מחר תציין ממשלת ישראל חמישה חודשים לכהונתה, חודשים בהם הספיקה להתמודד עם הגל הרביעי של הקורונה וגם להעביר תקציב. סקר מיוחד של מנו גבע בשיתוף "I panel" עבור התוכנית "אופירה וברקוביץ'" בדק את שביעות רצונו של הציבור מתפקודה של הממשלה ושל השרים המכהנים בה. על פי הסקר, עולה כי 49% מכלל המצביעים מרוצים מתפקודה של הממשלה. בקרב מצביעי הימין, רק 35% חשבו שהממשלה מתפקדת סה"כ טוב, בקרב השמאל 72%. 

סקר מנו גבע - ממשלה (צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12)
צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12

47% מהמשיבים סברו שתפקודו של ראש הממשלה סה"כ טוב ו-47% נוספים ענו שסה"כ גרוע. 70% מאלו אשר השיבו סה"כ טוב, מגדירים עצמם כמצביעי מרכז-שמאל. ואילו רוב אלו אשר ענו סה"כ גרוע מגדירים עצמם כימין. 

סקר מנו גבע - נפתלי בנט (צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12)
צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12

ציון זהה לזה של ראש הממשלה קיבל שר הבריאות ניצן הורוביץ, אשר אצלו 47% מאמינים כי בסה"כ הוא מבצע טוב את תפקידו. על פי המדגם, 43% נוספים חושבים דווקא כי הוא אינו מבצע את תפקידו בצורה טובה, 26% מתוכם מגדירים עצמם כאנשי מרכז-שמאל. 

סקר מנו גבע - ניצן הורוביץ (צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12)
צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12

מי שקיבל את הציון הגבוה ביותר מבין כל השרים על תפקודו הוא שר הביטחון בני גנץ, 55% מהמשיבים ענו כי תפקודו הוא טוב, מתוכם 16% אף הגדירו את תפקודו כ"טוב מאוד". רק 32% מבין המשיבים ענו כי תפקודו גרוע, מבין אלו אשר השיבו כי גנץ לא עושה עבודה טובה בתפקידו, 67% מגדירים עצמם כימנים. 

סקר מנו גבע - בני גנץ (צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12)
צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12

אצל שרת הפנים איילת שקד, מספר האנשים אשר השיבו כי תפקודה סה"כ גרוע על פני טוב הוא גבוה יותר, כאשר 46% חושבים כי תפקודה סה"כ גרוע ואילו רק 34% דירגו את עבודתה כסה"כ טובה. מבין אלו אשר דירגו עבודתה כסה"כ טובה, רק 30% מהם מגדירים עצמם כימנים, לעומת 42% אשר מגדירים את עצמם כמרכז-שמאל.

סקר מנו גבע - איילת שקד (צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12)
צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12

גם בגזרה של יאיר לפיד, מרבית המשיבים ענו כי הם אינם מרוצים מהדרך בה הוא מתפקד כשר, כאשר 47% השיבו כי תפקודו כשר הוא סה"כ גרוע, ואילו 42% טענו כי תפקודו סה"כ טוב. הציון "גרוע מאוד" קיבל את מספר המשיבים הגבוה ביותר אצל לפיד עם 30% שהצביעו כך.

סקר מנו גבע - יאיר לפיד (צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12)
צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12

מי שקיבל את הציון הנמוך ביותר מבין השרים הוא שר האוצר אביגדור ליברמן, אשר 55% מבין המצביעים בסקר מאוכזבים מתפקודו כשר האוצר ונתנו לו ציון סה"כ גרוע, ואילו רק 38% השיבו כי הם מרוצים מעבודתו. גם בגזרתו של ליברמן, הציון שקיבל את רוב ההצבעות הוא "גרוע מאוד", כש-39% מכלל המשיבים הצביעו לדירוג זה.

סקר מנו גבע - אביגדור ליברמן (צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12)
צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12

צמודה לליברמן, מירב מיכאלי נותרה גם היא מאחור עם ציון נמוך, כאשר רק 36% הצביעו כי היא עושה את עבודתה כשרת התחבורה סה"כ טוב, ואילו 53% מהמשיבים אינם מרוצים וענו שתפקודה סה"כ גרוע. מבין אלו המאמינים כי אינה עושה עבודתה בצורה טובה 34% מגדירים עצמם כמרכז-שמאל. 

סקר מנו גבע - מירב מיכאלי (צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12)
צילום: אופירה וברקוביץ' , קשת12
 

הסקר נערך על ידי מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע ב-10-11/11/2021, בקרב 502 נשאלים בגילי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית: 4.4%+