בשעות הדרמטיות ההן בנמל חיפה, היה נדמה שאולי זה לא יקרה הלילה. בזה אחר זה המתחרים הכי טובים וחזקים העונה קרסו למים עוד בשלב 1, במכשול האכזרי ביותר בתולדות "נינג'ה ישראל". אלא שאז, כשהייאוש איים לחלחל פנימה, הגיע יוגב מלכה והוכיח שבמאזן הכוחות בינו לבין המסלול, ידו על העליונה.

זה היה הערב הגדול בחייו של יוגב, שהשלים את שלבים 1-3, לחץ על הבאזר בפסגת הר מידוריאמה והוכתר כנינג'ה הישראלי השני וה-20 בעולם. בדרך, השווה לשיא העולמי שעומד על 22 שניות והסב כבוד וגאווה גדולה לישראל, שהפכה למדינה היחידה בעולם שניצחה את המידוריאמה פעמיים ברצף.

"כשנעמדתי מתחת לחבל במידוריאמה, ראיתי מולי את החברים לנינג'ה, החברה והמשפחה. שמתי יד אחת על החבל, הסתכלתי למעלה ונתתי חיוך ענק", משחזר יוגב הבוקר (שלישי) בשיחה עם mako, "מהרגע שהוזנקתי, הכל הסתנכרן באופן מושלם. לא הורדתי קצב עד למעלה, הכל הלך בדיוק לפי התוכנית".

"זו גאווה ענקית להיות זה שמביא לישראל את המידוריאמה פעם שנייה ברציפות", מודה יוגב, "תחושת השליחות חזקה הרבה יותר מההישג האישי. הבאתי הישג ענק למדינה שלי. אני המתחרה היחיד בעולם שעשה פעמיים ברצף מידוריאמה. ברמה הלאומית - זה שיצאו שני נינג'ות מישראל, שנה אחרי שנה, זה הישג מטורף ששם לנו חותמת מאוד חזקה בעולם הנינג'ה. כולם יודעים עכשיו מי זו ישראל ושיש ממה לחשוש".

איך נראו הימים והשעות שאחרי הניצחון?
"הייתי בהודיה והכרת תודה מוחלטת. צבטתי את עצמי, האם זה אמיתי? החברים מהנינג'ה, שנלחמו ביחד איתי על התואר, שמחו בשבילי באמת. הסתכלתי להם בעיניים וראיתי שמחה אמיתית בשבילי, שהגשמתי את המסע הזה. החברים הכי מעודדים אותי, יש לי את המשפחה ובת הזוג הכי מדהימות שאפשר לבקש, חשבתי: איך זה טוב ככה? זה לא הגיוני. שבוע-שבועיים אכלתי סרט האם הדבר הזה אמיתי. עד עכשיו אני לא מעכל את זה. זו תחושה מטורפת. אני כל כך מודה על הרגע הזה".

אתה מרגיש שהחיים שלך השתנו?
"השינוי האמיתי קרה כשהייתי על פסגת המידוריאמה בגמר הקודם וסיימתי במקום השני. שם קרה השינוי הגדול באופי שלי. הוכחתי לעצמי שאני ווינר, שאני יכול להגשים חלומות, שלא משנה מה יהיה בדרך - בסוף אגיע ליעד שהצבתי לעצמי, לא משנה כמה זמן זה ייקח ומה אאלץ לעשות עבור זה. אם אעבוד מספיק קשה, אם אתאמץ מספיק, אין משהו שלא אוכל לעשות. זה נכון לכל אדם באשר הוא. אם אתם רוצים משהו מסוים ותעבדו עבורו הכי קשה שאפשר ועם תשוקה - אין סיבה שהחלום שלכם לא יתגשם".

