בדרך למידוריאמה: יוגב מלכה, מי שהיה רחוק בשלוש שניות מלזכות בתואר הנינג'ה בגמר העונה הקודמת, עשה צעד משמעותי מאוד אמש (ראשון) בדרך להר, כשסיים את שלב 1. יוגב היה היחיד שעשה זאת, בעוד שמתחרים חזקים אחרים מצאו את עצמם במים, בעיקר בגלל אחד המכשולים הקשים שידענו בנינג'ה: סולם הסלמון אל טביעות האצבע.

הערב (שני, אחרי החדשות, ערוץ 12) גמר "נינג'ה ישראל" יגיע לנקודת ההכרעה, כשעל מסלול שלב 1 יעלו מתחרים חזקים כמו שניאור שמח, האחים שרים וישי כלפון. כמו כן, יוגב יעלה על מסלול שלב 2 - כשהמטרה זה לצלוח אותו ואת שלב 3, לטפס על הר מידוריאמה - ואולי לעשות היסטוריה ולכבוש את ההר פעמיים.

הבוקר סיפר יוגב על רגעי הדרמה במסלול אמש, כשנחבט בראשו במכשול השמיני ודימם את דרכו אל הבאזר, כשלרגע לא התכוון לעצור. "זה קרה במעבר השלישי, בקפיצות בטביעות האצבע. דפקתי את הראש באחד החיבורים", תיאר יוגב, "לא הרגשתי כאב, אלא שהראש הולך רגע אחורה בבום. הרגשתי את הדם מתחיל לנזול, הבנתי שזו לא זיעה. לא באמת ייחסתי לזה חשיבות, כי הייתי כל כך מפוקס שזה באמת היה לא רלוונטי".

איך הצלחת להתנתק מזה ולהמשיך הלאה? זה קרה לך גם בגמר הקודם, כשסדקת את האצבע.
"הפעם זה קרה לי באמצע המכשול. בשנה שעברה כשסדקתי את האצבע, לא הבנתי את זה. הרגשתי נמלול קטן, ירדתי ופתאום קלטתי אצבע נפוחה".

עד כמה היה לך קשה לעלות למסלול כזה מקולל, אחרי שראית את המתחרים נופלים בזה אחר זה?
"זה היה קשה מנטלית, כי אתה רואה את כולם נופלים אחד אחרי השני - ורובם באותו המכשול. חשבתי, אולי יש שם משהו שאני לא רואה? בראש שלי זה בסדר, זה מסתדר. כשעליתי בכלל לא חשבתי על מכשול שמונה, ניסיתי להתרכז כל פעם במכשול המסוים שאני נמצא בו. לא חשבתי על הבאזר. כשהגעתי למכשול הזה, ניסיתי לחייך אליו ולהזכיר לעצמי: אוקיי, כולם נפלו פה, אבל אני לא הולך ליפול פה".

למה כולם נפלו במכשול הזה?
"זה נורא טריקי, כי צריך בכל פעם לדייק עם האצבעות בדיוק לאותו המקום. זה גם מכשול אחרון, והרבה פעמים כשאתה עייף הידיים לא מגיבות. היה לאנשים נורא קשה לתפוס את זה בדיוק במיקום הספציפי והמדויק הזה. זה בעיקר מה שאיתגר".

איך התגובות בעקבות הביצוע?
"מעולות, כיף לראות את ההודעות באינסטגרם. אנשים תומכים ושמחים איתי, זה ממש כיף".

כאמור, הערב שניאור יעלה למסלול - כשהציפיות ממנו גבוהות מאוד, בהתאם לביצועים המרשימים העונה. "זה כיף שיש ציפיות, כי אני צריך לספק אותן - ועד עכשיו נראה לי שאני מצליח. אני לא כל כך שם לב ללחץ עליי, יש לי מטרה - לנצח, ואני נעול עליה. בטח שאני נלחץ, אבל אני לומד להרגיע את עצמי".

עד כמה זה הרגיע אותך כשראית את יוגב מסיים את המסלול, מוכיח שזה אפשרי?
"זה טיפה הרגיע, ועדיין - הוא היחיד שעבר. זה עדיין מלחיץ לעבור את המסלול הזה".

יוגב מלכה מספר על הפציעה במסלול הגמר (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת 12)
יצטרף ליוגב מלכה בשלב 2? שניאור שמח | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת 12