23:28 - יוגב מלכה טיפס את המידוריאמה ב-22 שניות וזכה בתואר הנינג'ה הישראלי השני וה-20 בעולם
לרגע הזה התאמן יוגב מלכה במשך שנה שלמה. בעונה הקודמת טיפס את ההר ב-29 שניות, מה שלא הספיק לו לתואר הנינג'ה ולניצחון. האם יעקוף את שניאור ויוכתר כמנצח? בביצוע לא אנושי, מלכה טיפס את ההר במהירות מטורפת, לחץ על הבאזר אחרי 22 שניות בלבד, השווה את עצמו לשיא העולמי וזכה בתואר הנינג'ה הישראלי השני וה-20 בעולם. בכך, העניק לישראל את הדאבל: המדינה היחידה שניצחה את המידוריאמה שנתיים ברצף.

יוגב מלכה על המידוריאמה (צילום: עודד קרני)
עשה היסטוריה. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

יוגב מלכה על המידוריאמה (צילום: עודד קרני)
הנינג'ה השני וה-20 בעולם. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

23:22 - שניאור שמח טיפס את המידוריאמה ב-29 שניות, האם זה יספיק למקום הראשון?
שניאור שמח ויוגב מלכה: כדי שמי מהם יהפוך לנינג'ה השני וה-20 בעולם, עליהם ללחוץ על הבאזר שבפסגת ההר בתוך פחות מ-30 שניות. אם שניהם יסיימו את ההר בפחות מחצי דקה, מי שעשה את זה הכי מהר ינצח את העונה ויזכה בתואר הנינג'ה, רבע מיליון שקלים ובמכונית. השיא העולמי עומד היום על 22 שניות, האם יצליחו לעשות את הלא ייאמן ולשבור שיא עולמי?

שניאור שמח על המידוריאמה (צילום: עודד קרני)
הכי צעיר שהיה על המידוריאמה. שניאור שמח | צילום: עודד קרני

הראשון לטפס את ההר היה שניאור. הוא שמר על קצב מעולה בטיפוס, לא ויתר גם כשהיה קשה כשהתקרב לפסגה - ולחץ על הבאזר אחרי 29 שניות, שנייה לפני תום הזמן. אם יוגב לא יעשה זאת בזמן מהיר ממנו, שניאור יוכתר כנינג'ה הישראלי השני וה-20 בעולם. "וואו, זה מטורף. אני לא מעכל שאני פה בכלל", התרגש שניאור בפסגת המידוריאמה, "היה כיף, נתתי את המקסימום שלי. איזה נוף, אני לא יכול".

שניאור שמח על המידוריאמה (צילום: עודד קרני)
לחץ על הבאזר ב-29 שניות. שניאור שמח | צילום: עודד קרני

23:10 - בדרך למידוריאמה! שניאור שמח סיים את שלבים 2 ו-3 ויזכה לטפס על ההר
האם שניאור שמח יעשה את הבלתי ייאמן ויהיה בן ה-16 הראשון בעולם שיטפס את ההר? שניאור יצא לדרך בשלב 2, תקתק את שלושת המכשולים ולחץ על הבאזר כשבשעון נותרו לו 37 שניות. שניאור המשיך מיד אל שלב 3 ופגש את המכשולים הקשים ביותר בענף הנינג'ה. לרגע הזה בדיוק התאמן שנים.

שניאור שמח בגמר שלב 2 (צילום: עודד קרני)
עושה את הבלתי ייאמן. שניאור שמח | צילום: עודד קרני

שניאור שמח בגמר שלב 2 (צילום: עודד קרני)
שניאור שמח - למידוריאמה! | צילום: עודד קרני

שניאור זינק לבר הקופים, פספס את הנחת אחד המוטות, אבל הצליח לתקן וסגר את המכשול. הוא המשיך לחומת אצבעות הברזל, תיכנן היטב לפני שזינק על החומה - וצלח אותה במקצוענות ובקלילות, כמעט מבלי להתאמץ. בלוחות הצפים, שמעטים לפניו שרדו, עבר בין דלת לדלת עד שנחת על המזרן, בדרך למכשול האחרון לפני הר מידוריאמה, חלום חייו. במכשול קפיצת מוט המתח עשה מה ששלושה ישראלים בלבד עשו עד היום, צלח את הקפיצות הקשוחות, נחת על המזרן, לחץ על הבאזר - והבטיח לעצמו מידוריאמה, קרב ראש בראש מול יוגב. רגעי ההכרעה לפנינו: מי ינצח את העונה והאם נכתיר את הנינג'ה הישראלי השני וה-20 בעולם?

