העולים לחצי הגמר  (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12)
חמשת המעפילים לחצי הגמר: אלכס קוסטנקו, שליו בצלאל, דימה דומקוב, אלון לביא וקן-גורו מיטלמן | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12

אלכס קוסטנקו
שליו בצלאל
דימה דומקוב
אלון לביא
קן-גורו מיטלמן



דימה דומקוב חזר הערב למסלול "נינג'ה ישראל" כשהוא נחוש לטפס את המגה קיר ולהתחרות באליפות ההאשיגו. "כל כך קשה לעשות את זה שוב, זה מפחיד. אתם לא מבינים כמה פחד", הודה בפני אסי ורותם כשנעמד מול הקיר. כשהוא מותש מהדו-קרב הצמוד, טיפס את המגה קיר באפיסת כוחות - אך צלח אותו והמשיך מיד אל סולם ההאשיגו.

דומקוב היה צריך לטפס 40 שלבים בתוך פחות מ-27 שניות כדי לנצח את אשד עצמון, משימה קשה מאוד. הוא הצליח לטפס 28 שלבים בלבד, ובכך העניק את תואר המנצח, בפעם השנייה ברציפות, לאשד - שחזר הביתה עם 100,000 שקלים. "זה מטורף. אני מרגיש שלקחנו את זה ביחד", אמר אשד לאסי ורותם אחרי שהוכרז כמנצח, "זה בכלל היה אמור להיות של כפיר, הוא הרבה יותר טוב ממני. אני כל כך שמח שזכינו בזה ביחד".


שליו 360 בצלאל חזר הערב למסלול כשהוא לא רואה בעיניים. על אף שהוא פצוע, סובל מדלקות בשרירים ומשחיקה בגיד, לא היה מוכן לוותר על ההזדמנות להגיע שוב לבאזר. "יש כמה קרעים ופציעות שגורמים לאתגר של היום להפוך ליותר מעניין", הסביר שליו 360, "אני מחכה לראות למה אני מסוגל. או שאני הולך ליפול פה בסטפרים, או שאתם הולכים לראות את ההופעה הכי טובה שראיתם. אין באמצע".

אמר - וקיים. הדו-קרב מול ערן פלג נפתח בשוויון מוחלט. פלג שמר על קצב מצוין ולרגעים עקף את שליו, אלא שבמגדל הדו-קרב שליו פתח מבערים, הוריד את הידית וניצח. הוא גבר גם על המכשולים הבאים: החבית המתגלגלת, הגלגל המתהפך והקפצת מוט אל ווים בשמיים. "כן פצוע, לא פצוע, הוא ב'זון', הוא בטירוף", קבע ניב רסקין.

שליו היה נחוש לעלות את המגה קיר, אך לא הצליח. הוא רץ מהר אל הקיר הרגיל ולמרבה ההפתעה, לא טיפס גם אותו. ניסיון אחד אחרון עמד בפניו, והפעם הוא עשה זאת. אחרי שלחץ על הבאזר ההתרגשות הייתה כל כך גדולה, ששליו צרח והרעיד את נמל חיפה. "הבאזר הזה כל כך משמעותי בשבילי. ארבעה חודשים שלא התאמנתי. אמרתי לעצמי: עכשיו זה הרגע", הסביר, "רציתי להחזיר את שליו 360 ששורף את המסלול. הבטחתי לעצמי שאם אעשה באזר אצרח כמו פסיכופט, ארביץ לכל דבר אפשרי ואוציא את העצבים. זה הזמן".