תם שקד הפשילה הבוקר את השרוול בשידור חי ב"חדשות הבוקר" ועשתה שריר. מבנה הגוף שלה שרירי וחטוב לא פחות מזה של המתחרים הגברים ב"נינג'ה ישראל", אבל לדבריה כשמדובר בה ובנשים אחרות, זה נתפס כחריג.

"כשהייתי קטנה, לא ראיתי אף אחת עם שרירים בחברות אופנה", סיפרה תם, "לא לבשתי שמלות עד כיתה י"ב. לפני הנשף שלחתי מכתב למגזין אופנה וביקשתי: 'תעזרו לי למצוא, אני לא רוצה ללבוש שמלות'. אני רוצה לנרמל את דימוי הגוף השרירי בנשים, כי אין אף אחת עם גוף שרירי בחברות אופנה. יש כל כך הרבה נערות שלא רואות את עצמן".

תם, אלופת הנשים ב"נינג'ה ישראל" זו השנה השנייה ברציפות, תעלה הערב (ראשון, אחרי החדשות, ערוץ 12) על מסלול חצי הגמר. בחצי הגמר, הנשים והגברים מתחרים באותו המסלול בדיוק. "בכל בית שרואה 'נינג'ה ישראל' יש את הדיון הזה על נשים, גברים וכן מקצה נפרד או לא מקצה נפרד. הדיון הזה הולך להסתיים הערב. די, הגיע הזמן לדבר על ספורט ולא על מגדר. זה קשור אך ורק לספורט ולעבודה קשה".

"בכל המסגרות שהייתי בהן, בין אם בספורט או במסגרות חינוכיות, תמיד המאמנות אמרו לי: 'את לא מוכשרת, אבל את עובדת ממש קשה'. הייתי נורא נפגעת כי אמרתי: איך אתן מסבירות את ההצלחות? הבנתי שהרבה אנשים לא באמת נולדים עם כישרון אבל עושים עבודה קשה, יום-יום. זו בחירה מטורפת ומעריכים את זה".

ספרי על הלו"ז שלך.
"אני מהנדסת חשמל, לא רק נינג'ה. אני עובדת בהייטק בחברת Innoviz. הנינג'ה זה מדהים, אבל החלטתי שאני רוצה קריירה. קמתי כל בוקר, עבדתי עד 19:00 בערב והתאמנתי עד חצות. בשתיים בלילה הייתי חוזרת הביתה ולמחרת מנסה לקום. אפשר לקרוא לזה הקרבה, אבל אלה בחירות שעשיתי בלב שלם. לנשים בנינג'ה יש גם קריירות - יש לנו רופאות, אדריכליות, בעלות עסק. בעיניי זה מהמם".

איך הסביבה מקבלת את זה?
"כשאני באה לאנשים ומספרת להן שאני מהנדסת חשמל, הם אומרים: 'מה? לא ידעתי שיש נשים בהנדסת חשמל'. קח את זה ותחליף את הנדסת חשמל בנינג'ה. זה אותו הדבר, אלה אותן התגובות. אני מתה על זה".

את חושבת שנשים מקריבות יותר כדי להצליח בנינג'ה מאשר הגברים? בכל זאת, אתן צריכות "להוכיח".
"אני לא באה להוכיח שום דבר לאף אחד. אני עושה את מה שאני אוהבת, ואם בזכות זה אני פורצת דרך, זה מדהים בעיניי. אני לא יושבת ואומרת: אני באה להוכיח. אני באה לעשות. אני לא מגבילה את עצמי לפי התבנית שאני אמורה להיכנס אליה. לא הלכתי להנדסת חשמל או לנינג'ה כי אין בזה נשים, אלא כי אני אוהבת את זה".

מי ההשראות שלך?
"אמור פז וספיר כהן כרמי. הייתי רואה אותן בטלוויזיה ומצטערת - אני חושבת שהרבה יותר כיף לראות נשים בנינג'ה מאשר גברים - גם בגלל הדרך שעברנו וגם זה שאנחנו מתגברות על כל כך הרבה דברים".