שניאור שמח בגמר שלב 2 (צילום: עודד קרני)
הכי צעיר בעולם שיטפס על המידוריאמה. שניאור שמח | צילום: עודד קרני

שניאור שמח בגמר שלב 2 (צילום: עודד קרני)
חוגג עם חברי הכנופיה. שניאור שמח | צילום: עודד קרני

22:58 - בדרך למידוריאמה! יוגב מלכה סיים את שלבים 2 ו-3 ויזכה לטפס על ההר
הראשון לצאת לשלב 2 - יוגב מלכה. בשלב 2 יהיה עליו להשלים שלושה מכשולים בשתי דקות: לכל הכיוונים, ווים בשמיים וקפיצה בזמן. אם ישלים את המכשולים הללו ימשיך לשלב 3 שכולל ארבעה מכשולים ברמת הקושי הגבוהה ביותר, ללא הגבלת זמן. יוגב צלח בקלילות את שלושת המכשולים הקשוחים שבשלב 2, לחץ על הבאזר כשבשעון נותרו לו לא פחות מ-39 שניות - והמשיך מיד לשלב 3.

יוגב מלכה בגמר שלב 2 (צילום: עודד קרני)
עשה זאת שוב. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

יוגב מלכה בגמר שלב 2 (צילום: עודד קרני)
כמה הוא חיכה לבאזר הזה. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

ארבעה מכשולים, מהקשים ביותר בנינג'ה, עמדו בפניו ובפני המידוריאמה: בר הקופים, חומת אצבעות הברזל, הלוחות הצפים וקפיצת מוט המתח - שבודדים עברו אותו עד היום. אחרי שתקתק את בר הקופים, יוגב התקדם לחומת אצבעות הברזל, גרסה משודרגת ואימתנית לאצבעות הברזל הידועה לשמצה. כשהוא רגוע ומחויך, יוגב צלח גם את המכשול הזה והתקדם אל הלוחות הצפים, המכשול שארבעה ישראלים בלבד שרדו עד לעונה זו. הוא נאבק דלת אחרי דלת, נחת בבטחה על המזרן והגיע למכשול אחד לפני המידוריאמה: קפיצת מוט המתח. קפיצה אחרי קפיצה יוגב התקדם למזרן, לחץ על הבאזר והעפיל להר, שנה שנייה ברציפות. האם יוגב מלכה יעשה את הבלתי ייאמן ויוכתר בסיום הערב הזה כנינג'ה הישראלי השני?

יוגב מלכה בגמר שלב 2 (צילום: עודד קרני)
עוד קצת - וזה עשוי להיות שלך. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

יוגב מלכה בגמר שלב 2 (צילום: עודד קרני)
נשיקה לבת הזוג לפני המידוריאמה. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

22:29 - שניאור שמח לחץ על הבאזר והעפיל לשלב 2 בגמר
שניאור שמח, המתחרה האחרון להערב, בסך הכל בן 16, לא מוכן להסתפק בפחות ממידוריאמה הערב. "לא יודע איך להסביר בכלל את חווית הנינג'ה. זה שאני נמצא כאן בכלל, זה מרגיש חלום", הודה שניאור לפני ההזנקה, "אם מישהו היה אומר לי לפני שנתיים שאגיע לגמר, הייתי צוחק לו בפנים. זה הדבר הכי גדול שקרה לי בחיים, כי פעם היו לי חיים אחרים לגמרי. הגעתי לכאן כדי לנצח".

כשחברי הכנופיה ויוגב מלווים אותו בצד המסלול, שניאור יצא לדרך. בקפיצה למזרן בסיום המכשול השני נחת לא טוב על הרגל, אך לא עצר לרגע והמשיך קדימה. שניאור סיים את שבעת המכשולים הראשונים בזמן מצוין וכשכמעט שלוש דקות שלמות בשעון, התקדם אל סולם הסלמון אל טביעות האצבע - לא לפני שנפל מהעמוד ונאנק מכאבים. הזמן הלך ואזל וכשדקה וחצי לפניו, צלח את סולם הסלמון, עבר מעולה בין הקופסאות - וזינק על המגדל.

