עוד לפני האחים שרים ואפילו לפני שסולם ההאשיגו עשה עלייה לארץ, התאומים אשד וכפיר עצמון עלו על מסלול "נינג'ה ישראל" וביצוע אחרי ביצוע, עונה אחרי עונה, מיצבו את עצמם כאייקוני נינג'ה. הדמיון המטורף ביניהם (אין שום דרך להבדיל), היכולות הפיזיות (אשד זכה פעמיים באליפות ההאשיגו) והרעל בעיניים (הם הדוגמה המושלמת לאיך מסתערים על המסלול), עשויים לקחת אותם השנה היישר אל הר מידוריאמה ולניצחון בעונה.

כשאשד נשאל, רגע לפני הגמר, כמה הוא רוצה את זה השנה - ממש אפשר היה לשמוע את ההתרגשות בקולו. "אני מרגיש שכל כך מגיע לי להיות הנינג'ה ה-20 בעולם", הוא אומר, "להיות לא רק אלוף ההאשיגו, אלא גם אלוף המידוריאמה. אני אחד מהאנשים שהכי הקריבו בשביל זה. עברתי אינסוף תלאות בשביל להגיע לפה. כשאני מסתכל על הדרך שלי, מהעונה השלישית ועד היום, עולות בי קצת דמעות. אני לא בוכה בדרך כלל, אבל כשמדברים איתי על הנינג'ה - פתאום אני מוצא את עצמי מאוד רגשי".

"לא קיבלו אותי לעונה השנייה", חושף אשד, "אז עבדתי עוד יותר קשה, הבאתי את כפיר שיעזור לי והתקבלנו לעונה השלישית. באותה עונה נפלתי בחצי הגמר על לחץ, גם כפיר. לקראת העונה הרביעית התאמנתי כל כך קשה שהיה לי קרע בלברום. למרות הקשיים עברתי את המיונים לתוכנית, ממש בקושי, והגעתי מוכן. בום: האשיגו, גמר. התאמנתי עוד יותר קשה, וזה הפך להיות כל החיים שלי. הרחקתי את עצמי מכולם ורק התאמנתי עם כפיר".

"במוקדמות העונה החמישית היינו בלחץ אטומי, אנחנו אסירי תודה שזה הסתדר לנו. גם חצי הגמר היה מדהים. לא יכולתי לאחל לעונה יותר טובה מזו, ואני כל כך רוצה לנצח אותה. עברתי כל כך הרבה פציעות, אתגרים, לילות לבנים, אין סוף אימונים שבכולם דחפתי את עצמי לקצה. הקרבתי בשביל זה ומקווה שאטפס את המידוריאמה ואהיה הנינג'ה ה-20 בעולם. אני בטוח ביכולות שלי".

אשד עצמון (צילום: עודד קרני)
חולם בגדול. אשד עצמון | צילום: עודד קרני

מה משמעות הניצחון בנינג'ה עבורך?
"הגשמת חלום. אני אוכל נינג'ה, ישן נינג'ה, מדבר נינג'ה. עשיתי הכל, לא השארתי אבן אחת לא הפוכה. שיפרתי את התזונה שלי, לקחתי מאמן מנטלי. אני אחד המתחרים שנתנו את הנשמה ולקחו את זה הכי ברצינות שיש. מגיע לנו שאחד מאיתנו יטפס ויקח את זה. בשבילנו זו לא תוכנית טלוויזיה - זה החיים".

אף מדינה לא הצליחה לנצח את המידוריאמה פעמיים ברצף. אתה מאמין שישראל תהיה הראשונה?
"אם ישראל תעשה פעמיים ברצף מידוריאמה, זה ישים אותנו ראשונים בעולם. זה דבר שלא היה. זה מגיע לנו, אנחנו כל כך טובים. מגיע לישראלים שזה יקרה, ולקהל גם. זה יהיה מטורף. הסיכויים שזה יקרה גבוהים, כי יש לנו את זה. הספורטאים שלנו ברמה הכי טובה בעולם. אנחנו הולכים לקרוע את המידוריאמה".

אם תזכה בתואר הנינג'ה, מה תעשה ביום שאחרי?
"זה מסוג הדברים שאתה לא יודע מה יקרה ביום שאחרי. ייפתח פרק חדש בחיים. מגיל חמש אני מתעמל תחרותי ומרגיש שהשנים האלה הכינו אותי לרגע הזה. כל ההקרבה תהיה שווה את זה. רק לא לעשות טעויות - וזה שלי. מגיע לי".