אנחנו יודעים מה יקרה באירוע הגמר של נינג'ה ישראל: הספורטאי/ת שיגלה הכי הרבה נחישות גם יהיה על הפודיום. אבל דווקא בשלב הזה, מעניין לבדוק מה באמת נדרש כדי להפוך זמן והתמדה לתכנית עבודה.

הספורטאית שמדגימה בצורה הטובה ביותר את סגולות ההתמדה והנחישות היא סרינה וויליאמס. וויליאמס, שחקנית טניס מקצוענית, זכתה ב-23 תארי גראנד סלאם מדהימים, מה שהופך אותה לאחת השחקניות המצליחות ביותר בהיסטוריה של הספורט. אבל הדרך שלה להצלחה לא תמיד הייתה קלה.

היא התמודדה עם כישלונות ומכשולים רבים בדרך, כולל פציעות ואתגרים אישיים. עם זאת, וויליאמס מעולם לא נתנה לכשלים הללו להרתיע אותה מהמטרה הסופית שלה להפוך לטניסאית הטובה בעולם. מאז ומעולם היא הסתכלה קדימה, נשארה ממוקדת במטרה ונתנה לזמן לעשות את שלו – בגיבוי של מוטיבציה, השקעה והתמדה.

במקום לתת למכשולים לפגוע בה, וויליאמס השתמשה בהם כמוטיבציה לעבוד קשה עוד יותר ולשפר את כישוריה. איך? היא השקיעה אינספור שעות באימון ובאימונים וכל הזמן חתרה להפוך לשחקנית טובה יותר. המסירות והנחישות הזו השתלמו, שכן סרינה וויליאמס דורגה בעקביות כאחת משחקניות הטניס המובילות בעולם במשך יותר משני עשורים.

הזמן יעשה את שלו - אם ניתן לו

סיפורה של סרינה וויליאמס מדגים את חשיבות ההתמדה והשקעת הזמן בהשגת הצלחה, לא רק בספורט, אלא בכל תחום. מעבר לכך, הוא מראה עד כמה חשוב שניתן לגוף את מה שהוא צריך: החל מזמן ועד מים מינרליים טעימים ומועילים של מי עדן.

על ידי שמירה על ריכוז ומחויבות למטרותיה, ויליאמס הצליחה להתגבר על מכשולים ולהגיע לגדולה. זהו שיעור שניתן ליישם בכל היבטי החיים, ומשמש כתזכורת לכך שעם עבודה קשה ונחישות, כל אחד יכול להגשים את חלומותיו.

על פניו זה גם מוזר: דווקא בספורט, הזמן נתפס כגורם שלילי. לכאורה אם ספורטאי לא יכה בברזל כשהוא חם, תרתי משמע, הוא עלול לפספס את הרכבת. הזמן בעולמות הספורט אכן מגדיל סיכוי לפציעות, שחיקה וכמובן פגיעה בתפקוד, לכן השאלה היא כיצד מחלקים את המשאבים.

מה שבעיקר אנחנו לומדים מהסיפור של סרינה וויליאמס הוא איך הזמן הופך לפקטור שמביא לתוצאה הרצויה, ולא רק הנחישות. כל ספורטאי מקצוען שמתפרנס מהכישרון שלו יודע להיות אסרטיבי ומורעל, אבל מסתבר שרק יחידי סגולה משתמשים בזמן כמשאב ונותנים לו לעשות את שלו גם לטובה.

להרים ידיים, אבל רק בשביל המקום הראשון

להשקעת זמן ומאמץ בספורט ובפעילות גופנית יכולים להיות יתרונות רבים, הן לביצועים ספורטיביים והן לבריאות הכללית. רוצים להגיע למקום הראשון? לעולם אל תרימו ידיים, אלא אם זה כדי לקטוף את המדליה.

מבחינת ביצועים אתלטיים, ככל שאדם ישקיע יותר זמן ומאמץ באימון ובתרגול, כך הוא ישתפר ויצטיין בספורט שבחרו. זה נכון במיוחד לענפי ספורט סיבולת, כמו ריצה או רכיבה על אופניים, שבהם היכולת לקיים מאמץ גופני לאורך תקופה ארוכה היא חיונית. על ידי השקעת זמן ומאמץ עקבי להתאמן, ספורטאי יכול להגביר את הסיבולת, הכוח והיכולות הגופניות הכוללות שלו, מה שמוביל לביצועים טובים יותר במגרש (או בשכונה).

בין הגוף לנפש: כך תשפרו את איכות החיים שלכם

אבל היתרונות של השקעת זמן בספורט ובפעילות גופנית חורגים מביצועים אתלטיים בלבד. הוכח למשל שלפעילות גופנית סדירה יתרונות בריאותיים רבים, כולל שיפור בריאות הלב וכלי הדם, הגברת כוח וגמישות השרירים וסיוע בניהול משקל.

התנאי היחיד הוא לשתות מים מינרליים כדי להרוות את הגוף ולהחזיר לו נוזלים (גם בחורף!). על ידי השקעת זמן בפעילות ספורט מומלצת מסוימת, אדם יכול לא רק לשפר את הביצועים הספורטיביים שלו, אלא גם לתרום לבריאותו ולרווחתו הכללית.

היום למשל אנחנו כבר ממש יכולים לדבר על מים טעימים. הרי עם אוכל אין לנו בעיה להגיד מה טעים ומה לא, אז למה דווקא המים זוכים לזלזול? מים של מי עדן לדוגמא חלחלו אלפי שנים ברמת הגולן וקיבלו את הטעם והאופי שלהם. עם מים כל כך טעימים, קל יותר לתת לגוף את מה שהוא צריך. חוץ מזה, המים של מי עדן עוזרים לנו להתמיד והטעם מעודד אותנו להעדיף אותם על פני משקאות מסוכרים, מעובדים ומאוד לא בריאים.

בנוסף, להתמדה בהשתתפות בספורט ולפינוי זמן לטובת פעילות גופנית יכולים להיות גם יתרונות פסיכולוגיים, כגון הפחתת מתח, שיפור בהירות ומיקוד נפשית, והגברת ההערכה העצמית והביטחון העצמי. תראו לאן זה הביא את סרינה וויליאמס.

אישה שותה מים (צילום: shutterstock By Antonio Guillem)
צילום: shutterstock By Antonio Guillem

מים מינרליים – הדלק להצלחה

שתיית מים מינרליים היא עוד משהו שמאפיין כל ספורטאי בעולם. לא משנה אם זו סרינה בווימבלדון או אתם שעושים כושר במועדון, אי אפשר בלי לשתות מים מינרליים. למים צוננים, איכותיים ונקיים יש אופי שאסור לפספס, בטח אם הם מגיעים ממעיינות רמת הגולן וזמינים עבורנו בבקבוקים הנוחים של מי עדן.

 התרגלו כל הזמן ל-10-15 כוסות מים מינרליים ביום ותתנו לגוף את מה שהוא צריך. ודאו שאלו מים מאוד טעימים כמו של מי עדן – כי בכל זאת התמדה דורשת זמן ואתם צריכים כמה שיותר כלים שיעזרו לכם להתמודד עם מכשולים - ולא תבינו איך הסתדרתם בלי זה. מכאן והלאה, המוטיבציה כבר תעשה את יתר העבודה.