שניאור שמח בגמר (צילום: עודד קרני)
עשה את זה! שניאור שמח | צילום: עודד קרני

נמל חיפה עמד על הרגליים בזמן ששניאור נאבק מול השעון. בשניות האחרונות שנותרו לו, טיפס לראש המגדל, לחץ על הבאזר - והבטיח את מקומו בשלב 2 ליד יוגב מלכה. "הילד ענק. שניאור שמח קורע את המסלול, ראש בראש מול יוגב מלכה", קרא רסקין. "הוא שודד העונה - והוא רוצה לשדוד הלילה את הבאזר על המידוריאמה", קרא אסי. עונת הדו-קרב מסתיימת בדו-קרב בין שני מתחרים מוכשרים משתי אסכולות - הבוגר והמנוסה לצד הצעיר והחדש בתחרות.

שניאור שמח בגמר (צילום: עודד קרני)
קרוב מאוד מאוד למידוריאמה. שניאור שמח | צילום: עודד קרני

22:16 - ישי כלפון נפל למים במכשול השמיני, סולם הסלמון אל טביעות האצבע
האם ישי כלפון, מאייקוני הנינג'ה הגדולים ביותר, ישלים את המסלול ויצטרף ליוגב בשלב 2? "אני מעדיף לבוא כאנדרדוג תמיד, אבל אני כבר לא יכול לעשות את זה", הודה כלפון לפני שהוזנק, "העונה הזאת הייתה הכי מלחיצה מבחינתי. מצד שני, אני טוב בלהתחרות. בשונה מרוב המתחרים, אני כמעט אך ורק מטפס. אני כל יום מתאמן בטיפוס וזה מאוד משפר אותי בנינג'ה. אני מרגיש שיש לי על הכתפיים המון, אני השארית האחרונה לקהילת המטפסים בגמר הזה ואני רוצה להוכיח שעדיין יש לנו את זה. לא סתם שמלא ניצח שלוש עונות. מקווה שאנצח".

ישי כלפון בגמר (צילום: עודד קרני)
אין מידוריאמה השנה. ישי כלפון | צילום: עודד קרני

בדיוק כפי שציפו ממנו, כלפון צלח את ששת המכשולים הראשונים בקלילות יחסית ובזמן מצוין והתייצב מול הקיר הכפול. הוא בחר ללכת על המגה קיר, טיפס אותו וזכה ב-10,000 שקלים. כששתי דקות וחצי בשעון, התקדם אל סולם הסלמון אל טביעות האצבע. הוא בחר לנוח, לצבור כוחות ועם חיוך זינק על הסולם. כלפון סיים את הסולם בהצלחה והתקדם אל הקופסאות, אלא שבמעבר לקופסה המסתובבת איבד אחיזה וקרס למים, המום ומאוכזב. "באסה. נלחמתי הכי הרבה שאני יכול, שמח שלא נפלתי על שטויות ונקווה שייצא לנו מפה נינג'ה".

ישי כלפון בגמר (צילום: עודד קרני)
נשבר הלב, אבל ממש. ישי כלפון | צילום: עודד קרני

21:48 - גל שרים נפל למים במכשול השמיני, סולם הסלמון אל טביעות האצבע
אחרי שסולם הסלמון הכניע את שיר שרים, אחיו גל רצה לסגור את המסלול הזה גם עבורו: אלא שגם הוא נפל קורבן לסולם הסלמון. גל עבר בין שבעת המכשולים הראשונים בקלילות ובזמן מצוין, בלי טעויות מיותרות, כולל מגה קיר אחד ו-10,000 שקלים לכיס - היה נדמה שכמעט לא התעייף, אלא שהסולם הכריע גם אותו וחלום המידוריאמה ייאלץ לחכות לשנה הבאה.