יוגב מלכה ליד (צילום: עופר חן)
צילום: עופר חן

"ידעתי שאני הכי מוכן שהייתי - ואהיה - אי פעם"

עונת הדו-קרב הסתיימה באופן הכי מתבקש: בדו-קרב הגדול מכולם בין יוגב, נציג "הגווארדיה הוותיקה", לבין נציג הדור הצעיר שעבורו זאת הפעם הראשונה על המסלול: חבר הכנופיה שניאור שמח. שניאור ויוגב היו היחידים שסגרו את שלב 1 הבלתי אפשרי, לא לפני שצפו בחבריהם הטובים מובסים על ידי סולם הסלמון אל טביעות האצבע.

"זה העלה טיפה את סף הלחץ. בגמר התחרו חבר'ה מטורפים שלגמרי היו יכולים לסגור את המסלול. לראות את כולם נופלים, אחד אחרי השני, זה שוק. באותו הרגע הזכרתי לעצמי עד כמה עבדתי קשה השנה, כמה השקעתי בפרטים הקטנים וכמה הדבר הזה מגיע לי. אין סיבה בעולם שיהיה מכשול שימנע ממני להמשיך לשלב הבא. באתי למסלול עם חיוך ענק, החלטתי שאני טורף את זה - וככה קרה למזלי".

במכשול הזה פתחת את הראש והתחלת לדמם. איך הצלחת להישאר מרוכז?
"באותו הרגע הבנתי שחטפתי מכה ושתי שניות אחרי זה הרגשתי את הדם מטפטף לי מהראש. לא נתתי לזה בכלל להפריע לי. זה לא משהו שאתה מייחס אליו חשיבות. כשהמטרה כל כך חשובה, הדבר הזה נהיה זניח. העדפתי לא לתת לזה בכלל מקום, כי ידעתי שזה יכול להפיל אותי. אם הייתי מתרכז בזה הייתי מאבד את הפוקוס. המכשול הזה דורש ממך לא 100%, אלא 200% פוקוס בגלל הדיוק שהוא מצריך. העדפתי להתעלם מהפציעה, לנתק את זה, ולמזלי הצלחתי להתגבר על הדבר הזה".

איך היו התחושות כשלחצת על הבאזר בסיום שלב 1?
"תחושה עילאית. לראות את האנשים המטורפים האלה נופלים בשלב כל כך מוקדם בתחרות, זה נורא מלחיץ. ברגע שעשיתי את זה, ידעתי שהתגברתי על המכשול שהכי הפחיד אותי, שאעבור שלב ושעוד רגע המידוריאמה".

בת הזוג עומר, החברים והמשפחה חיכו לך למטה, רצו לתת את החיבוק.
"זה ידוע שלמסלולים שלי אני מגיע עם 'החמולה' שלי, שזה המשפחה ועומר. זה נותן לי כוחות, לראות את האנשים שאני אוהב ברגע הזה. אני יודע שהם חווים את זה ביחד איתי. לראות אותם כל כך מאושרים ברגע הזה, זה היה מדהים. אני מודה על הזכות לשמח אותם ככה. רק רציתי לחבק אותם".

שניאור עשה באזר מיד אחריך ובשלב הזה היה ברור שזה ראש בראש מולו. זה הדאיג אותך?
"זה נתן דרייב. אם הייתי מגיע לשלבים 2 ו-3 לבד, יכול להיות שהייתי נהיה שאנן. עצם זה שהיה איתי עוד מישהו, דרבן אותי באנרגיה. הייתה תחרות אמיתית, זה עזר טיפה בתחושה. לא נתתי לזה להלחיץ אותי כי ידעתי שזה אני מול עצמי. מי שילחץ על הבאזר יתקדם לשלב הבא ולמידוריאמה. ידעתי שאני הכי מוכן שהייתי ושאהיה אי פעם, אז לא הייתי מודאג בכלל. התכוננתי למידוריאמה כמו מטורף בשנה הזאת, ידעתי אילו תוצאות אני עושה".

