אחרי שנכשל בבחירות הקודמות, שר החינוך לשעבר נפתלי בנט שוב בדרך לכנסת. בנט, שהסכים לוותר על ראשות המפלגה לטובת איילת שקד והוצב במקום הרביעי ברשימת "ימינה", התארח אצל אופירה ברקוביץ' והתחייב: "אנחנו נמליץ על נתניהו לראשות הממשלה ונהיה לצדו כמנוע ימני אמיתי למדינת ישראל".

"אני נורא מתגעגע לפגישות עם התלמידים והמורים. זה משרד מדהים, אתה ממש נוגע ומשנה את החיים של שני מיליון ילדים בישראל", סיפר בנט על העבודה במשרד החינוך, "הייתי בחו"ל ובמטוס ניגשה אליה אם ואמרה לי 'בזכותך הבן שלי עשה 5 יחידות מתמטיקה ועכשיו הוא ילך ליחידה טכנולוגית'".

בא לך להיות שר החינוך קדנציה נוספת?
"בלב כן, אבל יש עוד דברים שמעניינים אותי".

תיק הביטחון?
"הפעם אני לא אדבר על תיקים. אבל אני כן אגיד שנורא חשוב לי הוא העולם הכלכלי. קשה לצעירים במדינת ישראל".

אז אתה פוזל לכיוון תיק האוצר?
"אני פוזל לכיוון של לאפשר לאנשים לחיות פה ולא להיות במאבק מתמיד על הקיום".

היית עכשיו בחופשה של כמה חודשים, למה חזרת? יש לך את החיידק של הפוליטיקה?
"יש לי את החיידק של מדינת ישראל. אני נורא אוהב את העולם העסקי וביליתי בו 10 שנים, אבל הדרייב שלי בחיים הוא עם ישראל, זה מה שמעניין אותי".

נפתלי בנט (צילום: החדשות)
צילום: החדשות

"הפסיקה המשפטית בעפולה – "מטופשת"

על הוויתור לאיילת שקד והצבתו במקום הרביעי במפלגת "ימינה" אמר בנט, "לפעמים כשאתה מקבל מכה בחיים אתה שם את האגו בצד. לאיילת שקד יש איכויות גבוהות מאוד, אני חושב שהיא הייתה שרת המשפטים הטובה בתולדות ישראל".

מה המטרה שלכם במפלגה החדשה?
"המטרה של מפלגת 'הימין החדש', שנמצאת כרגע בתוך הגוש הטכני שנקרא 'ימינה' היא לצאת לדרך עצמאית. דרך של אהבת הארץ, שלמות ישראל. צריך לדאוג לכלכלה חופשית ולייצר תחרות כדי שיהיה אפשר לחיות פה. אנחנו נהיה לצד נתניהו כדי להיות המנוע הימני של הממשלה".

אתה בטוח שאתם תתמכו בביבי?
"כן".

כשברקוביץ' אמר לבנט כי הוא לא מאמין לו ושהוא לא רואה מצב בו שקד, שנדחתה מהליכוד והוא עצמו, אחרי הכתבות שביקש נתניהו לפרסם נגד אשתו של בנט, יתמכו בנתניהו, הגיב בנט: "אני לא לוקח ללב שטויות, ירשתי את זה מאבא שלי. באתי עם מטרה וזה לא להיות חבר של נתניהו. חברים לא נהיה, אבל הוא ראש מחנה הימין ונמליץ עליו אך לצדו צריך להיות מנוע ימני שירסן את השופטים כמו בפסיקה המטופשת הזו בעניין עפולה. צריך כלכלה חופשית וצריך לדאוג שלא תקום פה ממשלה פלסטינית".

אתה לא מתלבט בין גנץ לביבי?
"בכלל לא. תקראו את שפתיי – אנחנו נמליץ על נתניהו לראשות הממשלה ונהיה לצדו כמנוע ימני אמיתי למדינת ישראל".

חלק מההחלטה שלך לתת לאיילת שקד את המושכות זה מהחשש שהיא אולי תצטרף לליכוד?
"לא. היא לחלוטין היום הפוליטיקאית האהודה ביותר בישראל אחרי ביבי. היא מאוד מוערכת ואני חושב שזה מהלך נכון שהיא תוביל את הימין בבחירות האלה".

בנט ושקד, בשבוע שעבר (צילום: החדשות)
צילום: החדשות


"אני ונתניהו לא סחבקים"

במהלך הראיון ברקוביץ' חשף במקרה אישי שקרה לו בהקשר של זיופים בבחירות: "אשתי הלכה להצביע מאוחר ורבע שעה לפני סגירות הקלפיות היא מתקשרת ואומרת לי 'אייל, אל תשאל מה קרה, בחרו בשמי, לא נותנים לי לבחור'. רצתי לשם, הם ראו אותי ואז אמרו 'עשינו טעות, בואי תבחרי'. באותו רגע הבנתי שכל הבחירות האלה הם בולשיט אחד גדול.

השר בנט הגיב ואמר: "יש זיופים בהיקפים גדולים לצערי, לכן פרויקט המצלמות הוא פרויקט ראוי".

אני חייבת לשאול אותך, איך אתה יושב במפלגה אחת עם סמוטריץ' ורפי פרץ עם האמירות שלהם?
"אנשים נופלים בלשונם. הרב רפי פרץ הסביר שהוא לא התכוון למה שאמר וגם סמוטריץ' התנצל. אין פוליטיקאי שלא נופל בלשונו, גם לי זה קרה.  עדיין - נורא חשוב שהציבור ידע שיש פה מפלגות שונות. לצורך הבחירות אנחנו בגוש טכני שהמחנה המשותף שלו הוא שכולנו ימין, אבל בענייני דת ומדינה העמדות שלי מאוד שונות משלהן".

על המשך הדרך הפוליטית אמר: "אני מתכוון להתמיד. בכנסת הבאה המפלגה תעמוד על הדברים שאני מאמין בהם כמו שירות צבאי לבנות. אני גאה בזה שהבת שלי הדתייה תלך לצבא או לשירות לאומי".

אתה רואה את איילת ראש הממשלה בעתיד?
"בהחלט כן. אני חושב שיש לה את היכולת לכל תפקיד. הצורה שהיא התנהלה כשרת משפטים, באפקטיביות, בקשב וביצירת קואליציות.. אלה תכונות מעולות של מי שמוביל".

יצא לך לדבר עם ביבי בתקופה האחרונה?
"לא. אנחנו לא סחבקים, על מה יש לנו לדבר?".

כשנשאל מה יותר חשוב לנתניהו – כיסא ראש הממשלה או המדינה, ענה בנט: "אני חושב שהמדינה. יש לי דברים טובים ופחות טובים להגיד עליו, אבל בסוף הוא בא לעשות טוב למדינת ישראל. יש משפט ידוע שאומר 'הכוח משחית' וכוח בלתי מוגבל משחית בצורה בלתי מוגבלת. לכן, המפתח של כל מי שעולה לגדולה זה כל הזמן להזכיר לעצמו שהוא בן אדם".

מה אשתך אמרה על החזרה לפוליטיקה?
"היא נתנה לי גב כל השנים אבל הפעם היא ביקשה שאוותר. היא אמרה לי 'כל-כך טוב לנו, אני מעדיפה שלא תחזור'. אמרתי לה שאם היא רוצה אותי חי ולא כבוי אז אני צריך לחזור כי בסוף מה שחשוב זה כמה ילדים הצלת מבורות וכמה חיים הצלת בצוק איתן, לא הכסף".