גל שרים בגמר (צילום: עודד קרני)
רבים הימרו על האחים שרים לניצחון. גל שרים | צילום: עודד קרני

"קללת סולם הסלמון. מי היה מאמין שבגמר 2023, אחרי חמש עונות שיש סולם סלמון, זה מה שיפיל את המתחרים?", נדהם ניב רסקין. רותם סלע הוסיפה: "לא ייאמן. עשרה מתחרים הגיעו בגמר הזה לסלמון ושישה מתוכם נפלו בו, כולל האחים שרים שחשבנו שהם יכולים לזכות בעונה". בגלל החשד שמשהו אינו תקין בסולם הסלמון, גיל מרנץ עלה לבדוק אותו, צלח אותו והוכיח כי הסולם תקין בהחלט. האם יימצא המתחרה שינצח את הסולם?

גל שרים (צילום: עודד קרני)
"קללת סולם הסלמון". גל שרים | צילום: עודד קרני

21:41 - נרי זאבי אדלר נפל למים במכשול השמיני, סולם הסלמון אל טביעות האצבע
נרי זאבי אדלר, אחת ההפתעות בעונה הזאת, צלח יפה את ששת המכשולים הראשונים, ניסה לטפס את המגה קיר - ולא הצליח. גם את הקיר הרגיל לא צלח בניסיון הראשון, ובכך בזבז זמן יקר. אל המכשול השמיני והאכזרי זאבי אדלר הגיע כשהשעון דוחק: פחות משתי דקות נותרו לו. הוא זינק לסולם מותש, לא הצליח להקפיץ את המוט ומצא את עצמו בבריכה.

נרי זאבי אדלר בגמר (צילום: עודד קרני)
אחת מהפתעות העונה. נרי זאבי אדלר | צילום: עודד קרני

נרי זאבי אדלר בגמר (צילום: עודד קרני)
עוד קורבן לסולם הסלמון. נרי זאבי אדלר | צילום: עודד קרני

21:37 - שיר שרים נפל למים במכשול השמיני, סולם הסלמון אל טביעות האצבע
ארבע שנים הם חיכו לרגע הזה בדיוק. אחרי עונה מצוינת, האחים התאומים גל ושיר שרים מהכנופיה יצטרכו להיות הכי טובים ומדויקים שיש כדי להעפיל לפסגת הר מידוריאמה. האח הראשון שעלה על מסלול הגמר היה שיר, כשכולם הימרו שזה יסתיים בבאזר מהדהד. שיר סיים בקלילות את שבעת המכשולים הראשונים והתייצב מול המכשול שהפיל את כולם, חוץ מיוגב מלכה: סולם הסלמון אל טביעות האצבע.

שיר שרים בגמר (צילום: עודד קרני)
חיכה שנים לרגע הזה. שיר שרים | צילום: עודד קרני

עם שלוש דקות שלמות לפניו וכשהוא לא מפומפם בכלל, שיר התייצב אל מול סולם הסלמון ולתדהמת כולם, לא הצליח להנחית את המוט על אחד השלבים ונפל. "קורה שמפספסים", אמר ביציאה מהמסלול, "זה מבאס, אבל בשנה הבאה אתם תראו הרבה יותר ממני". פרידה כואבת, האם גל ינקום את נקמתו?

שיר שרים בגמר (צילום: עודד קרני)
"בשנה הבאה אתם תראו הרבה יותר ממני". שיר שרים | צילום: עודד קרני

21:15 - זמן הכרעה: מי ינצח ב"נינג'ה ישראל 2023"?
יוגב מלכה עשה את הלא ייאמן אמש ב"נינג'ה ישראל", כשהיה היחיד שסיים את מסלול שלב 1 הבלתי אפשרי. הערב, יעלו למסלול ישי כלפון, שניאור שמח, האחים שרים ועוד שורת מתחרים חזקים שרוצים להצטרף אליו לשלב 2 ולסיים את הערב הזה על פסגת הר מידוריאמה. מי יוכתר כמנצח העונה ואולי אפילו כנינג'ה הישראלי השני וה-20 בעולם? תזכורת: אם זה יקרה, ישראל תהיה המדינה הראשונה שניצחה את המידוריאמה פעמיים ברצף. ערב מותח ודרמטי לפנינו, והוא מתחיל ממש עכשיו. תחזיקו חזק.

ניב רסקין, ירדן ג'רבי ויובל שמלא בגמר (צילום: עודד קרני)
יוצאים לדרך! ניב רסקין, ירדן ג'רבי ויובל שמלא בעמדת הפרשנים | צילום: עודד קרני