הרגשת שאתה מייצג את הנינג'ות הוותיקים יותר?
"לא הסתכלתי על זה כצעירים מול ותיקים. זו הייתה תחרות ראויה. החבר'ה החדשים הם אתלטיים מטורפים, הגיל שלהם לא גורע. מקומם היה בגמר והם הוכיחו את זה חד משמעית. הרגשתי שאני מייצג בעיקר את עצמי".

יוגב מלכה ליד (צילום: עופר חן)
צילום: עופר חן

"אולי עוד שנתיים אחזור לנינג'ה, ביג-טיים"

שבעה מכשולים קשוחים הפרידו בין יוגב למידוריאמה בשלבים 2 ו-3, אבל הוא גבר עליהם בזה אחר זה ולחץ על הבאזר בסיום שלב 3 שהבטיח כי גם השנה יטפס את המידוריאמה. "באותו רגע נפלתי על הברכיים והייתי בהלם מוחלט שהגעתי שוב פעם למעמד הזה. אני מכיר תודה על הזכות להגיע שנה שנייה ברציפות לדבר הזה".

הראשון לטפס את ההר היה שניאור, שהשלים אותו ב-29 שניות - אותה תוצאה שעשה יוגב בגמר הקודם ולא הספיקה לו לתואר הנינג'ה. "שמחתי בשביל שניאור, שבגיל כל כך צעיר הגיע להישג כזה מדהים. אם להיות כנה, בזמן שהוא טיפס על החבל התרכזתי בעיקר בעצמי. לא נתתי לתוצאה שלו לשחק לי בראש. מה שעניין אותי זה לשבור שיא עולם ולעשות את התוצאה הכי טובה שאני מסוגל, לא להתרכז בתוצאה של מישהו אחר".

יוגב החייל שהתחרה במקצה החיילים בעונה השלישית ולא הלך לו מי יודע מה, האמין שיעשה את זה בסוף?
"לא ככה, לא בסדר הגודל הזה: שתי מידוריאמות, עונה אחרי עונה, 22 שניות. כן האמנתי בלב שלם שעל החלום הזה אני לא הולך לוותר. במהלך השנים ויתרתי על הרבה חלומות שלי, בין אם כשפרשתי מהאיגרוף התאילנדי או כשרציתי להגיע ליחידה מיוחדת בצבא ופרשתי בגיבוש. אחרי הנפילה בעונה השלישית, החלטתי שעל הנינג'ה אני לא מוותר. אולי הייתי קצת יותר מדי דרימר, אבל ידעתי שלחלום הזה אגיע - ושאעשה את זה".

הגעת לפסגה, זכית בתואר, שברת שיאים עולמיים. מה הלאה מבחינתך בנינג'ה? אתה חוזר בשנה הבאה או פורש?
"שאלה ממש קשה. אני בן אדם שמונע מאש ותשוקה, וכרגע כבתה בי האש לתחרותיות ולהישגיות בנינג'ה. אני מרגיש שסגרתי מעגל בצורה מטורפת ועל העונה הקרובה אני חושב שאדלג. אנוח קצת, אמלא מצברים ואכוון לאפיקים חדשים בחיים שלי. כן אמשיך להתאמן לנינג'ה וליהנות מזה, ובעזרת השם אולי עוד שנתיים אחזור ביג-טיים".

יוגב מלכה ליד (צילום: עופר חן)
צילום: עופר חן

אם חשבתם שאחרי ניצחון מזהיר כל כך יוגב יבחר להוריד הילוך ולנוח מעט, אז בדיוק להפך. בימים אלה הוא שקוע מבוקר עד לילה בחזרות אינטנסיביות לקראת העונה החדשה של "רוקדים עם כוכבים" שתעלה בקרוב בערוץ 12. "אחרי צילומי הנינג'ה זימנו אותי לאודישן. בחיים לא רקדתי בצורה מקצועית, אבל הלכתי לאודישן והיה פאן בטירוף. נהניתי כל כך. זה היה מדהים. חיכיתי לתשובה, שיגידו לי אם התקבלתי או לא. ברגע שהודיעו לי שהתקבלתי, היו לי ניצוצות בעיניים. הרגשתי שזו בדיוק אותה האש שהייתי איתה בנינג'ה".

