הנתונים לא משקרים: רכבת ישראל הגדילה את השכר השעתי עבור העובדים שלה, שיפרה את התנאים הסוציאליים ואף מציעה כיום מענקי עבודה למעוניינים. כתוצאה מכך, יותר ויותר גברים ונשים בגילאים שונים רואים ברכבת תחנת חובה בדרך לקריירה החדשה שלהם. תרתי משמע.

"נתנו לי את האפשרות להשתבץ במשמרות נוחות"

רוברט שימחייב, ממונה היערכות לחירום ברכבת ישראל, התחיל את דרכו במערך האבטחה של רכבת ישראל עוד בתחילת שנות ה-2000, והוא יכול לספר לנו איך זה נראה מבפנים: "עבודה ברכבת ישראל נתנה לי את האפשרות להשתבץ במשמרות שנוחות גם ביחס למערכת השעות הסטודנטיאלית, ובכך סייעה לי לצלוח את תקופת הלימודים בשלום", הוא נזכר. "בנוסף, השתתפו איתי בשכר הלימוד".

עם תנאים כאלה, אין פלא שרוברט הצליח להשלים לימודי תואר ראשון ושני תוך כדי התקדמות בעבודה - ועם השנים הוא רק הלך והתקדם. כעת, ממאבטח פשוט שרק רוצה לסיים את התואר, הוא הפך למנהל בעל קריירה שלמה שכלל לא קשורה רק למערך האבטחה.

"היערכות לחירום ברכבת ישראל": מה זה אומר?

לקריירה ברכבת יש הרבה תחנות. בגלל שמדובר בגוף גדול, משמעותי ומגוון שמשפיע על כל אחד ואחת מאיתנו, הקריירה יכולה להתחיל בתפקיד ספציפי ולתפוס כיוונים אחרים לגמרי.

רוברט למשל כבר לא בתחום האבטחה, אלא ממונה על היערכות לחירום ברכבת ישראל. בין היתר, התפקיד מחייב אותו להכין את העובדים, הנוסעים והמבנים למצבים שונים: החל מרעידת אדמה, דרך אירועי פח"ע (פעילות חבלנית עוינת) ועד אזעקות או פנדמיה (כמו מגפת הקורונה שפקדה אותנו בשנים האחרונות).

במסגרת תפקידו אחראי רוברט "להכין את כל מערכי הלמידה לעובדים, לארגן תרגילים תיאורטיים ופיזיים ולהתאים את ההנחיות לשעת חירום למגוון הרחב של העובדים בשירות רכבת ישראל", הוא מסביר. חשוב לציין שהתארים שסיים באקדמיה לא בהכרח חופפים לתחומים שבהם הוא עוסק כיום ברכבת ישראל, אבל אין ספק שהם עוזרים לו מקצועית.

המגפה שהפכה הכל

הבעיה היחידה היא שלא כולנו מפנימים את היתרונות הקריירה ברכבת ישראל. אם דיברנו על מגפת הקורונה בהקשר של תפקידו של רוברט, כעת אנחנו מבינים שהיא משפיעה על עוד נושאים רבים: מאז פרוץ המגיפה לחיינו, חסרים עובדים בכל מיני תחומים וכרגע ישנו מחסור של אנשי אבטחה ברכבת בהיקף של כ-300 עובדים.

כמובן שגם המציאות לא ממש מקלה. ידוע לכל כי אנחנו לא חיים בשוויץ, ובישראל יש איומים ואילוצים רבים. לפיכך, מערך האבטחה של הרכבת פועל בהתאם לכל ההנחיות המחמירות ביותר ומונע אבדות בנפש במגוון מצבים. היתרון הוא סביבת עבודה מאתגרת, אפשרויות קידום רבות ובעיקר עניין על בסיס יום יומי.

המשרה המושלמת לגברים ולנשים

אז אם אתם מעוניינים להצטרף לצוות מקצועי, להמשיך ללמוד בנחת, ולהתקדם בתוך הארגון בהתאם לכישורים שלכם – רכבת ישראל מזמינה אתכם ואתכן להצטרף לשורותיה ולעבוד בתנאים משופרים ומתגמלים.

לסיום, יש להבהיר: נשים רבות עובדות במערך האבטחה של הרכבת. הן מעורבות באבטחה, בשיקוף ובמערכי הבקרה בדיוק כמו גברים וגם בפניהן נפתחות דלתות רבות כאשר הן נקלטות אחר כך למגוון תפקידי מפתח. קדימה, שלא תפספסו את הרכבת!