במהלך התקופה המתוחה האחרונה, והמאבק על הרפורמה המשפטית, נזרקו המון ביטויים קשים לאוויר, גם מהצד השמאלי וגם מהצד הימני של המפה הפוליטית. אחד מהאנשים שאחראים לכמה מהביטויים שעוררו מחלוקת גדולה, הוא ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי. האמירות האחרונות שלו, ביניהם משפטים כמו: "גם ב1933 לא הרגישו בהתחלה", הביאו את סיעת הליכוד להגיש נגדו תלונה במשטרה. הערב (שישי), הוא התארח ב"אופירה וברקוביץ'", ודיבר על המחאה הפוליטית, הרפורמה, והאמונה שלו שעם ישראל צריך להתעורר. 

את הראיון באולפן אופירה וברקוביץ' פותחים בסרטון שהם מראים לחולדאי, בו הוא מתבטא בצורה מאוד חדה וקיצונית ביחס לשינויים במדינה. "דיקטטורה יכולה לחזור להיות דמוקרטיה, רק עם שפיכות דמים", אמר חולדאי.  חברי ליכוד רבים והשר לביטחון לאומי, טענו אחרי האמירות הללו, כי מדובר בהסתה חמורה ואף הגישו נגדו תלונה במשטרה. אך נכון לעכשיו, המשטרה לא דיברה עם חולדאי מעולם והוא עומד איתן מאחורי האמירות שלו.

אתה קורא לשפיכות דמים?
"לא. אני המתריע בשער. אני מסביר לציבור מה הולך לקרות, אם נהפוך להיות דיקטטורה. אני לא קורא לזה, אני רק אומר שזה יקרה, כי זה קרה לאורך כל ההיסטוריה".

יש לך פתרון אחר?
"אני לא עוסק בפתרונות כרגע".

מהרגע שמינו ועדה למינוי שופטים אנחנו דיקטטורה.
"אנחנו לא נהיה דיקטטורה".

על סמך מה אתה אומר שלא?
"זה היה יום שדגל שחור התנוסס מעל החוק שעבר. אבל אני אומר שעם ישראל חפץ חיים, לא אמרו לו שהוא הולך להיות מדינה הלכה, לא אמרו לו שהולכים להרוס את הבית, אלא אמרו לו שעושים תיקונים. אבל עם ישראל מתעורר ורואה איך הדברים קורים. מפני שהייטק לא יכול לפעול בחברה שהיא לא חופשית. לכן אפשר יהיה לראות את הסדקים, מפני שהם מבינים שהם עומדים מול ציפור הנפש של אזרחי מדינת ישראל, שרוצים דמוקרטיה וזכויות אדם. אין פיתרון. רק העמידה האיתנה של עוד ועוד תושבים במדינה ישראל, כולל ליכודניקים, שהבינו שהם הולכו שולל, הם הצביעו דבר אחד ומקבלים אחר".

אתה רואה את הליכודניקים הולכים הפגנות?
"גם הם הולכים להפגנות. והתמיכה מהם הולכת ויורדת, והמצב הכלכלי ממשיך להתדרדר. אני קורא לכולם לבוא יחד איתנו להפגנות, כדי לומר עד כאן. אנחנו לא ניתן להפוך את מדינת ישראל למדינה לא דמוקרטית".

יבוא ביבי ויגיד אתה מדבר על מדינת תל אביב, לא על שאר ישראל.
"ביבי מוליך שולל. ביבי עומד מול הכנסת ואומר אנחנו הרוב. הוא כל הזמן מטעה אני לא רוצה להיכנס עכשיו לעובדה שאין מדינה מתוקנת שיש בה ראש ממשלה עם כתבי אישום. אנחנו לא מדינה מתוקנת, אתה רואה איך אנשים מתנהגים, אתה רואה איך אנשים מדברים".

לאחרונה מנסים להוביל לשיח גזעני בין האשכנזים למזרחים, מה אתה אומר על זה?
"לי יש בעיה את יודעת למה? כי איך ומה שאני לא אומר, לא מאמינים לי. כי אני אשכנזי, כחול עיניים וטייס. אז עכשיו אני כבר שמאלני בוגד, וכשאומרים שמאלני בוגד, זה לא הסתה. בוגדים, דינם מוות. עליי מותר להגיד על כל מה שאני תרמתי ועושה למדינה הזאת?".

כשהפצצת מטרות ערב לא אמרו עלייך שמאלני בוגד.
"זו לא שפה של דמוקרטיה, זו שפה של חוליגנים שרוצים לשלוט".  

מה אתה מצפה מביבי?
"אני לא מצפה מראש הממשלה שלנו לשום דבר. הוא נלחם על חייו, והוא מקריב את האינטרסים של מדינת ישראל כדי להימלט מאימת הדין. אני פונה לאלה בליכוד שלא רוצים מדינת הלכה שרוצים מדינה מתוקנת. אלה ששירתו איתי בצבא, אלה שהיו חלק ממה שנקרא מח''ל, ליברלים. שיהיה לכם מספיק אומץ להגיד לא לילד הזה התכוונו".