הפרשן המדיני של חדשות 12, עמית סגל, התארח אצל אופירה וברקו ואמר: "נתניהו נכשל בטיפול בקורונה. אין שאלה בכלל".  סגל התייחס לתפקוד הלוקה של הממשלה הנוכחית בטיפול במשבר. "הרוב המוחלט של אזרחי המדינה, גם אלה בימין שלא סובלים את בני גנץ וגם מי שבשמאל ומתעב את ביבי, אמרו 'זה זמן חירום, צריך לשלב ידיים'. הטרגדיה היא שלא רק שזה לא עזר, זה הפריע. זה קורה כי זו ממשלה מאוד מסורבלת של שני ראשי ממשלה. כשכבר היה אור אדום מהגל השני, גנץ ונתניהו היו עסוקים בלריב".

מה מערכת היחסים האישית בין גנץ לנתניהו?
"גנץ פוחד מנתניהו ונתניהו בז לגנץ".

למה גנץ פוחד?
"הוא אדם שהגיע לפוליטיקה לפני שתי דקות והוא ניצב מול הפוליטיקאי הטוב ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל כשברקע כולם אומרים לו שנתניהו לא יקיים את ההבטחות שלו".

הוא מתחרט לדעתך?
"בלשכת גנץ מכחישים, אבל מישהו בסביבתו אמר שאם גנץ היה יכול לחזור אחורה, הוא היה מוותר על כל הפוליטיקה. הוא לא צריך ולא מאמין בזה. למרות זאת, יש לו תקווה. הוא בכל זאת האדם ה-13 בישראל שנשבע אמונים לראשות הממשלה".

אתה חושב שהוא יהיה ראש ממשלה?
"לפני שלושה שבועות או חודש הייתי אומר לכם אין מצב אבל עכשיו נתניהו לא יכול ללכת לבחירות. המצב שלו בכי רע".

סגל נשאל מדוע חסם את יאיר נתניהו בטוויטר וענה: "לא נוח לי לדבר עליו, לא על שרה ולא על רויטל גנץ. אני חושב שראש ממשלה צריך להימדד בהתאם לביצועים שלו ואני לא מסקר בני משפחה אף פעם".

אז איך הגעת למצב שאתה חוסם אותו?
"הוא עבר את הגבול לדעתי. אתה לא יכול להגיד שכדי להתקבל לערוץ 12 צריך להיות רשע וטיפש. מעבר לזה, כל כך לא חשוב מה חושב יאיר נתניהו".

אתה חושב שמה שקורה בבלפור משפיע על ניהול מדינת ישראל?
"אני חושב שהשאלה לא חשובה. לא מעניין אותי מה קורה בקופסה השחורה או מה גורם להחלטות אלא האם הן טובות בפועל. בסוף, האחריות היא על ביבי. יש כאלה שסמכו על מקורבים, כאלה שסמכו על הבנים שלהם וכאלה שסומכים על האישה שלהם".

אתה חושב שיש סיכוי שבתוך הליכוד ימרדו בנתניהו?
"אני חושב שהדרך ארוכה וצריך שיקרה משהו קיצוני, אבל הקורונה משנה את כל סדרי העולם. אני חושב שזה האתגר הכי גדול שהיה לנתניהו בקריירה".

עמית סגל (צילום: Photo by Gili YaariFlash90)
צילום: Photo by Gili YaariFlash90

"יש לי דעות והן ימניות, זה ממש לא אומר שאני שופר"

לסיום, התייחס סגל לביקורת נגדו והטענות כי הוא שופר של נתניהו. "אני לא נעלב, זה בעיקר מצחיק אותי", ענה. "זה קורה על רקע של תקשורת שבמשך שנים להגיד בה מילה טובה על נתניהו נתפס כמעט כעבירה פלילית. ברור שבתקשורת הישראלית, שהייתה צבועה בצבע אחד והסטנדרט היה להיות אנטי ביבי ולתקוף אותו, כל מי שאומר אחרת נתפס כשופר אבל ברוך ה' אני לא מרגיש ככה. מי ששם את כל התקשורת הימנית באותו סל שלא יתפלא שאחרי זה יהיו תופעות יותר קיצוניות".

אתה מרגיש אובייקטיבי לחלוטין?
"אני ישן טוב בלילה. ברור לגמרי שיש לי דעות והן ימניות. זה ממש לא אומר שאני שופר".

לסיום, איזה ציון אתה נותן לביבי על המשבר?
"על הגל הראשון 8 מתוך 10 ועל הגל הנוכחי 4".