שבוע האלופים ב"נינג'ה ישראל" יגיע לשיאו הדרמטי הערב (שלישי, אחרי החדשות, ערוץ 12), עם חזרתו למסלול של המתחרה שהיה פסע מתואר הנינג'ה ונחשב לאחד החזקים והמובילים בענף בישראל - יוגב מלכה.

הסגן של יובל שמלא מגמר העונה הקודמת, טיפס את הר מידוריאמה עם אצבע פצועה, לחץ על הבאזר בתוך 29 שניות: ובכל זאת, זה לא הספיק לו כדי להפוך לנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם, בגלל ששמלא עשה זאת מהר ממנו בשלוש שניות. כך, חמק ממנו תואר הנינג'ה ותואר מנצח העונה - אבל לא באמת חשבתם שהוא אמר את המילה האחרונה.

"פתחתי חזק ולוחץ מדי, איבדתי מהכוח", נזכר מלכה בליל המידוריאמה, "בסוף, כשאתה אוחז חזק מדי ומנסה למשוך בכל הכוח, זה לא עובד. אם אני משווה את זה לריצה, זה לא כמו ספרינט של 100 מטר - זה 400 מטר. זו ריצה נורא טריקית. 400 מטר ידועה כאחת הריצות הקשות. צריך להיות נורא מחושב, לא להשקיע את ה-100% מההתחלה ולהיות בפוקוס".

"אני לא זוכר משמה כלום", הודה, "אלה 30 שניות שנמחקו לי מהזיכרון. כלום. בדרך כלל אני זוכר את הכל, אבל הרגשתי במלחמה".

הציפיות ממך העונה אדירות.
"כששאלו אותי אם הציפיות יכבידו עליי ואיך ארגיש, חשבתי: למה? הגעתי עד הסוף. אבל זה אחרת לגמרי. שבוע לפני המסלול הייתי בפחדים, חשבתי על מה יקרה ומה יהיה עם הדו-קרב. תוך 30 שניות אני יכול לסיים את העונה. זה מחסום מנטלי. חשבתי למה יש לי את הפחדים והמחשבות השליליות האלה".

איך מתמודדים עם מחשבות כאלה?
"אתה נזכר שזה קורה לכולם, מהספורטאי הכי גדול בעולם לספורטאי הכי קטן. בסוף, לכולם יש את הפחדים האלה ומחשבות של מה יקרה אם".

כשאתה על המסלול, המחשבות האלה מציקות?
"לא, אני נורא מפוקס ועושה את מה שאני יודע שצריך לעשות. מה שמוביל אותי גם בתור מתחרה על המסלול עצמו וגם באופן כללי, זה שאני לא אוהב לנוח יותר מדי. כשאתה נח, מתחילות להיכנס המחשבות ונכנסים להססנות. לפני מכשולים ספציפיים אני כן עושה דמיון מודרך וחוזר על מה שכבר דמיינתי, ואז עולה עם תחושה טיפה יותר קלילה".

איך אפשר לתכנן את הצעדים ולאמוד את המרחק כמו שצריך?
"זה טריקי. במכון נינג'ה אתה יכול לעבור דרך המסלול, להסתכל מלמטה ומהצדדים ולבחון את המכשול. בנינג'ה אתה לא יכול. המסלול ענק ורחוק ואין לך את הזווית ראייה לחקור באמת את המכשולים האלה. זו הפעם הראשונה שאתה עולה על המסלול הזה, ואתה חייב לדעת שהמרחקים שאמדת באמת נכונים. זה מצריך המון ניסיון. פעמים רבות אתה יכול לקחת סווינג חזק מדי או לעשות צעד חזק מדי כי אתה חושב שזה רחוק, ואפשר ליפול בגלל זה".