גם אחרי שהמנדט להרכבת הממשלה עבר לידיים של גנץ, הפאזל המסובך הזה עוד רחוק מלהיפתר. כדי לנסות ולעשות קצת סדר בדברים הגיעו לאולפן של אופירה וברקוביץ', הפרשן הפוליטי של גלי צה"ל, יעקב ברדוגו, ופרשן עיתון הארץ וחדשות הבוקר של קשת 12, חיים לוינסון. מהר מאוד התפתח דיון סוער שבו נזרקו האשמות בין ברקוביץ' וברדוגו, שגם בסיומם לא יצאנו עם אף תשובה חד משמעית לגבי עתידה של מדינת ישראל.

"אני חושב שמה שנכון זה ללכת לבחירות נוספות, מועד ג'", הצהיר ברדוגו והצית את הדיון. "יש אנשים שאין להם מה לאכול אז לזרוק תשע מיליארד בשביל כיסאות של פוליטיקאים?", התפלא ברקוביץ' מדבריו של הפרשן, אך הוא בתגובה אמר כי הוא לא מתחרה בפופוליזם שלו, "אני מבין שהזמנת אותי כדי לשמוע את עצמך".

הזמנתי אותך כדי להתווכח. אתה בא לפה בתור פרשן, אבל אתה בעצם כתב החצר של ביבי.
ברדוגו: "אני לא חייב לענות לתגובות שלך. קודם כל בגינויים שלך אתה כנראה חושב שאתה מעלה את הרייטינג, אתה קצת חורג מהנימוס המינימלי. לכנות בכינוי גנאי בן אדם שאתה מזמין לאולפן שלך זה כנראה מסוג הנימוסים שאני לא מורגל אליהם. לא רק שאני חושב שאתה מעוות את עצמך, אתה מבייש את עצמך. מי שמנסה להעליב הוא בן אדם עלוב בפני עצמו".

"אנחנו מגיעים כרגע לשאלה הבסיסית של מה נכון ומה לא", הסביר ברדוגו את תשובתו. "הנכון הוא ללכת למועד ג' כדי שתהיה כאן הכרעה ברורה. מה שנקרא ממשלת אחדות, ממשלה שמשתפת את כולם היא ממשלה משתקת. כיוון שפוליטיקה היא משהו שאני מייחס לעצמי הבנה בו, אז אני מכיר כיצד פועלת ממשלה. זאת ממשלה שתשתק אחד את השני וצריכה להיות כאן הכרעה".

אבל יש הכרעה.
ברדוגו: "ההכרעה היא בעצם לא בפני העם, ההכרעה היא במקום אחר לגמרי. ב-28 ימים האלה, בירושלים יושב השילוש הקדוש, ליאת בן ארי, שי ניצן ואביחי מנדלבליט. להערכתי עד ה-15-16 בנובמבר, כמה ימים לפני פקיעת המנדט של בני גנץ, הם יתנו החלטה בתיקי נתניהו ואז המשחק הפוליטי יתחיל".

אם ביבי היה מצליח להרכיב את הממשלה אני מניחה שלא הייתה עונה את אותה התשובה.
ברדוגו: "אם בני גנץ לא ירכיב ממשלה, למרות שיוגש כתב אישום בסוף ה-28 ימים שנתנו להם, הכדור והיתרון יחזור לבנימין נתניהו והליכוד, ולשם אסור להם להגיע. ולכן אני כן מעריך שבקלפים של גנץ יכולת להרכיב ממשלה, והוא ירצה להקים ממשלה בכדי שתהיה לו את תמונת ניצחון".
.
לוינסון: "האמת ברדוגו, הפתעת אותי. אתה האדם הראשון שאני פוגש שהוא לא בנימין נתניהו, שרוצה בחירות מועד ג'".

ברדוגו: "ההבדל בין מועד א' למועד ב' הוא 300 אלף איש שלא הגיעו לקלפי".

כי נמאס להם. עם כל הכבוד לכל הפוליטיקאים, אותנו מעניין העם, ואתה אומר: "נמאס לכם לבחור? לכו עוד הפעם".
ברדוגו: "ברקו אתה מדבר הרבה אבל אתה לא מבין כלום". 

ברדוגו הצהיר כי הדברים של ברקוביץ' לא מעליבים אותו, אלא להפך, ברקוביץ' מצחיק אותו בגלל שהוא לא מבין כלום. כשנשאל על מערכת היחסים בינו לבין נתניהו, אמר: "במערכת הבחירות הזו, האיש שנפגשתי איתו הכי הרבה היה יאיר לפיד, והשני היה אביגדור ליברמן". ברקוביץ' ניסה להבין למה פרשנים צריכים להיפגש עם פוליטיקאים, וברדוגו בתגובה התחיל לצחוק.

לוינסון: "זה עזור לך להבין איך הוא חושב".

ברדוגו: "אין לך (ברקוביץ') שמץ של הבנה איך תהליכים קורים. עם רוב השחקנים הפוליטיים של היום, התחלתי באותו הזמן. בוא נגיד שאם מורידים לי את החולצה, יש לי צלקות פוליטיות עוד משנות ה-90 כשאביגדור ליברמן עוד היה מנכ"ל משרד רוה"מ. אני מבין את הפוליטיקה כמו שאני צריך להבין אותה, וכדי להבין את התמונה הכוללת אתה מחויב להיפגש עם אנשים".

אבל לא ענית לגבי ביבי.
ברגודו: "אני לא צריך להתנצל בפנייך ובפני אחרים, אני נפגש עם רוב אנשי המערכת הפוליטית באופן תדיר כדי להבין את הראש שלהם".

היחסים שלך עם ביבי קרובים מאוד?
ברדוגו: "לא. את (אופירה) רוצה להשחיל את התשובה, יש לך שיטה לנסות להיכנס למילים שלי. אין לי מערכת יחסים שונה, ואני לא מצדק עלייה. יש לי הבנות ונטיות לב כמו לאמנון אברמוביץ' ורביב דרוקר. לכל פרשן יש דעות ומחשבות, ויש לו בית גידול שבו הוא גדל. אני גדלתי במערכת של הישיבה התיכוניות של בני עקיבא, הייתי בליכוד, הייתי מדריך בבית"ר, האידיאולוגיה הבסיסית שלי היא אידיאולוגית ימין. הייתי ראש שיחות השלום עם הפלסטינים בתקופה מסוימת, גדלתי לצדו של דוד לוי ואני גאה בזה. סבלתי סבל גדול מבנימין נתניהו ומהליכוד תקופה ארוכה, אבל האידיאולוגיה הבסיסית שלי היא על מה שגדלתי, לא על ליכוד, אני לא מחויב לשום דבר. אתם אלה שזזתם ימינה שמאלה על הברנז'ה. אתה כמו שחקן זזת לכחלון, הייתה ליכוד".

לוינסון: "ברדוגו אתה זזת מלאהוד את בית"ר ירושלים שזה היה מגניב, למכבי תל אביב, זזת מדוד לוי ולנתניהו. כל אחד זז קצת".

ברדוגו: "לא זזתי מזה לזה, אל תבלבל את המוח. אני דוד לוי כל חיי".