"חודש שלם אני נמצא בחזרות, נהנה בטירוף. אני כל כך שמח ומכיר תודה על הזכות להשתתף בתוכנית המדהימה הזאת. מחכים לכם דברים וואו. מקווה שאצליח לעמוד בציפיות של הצופים בבית".

מחכים לך אתגרים שאתה לא מכיר מהנינג'ה, כמו ריקודים בלייב, ביקורת משופטים והצבעות הצופים.
"בנינג'ה אתה עולה על המסלול, לחצת באזר - אתה מתקדם, לא לחצת - אתה בחוץ. ב'רוקדים' אתה באמת תלוי בשופטים ובאם הפוינט שלך היה מדויק או לא מדויק. אני לא באמת יודע איך אוכל את זה, מקווה שאצליח להתרכז ולתת את הכי טוב שאני יכול, בלי לחשוב יותר מדי על הדעות. לקבל ביקורת מהשופטים, להתקדם הלאה ולהשתפר מריקוד לריקוד - אמן שעד הגמר והזכייה. המטרה ששמתי מול העיניים זה להגיע לנאמבר הראשון ולהרגיש רקדן, לא בן אדם שעושה כוריאוגרפיה או שמחקה תנועות. שזה באמת ייצא ממני, מהלב".

יוגב מלכה ליד (צילום: עופר חן)
צילום: עופר חן

במקביל לחזרות, יוגב פיתח והשיק אפליקציית אימונים בשם "Power Ninja" שמעניקה למתאמנים מעטפת שלמה ובונה להם תוכניות אימון מורכבות אישית. "בשנה האחרונה חקרתי את עולם הנינג'ה בטירוף, כדי להביא את עצמי לרמה הכי גבוהה שאני יכול. השקתי אפליקציה לאימונים באונליין, כשהמטרה באימונים האלה זה להכין כל אדם, מהרמה הכי נמוכה ועד לרמה הכי גבוהה, לנינג'ה".

"בין אם זה באימוני כוח, בין אם זה בשיחות על מנטליות או במדריכים כמו מדריך למידוריאמה ומדריך למכשולים בנינג'ה. הפלטפורמה הזו נותנת את המענה הרחב ביותר לאנשים שרוצים להפוך לנינג'ות".

מה עצת הזהב שלך למתאמנים שרוצים להגיע להישגים כמו שלך?
"עבודה קשה והתמדה מביאות לתוצאות. בתור ילד, שמעתי הרבה פעמים שעבודה קשה מביאה להצלחה. זה לא בא לבד. אם לא מתמידים, זה לא שווה שום דבר. עבדתי קשה בשביל המון דברים בחיים שלי, ובסוף ההתמדה היא זו שמנצחת. אם הייתי נכנע בעונה השלישית, העבודה הקשה הייתה יורדת לטמיון. צריכים לעבוד שנה אחרי שנה, כמה זמן שזה ייקח, לא לוותר על החלום - עד שבסוף זה יקרה".

לאן אתה ממשיך בבוקר הזה, אחרי הניצחון?
"כרגע אני מתרכז ב'רוקדים עם כוכבים' אבל הלאה, אני מאחל לעצמי להמשיך לעשות דברים שיעלו לי חיוך על הפנים, להיות בעשייה טובה, ליהנות ולחייך. אלך לאן שהרוח תיקח אותי, אזרום, אני רוצה להתפתח לכיוונים חדשים. זאת תקופה מאוד מעניינת בשבילי, אני חווה כל כך הרבה שינויים - וזה מדהים".