הציטוטים של חברת הכנסת עידית סילמן שפורסמו אמש (חמישי), בהם היא אומרת שיש בידה חומרים רגישים בנוגע לח"כ ניר אורבך, עוררו הדים רבים בכנסת. הערב אצל "אופירה וברקוביץ'", שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיבה על הדברים.

"אסור לנו לפרק את הקואליציה ואת הממשלה הזאת כי זה בדיוק מה שמחכה לנו בצד השני. אסור לנו לאפשר שבמדינת ישראל דברים יתנהלו ככה", אמרה מיכאלי.

עידית סילמן הייתה בקואליציה שלך, הייתן שותפות.
"כבר לא, היא עזבה את הקואליציה. היא עברה לצד השני ועזבה את השותפות. היה לי בהם אמון ואני עדיין נותנת להם אמון. זאת חייבת להיות ממשלה של רצון טוב. מפלגת העבודה היא מפלגת היציבות בקואליציה שמעולם לא החרימה את המליאה או איימה להשבית ועדות. לא היו לנו חברי כנסת סוררים למרות שאנחנו מפלגה עם פריימריז".

את כבר שנה בתפקיד ומצב הפקקים רק מחמיר.
"באנו ממצב של משבר משוגע. אני פתחתי מלא פרויקטים שהיו תקועים. אנחנו פותחות נתיבים לתחבורה ציבורית, הוספנו 400 אוטובוסים ועד סוף השנה יהיו אלף נוספים בכל רחבי הארץ. בכל מקום חסרים אוטובוסים. הוספנו מעל אלף נסיעות במקומות נוספים בארץ. פתחנו את פרויקט המסילה הרביעית שתאפשר לנו להסיע הרבה יותר רכבות מדרום לצפון ובונות מסילה מזרחית. באופן מידי מוסיפים כל הזמן תחבורה ציבורית".

למה את לא מונעת את הכניסה עם רכבים לתל אביב?
"קודם כל יש מס גודש שיכנס לתוקף ב2026. אנחנו בונות אלטרנטיבה. אני לא אתן לאנשים לשלם מס עונש כניסה לתל אביב לפני שיש אלטרנטיבה מספיק טובה".

מירי רגב אומרת שאת לא עובדת.
"המחויבות שלי היא לאזרחי ואזרחיות ישראל, היא אזרחית מסוג מסוים. היא בליכוד ויש לה עניין לעשות קמפיין נגדי וזה בסדר. אני מעוניינת בעבודה שאני עושה כל היום והלילה. המשרד לא עבד ככה כבר הרבה מאוד שנים. בכל רשות מקומית יגידו לך שלא רק אני עובדת כמו שלא עבדו קודם, אלא כל הממשלה הזאת עובדת כמו שלא עבדו קודם. אני הולכת מרשות לרשות ומביאות תקציבים שלא היו. באוגוסט יוצא מכרז כדי להרחיב עשרים קילומטר מתוך כביש הערבה. שר האוצר ואני הכרזנו על תוכנית שנתית כי זה לוקח זמן. בתוכנית הזאת וראש הבטיחות לדרכים, אבי נאור מרכז צוות ואנחנו נפחית שם באופן ניכר את התאונות".

ראית את השילוט נגדך בדרום? הם כועסים שהעלית את מחירי התחבורה הציבורית.
"יש הרבה שילוט נגדי בכל מיני מקומות. זאת לא הפעם הראשונה שיש שילוט נגדי. שינינו את המודל של התחבורה הציבורית. עשינו מודל שהוא לפי מרחק, שיישר את כל הקומבינות והעיוותים ששנים על גבי שנים מי שהיה קרוב לצלחת קיבל. מי שלא היה קרוב לצלחת – לא קיבל. בכל הפריפריה במדינת ישראל ב-50 שקלים לחודש אפשר לנסוע 40 קילומטר. זה יותר משתלם למי שמשתמש בתחבורה ציבורית, הם יחסכו מאות שקלים על תחבורה ציבורית. אחד הדגשים שלי זה להשקיע בנגב ובגליל – אזורים שהיו מוזנחים שנים ולכן אנחנו משקיעות שם גם את המודל הזה. תהיה רכבת קלה בבאר שבע. מפלגת העבודה לקחה את שני המשברים הכי חמורים שזה ביטחון פנים ותחבורה. עמר בר לב לשמחתי עושה עבודה מהממת ויש נתונים של ירידה בפשיעה בפעם הראשונה מזה שנים".

יכול להיות שביום ראשון כבר לא תהיי שרת התחבורה.
"במהות הממשלה הזאת עושה עבודה ממש טובה למען אזרחיות ואזרחי ישראל. אנשים נכנסים לדרמות על דברים שהם בסוף שטויות. בחיים האמיתיים אנשים צריכים שיעבדו בשבילם ולכן אני קוראת לחבריי וחברותיי בקואליציה – אם יש בעיה אפשר לטפל בה. לא תמיד בחיים הכל הולך ישר. מי שבקואליציה הזאת צריכים להיות מחויבים. אם הם לא יכולים להיות בקואליציה הם צריכים לפנות את מקומם בכנסת".