"זה לא משנה איך הגענו למצב הזה, המצב הוא קשה", אמר שר החוץ יאיר לפיד הערב אצל "אופירה וברקוביץ'" (קשת 12), בניסיון להסביר את יוקר המחייה בישראל. "המזל הוא שהממשלה והציבור התעצבנו באותו הזמן. הצלחנו להכריח את סנו, אסם ושופרסל לרדת מההתייקרויות כי אמרנו להם אל תתעסקו איתנו".

לפיד הוסיף כי ישקול להביא לארץ את הרשתות הקמעונאיות 'Walmart'ו-'Cosco'' מארצות הברית. "לא ניתן להם לנצל בציניות את הקורונה בשביל להעלות מחירים לעם ישראל. מה שקרה פה בחודשים האחרונים זה אבסורד, אבל לפחות תפסנו את זה. נתחיל בשבוע הבא לתת פיצוי וסיוע לאנשים שהכי נפגעו מהקורונה וכבר התחלנו לטפל ביוקר המחיה לאחר שלא טיפלו בו שנים. מעמד הביניים קורס ולא סוגר את החודש, זה כבר לא רק העניים. אנחנו לא ניתן לזה להימשך".

למה לא מנעתם את עליית המחירים עד עכשיו?
"הקורונה העלתה את המחירים בכל העולם, אבל פה זה ישב על הזנחה של שנים. הסיבה הראשונה היא שבמשך שלוש שנים היינו ללא תקציב מדינה, הסיבה השנייה היא הקורונה, והסיבה השלישית היא ציניות של רשתות ויבואנים שניצלו את המצב. בכל אלה אנחנו מטפלים כי העברנו תקציב".

"כדי שכל העסק יתנהל אחרת לגמרי אנחנו צריכים מיליון ישראלים בהייטק. גם מי שמבשלת למשרדי ההייטק או השומר בכניסה מרוויחים כפול. אם נגיע תוך 3-5 שנים להישג הזה, השיח יראה אחרת לגמרי. זה צריך להיות החזון הגדול, לא רק פתרונות קטנים".