פרשת החייל בראל שמואלי ז"ל, הסעירה את המדינה וביקורות רבות כלפי הממשלה צפו בעקבות המקרה. אמש (שישי), שר התקשורת יועז הנדל התארח באולפן "אופירה וברקוביץ'" (קשת 12), בראיון אצל אופירה וגיא פלג, שם דיבר על הפרשה ולא חסך בביקורת מעמיתיו הפוליטיקאים.

"כל הגורמים הפוליטיים שרובם להערכתי לא שירתו בצבא, לא עשו שירות משמעותי, מעולם לא נלחמו ומעולם לא איבדו חברים - מנצלים אירוע קשה מאוד לכולנו ובוודאי למשפחה, בעיניי זה ביזיון". כך אמר הנדל בסערה, והבהיר גם לגבי החשש שיש לחיילים לפתוח בירי: "אין כזאת הנחיה לא להגיב כאשר מסכנים חיים או כאשר מזהים אמצעי וכוונה. אין כזה דבר שדרג מדיני אומר לצבא מה לעשות ברמה הטקטית. כשחייל מזהה סכנה הוא צריך לירות".

בהמשך, תקף הנדל גם את ההתנהלות שהייתה סביב לוויתו של בראל: "ראיתי פעילים בליכוד שאני מכיר אותם בשמם שעמדו בלוויה עם שלטים מאורגנים ובעיניי יש מקומות שהם מקודשים. אנחנו לא מתעסקים בשכול במדינת ישראל. למשפחות השכולות מותר להגיד הכל. אנחנו גם מכבדים את צה"ל כי בסוף אין לנו כלי אחר להגן על המולדת".

האם חייל יכול לירות בלי לחשוש שאחר כך הוא יילקח למשפט?
"הוא חייב. ההרתעה שלנו נשחקה כבר הרבה שנים. דיברנו עם מילים חזקות ועשינו פחות, מי שרוצה לתקוף שיתקוף את הפוליטיקאים לא את החיילים".

מוקדם יותר ב"אופירה וברקוביץ'", התארח גם ברוך בן יגאל, אביו של עמית בן יגאל ז"ל שנהרג בזמן פעילות מבצעית. בראיון הוא מספר: "אבא של בראל שמואלי ז"ל שאל אותי בזמן הלוויה 'איך חיים אחרי? אני אחייך אי פעם?' אני מחבק אותם, אני יודע מה הם מרגישים".

איך היום הורה יכול לשלוח את הילד שלו לצבא ולדעת שצה"ל עושה הכל כדי להחזיר את הילד להורים שלו?
"אם הקדוש ברוך הוא יזכה אותי בעוד ילד, אני חותם לו מיד על טופס אישור בן יחיד, כי ראיתי מה זה עשה לבן שלי. אין לנו צבא אחר. אני שואב את הכוח מעם ישראל. נכפה עלי הדבר הזה".