הנני כאן: "נינג'ה ישראל" מתקרבת למאני טיים כאשר בשבת יתחיל שלב חצי הגמר (אחרי החדשות, קשת 12). מי שיהיה שם הוא שניאור שמח, נער בסך הכל בן 16, שכבר הספיק לשבור שיאים בשלב המיונים של התחרות. לצידו יהיו גם שאר חברי הכנופיה, לאחר שהשלימו הישג יוצא מגדר הרגיל - העפלה של כל הכנופיה לרגעי ההכרעה.

רגע לפני, שניאור מספר בריאיון ל"גלית ואילנית" כיצד התגלגל מעולם החרדי לנינג'ה, איך המשפחה קיבלה את החלטתו לעזוב את הדת ומה ייעשה אם יצטרך להתחרות מול חבר מהכנופיה. ברור כי לצד הרצון לשמור רגליים על הקרקע, הוא מודע לציפיות שיש ממנו. "אני מרגיש את הדיבור סביבי, מקווה שיש לזה סיבה מספיק טובה", סיפר והמשיך, "זה שיש ממני ציפיות מרים לי את הביטחון ומחייב אותי לעמוד בהן".

מה היה בספורט הזה שכל כך תפס אותך?
"אני בן אדם ספורטיבי וזה הספורט הכי כיף שעשיתי עד עכשיו".

איך מגיעים מהעולמות החרדיים לעולמות הספורט והנינג'ה?
"זה תהליך. ברגע שיצאתי מהעולם החרדי התחלתי להתאמן, ראיתי את התוכנית והרגשתי שאני אוכל לעשות את זה. חשבתי לעצמי: 'בטוח הניניג'ות מתאמנים במקומות ספציפיים', וחיפשתי מתחמים. בהתחלה התאמנתי בפארקים, הייתי פשוט קופץ ברחוב. אחר כך הלכתי למתחם נינג'ה וראיתי שאני מצליח הרבה דברים, ככה התאהבתי בספורט הזה".

איך בבית קיבלו את זה?
"ההורים הבינו מה אני עושה. הם רואים אותי יוצא מהבית להתאמן, ומבינים שאני ממש משקיע בדבר הזה. הם צפו בתוכנית ואהבו".

כמה זמן ידעת שהעולם החרדי לא מתאים לך?
"יצאתי בשאלה בגיל 14, ובערך שנתיים לפני כבר התחלתי להבין שזה פחות דרך החיים שאני מעדיף. זה לא קרה ברגע אחד, זה תהליך ארוך. היה חשש מהתגובה של המשפחה אבל כשסיפרתי להורים הם קיבלו את זה לגמרי, אני מעריך אותם ממש על זה. זה היה ההיפך ממה שציפיתי".

מלבד היותו מתחרה בפני עצמו, שניאור הוא כמובן גם חלק מהחבורה הצעירה והבועטת של התחרות. לצידו ניתן למצוא חברים אחרים בכנופיה כמו התאומים שרים או גיל אהרון, שהצליח להתברג ברגע האחרון לשלב חצי הגמר. בשלב זה של התחרות נראה כי דו-קרב בין חברי הכנופיה הוא תרחיש אפשרי, ושניאור בטוח בסיכוייו.

איך נעשיתם כנופיה?
"אנחנו מתאמנים כקבוצה כבר כמה שנים, הגענו לנינג'ה ואמרו לנו שמעכשיו אנחנו כנופיה. אמרו לנו: אתם מתאמנים ביחד, מבלים ביחד ואתם כל כך הרבה זמן ביחד, אז בואו נהפוך אתכם לכנופיה'. מבחינתנו, אמרנו יאללה זורם למה לא".

ומה יקרה אם תצטרך להתחרות מול חבר בחצי הגמר?
"זה נורא אם דבר כזה יקרה, אני ממש לא רוצה שזה יקרה. אבל, זו תחרות אחרי הכל, ואם ישימו מולי חבר אני אצטרך לתת את הביצוע הכי טוב כדי להמשיך. המטרה היא הניצחון, ואני אעשה הכל כדי לנצח".

האם יש סיכוי שנזכה לראות שני תארי נינג'ה שנתיים ברצף?
"בטח, הרמה מאוד גבוהה. אני מאמין שיהיה מישהו שיצליח להשיג את התואר".

אתה מאמין שזה יהיה אתה?
"כן, האמת שכן".