גיל מרנץ ויוגב מלכה, שתי אגדות נינג'ה, יתחרו הערב (שלישי) במקצה חצי הגמר האחרון בהחלט. שני הענקים הללו, כמו גם עוד מתחרים ותיקים כמו ישי כלפון וכפיר ואשד עצמון, נמצאים על המסך שלנו לא מעט שנים - ובעוד שהיום הם שורפים את המסלול ומגיעים הכי רחוק שאפשר, גם הם היו פעם חדשים בתחרות וההתחלה לא תמיד הייתה קלה. חזרנו אל הפעם הראשונה שפגשנו אותם ב"נינג'ה ישראל" ואל ביצועי הבכורה שלהם.

יוגב מלכה

דצמבר 2020, מגפת הקורונה בשיאה. במקצה חיילים ראשון מסוגו ב"נינג'ה ישראל", התחרה מדריך קרב מבא"ח צנחנים בשם יוגב מלכה. כשהוא רגע לפני שחרור סיפר מלכה, אז בחור אנונימי לחלוטין, על מסלול הנינג'ה שבנה בבסיס: "אני עושה שם דברים משוגעים, לא נופל ממכון נינג'ה. אני אוהב את הטירוף הזה ואני לא רואה בזה חוויה חד פעמית. גם אם אנצח, בעזרת השם, אני יודע שאגיע גם בעונה הבאה ואחריה. זה לא משהו שייפסק".

מסלול הבכורה לא עבר בהצלחה גדולה. אחרי שצלח את שלושת המכשולים הראשונים, התקדם מלכה אל מכשול החבית המתגלגלת. הוא זינק לחבית הראשונה, לא הצליח לתפוס אותה ומצא את עצמו בבריכה, מאוכזב מאוד. "מרגיש רע, זה לא מה שהייתי מסוגל, לצערי", אמר - וחזר שנה אחר כך, טיפס את המידוריאמה וכמעט ניצח את העונה. מדהים. הלקח? לא לשפוט לפי מסלול אחד, כי גם ספורטאי ענק נופלים לפעמים.

גיל מרנץ

העונה השנייה נפתחה עם הצגת האיום החדש על יובל שמלא, איום שהוכיח את עצמו במהירות כרציני מאוד. גיל מרנץ, בן 24 באותם ימים, שיתף בפתיחות אודות סיפורו האישי והצרות שבהן הסתבך פעם, לפני שעשה שינוי ענק בחייו. "ראיתי כמה טוב עושה לי להבין את הגוף שלי ולהכיר אותו, להתחיל לדעת מה הוא מסוגל לעשות. אני חזק מאוד, טוב במה שאני עושה, הרבה יותר מאנשים אחרים" - אמר, וצדק.

מסלול הבכורה של מרנץ ב"נינג'ה ישראל" הסתיים בבאזר ובהבטחה גדולה להמשך, שהתממשה כבר באותה עונה כשסיים במקום הראשון וניצח. "זה המתמודד הכי אדיש שהיה לנו אי פעם. הנונשלנטיות, וואו", התפלאה רותם - אלא שבשנים שחלפו מרנץ נפתח, הפך לכוכב נינג'ה ענק ולבעלים של האקדמיה לנינג'ה שמכשירה את הדורות הבאים.

ישי כלפון

יש תחושה שישי כלפון נמצא איתנו מאז ומתמיד, אבל האמת שאת הופעת הבכורה שלו עשה בעונה השלישית, בספיישל סוויט 17. "אני לא רוצה להרים את הציפיות יותר מדי", אמר בשיחה עם אסי ורותם לפני מסלול הבכורה, "אם לא אפשל ואם יהיה לי קצת מזל, אז יש לי סיכוי טוב להגיע רחוק. אולי לנצח".

כוכבו זהר במהירות עוד מהמסלול הראשון, שהסתיים במגה קיר. "תרשמו את השם ישי כלפון", הציע ניב רסקין באותו ערב. באותה עונה העפיל כלפון לגמר וסיים בשלב 3. עונה אחר כך כבר הגיע לשלב 4, הר מידוריאמה, ולחץ על הבאזר אחרי 36 שניות. האם העונה ישלים את המשימה ויהפוך לנינג'ה הישראלי השני?

כפיר ואשד עצמון

בפעם הראשונה שפגשנו אותם על המסך, האחים התאומים אשד וכפיר עצמון נראו שונים מאוד. אלה היו ימי הזקן הארוך, עוד לא הייתה הבנדנה המפורסמת וגם לא האשיגו - ואיש לא ידע אז עד כמה חזקים ומטורפים השניים.

כפיר, הראשון מבין האחים שעלה על המסלול, עשה באזר ב-2 דקות ו-3 שניות. מי שזיהה את הפוטנציאל והימר עליו מהרגע הראשון, היה רסקין: "ביצוע שמלא, ביצוע מרנץ", החמיא, "אחד הביצועים הגדולים שראינו. אני מהמר שזה מתמודד של גמר". אשד, בסיום מסלול מצוין, הלך על המגה קיר, לא צלח אותו (מדהים בהתחשב בזה שהיום עושה זאת בעיניים עצומות), אבל לחץ על הבאזר כשכפיר מחכה לו למעלה. "איזה גנים יש למשפחה הזאת", סיכם רסקין, "אלוהים עושה דברים נכונים, הוא ידע את מי לשכפל פעמיים".

יובל שמלא

18.08.18: יובל שמלא רושם את הופעת הבכורה הטלוויזיונית שלו והופך כמעט מיד לכוכב ענק. אלוף הארץ בטיפוס הפגין מהרגע הראשון את השילוב הנכון שבין צניעות כובשת לביטחון בעצמו וביכולותיו, ובעוד שלמסלול עלה כקלארק קנט - הוא ירד ממנו כסופרמן. בעקבות הבאזר הראשון וההיסטורי זכה שמלא למחמאות כמו "ווינר גדול", "שמלא הבטיח - שמלא קיים" ו"מלך" וסיים את הערב כהבטחה ענקית להמשך.

"אני, יובל שמלא, בן 18 מירושלים - ואני הנינג'ה האמיתי", אמר אז שמלא, וכנראה שלא ידע בעצמו עד כמה זה נכון. מידוריאמה כבר בעונתו הראשונה, ניצחון בשלוש עונות מתוך ארבע שבהן התחרה וכמובן, תואר הנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם - שאחריו פרש מהתחרות ועבר לתפקידו החדש כפרשן.

רותם סלע ואסי עזר

לא התאפקנו וחיפשנו את הפעם הראשונה שהמגישים הכי אהובים, אסי עזר ורותם סלע, הופיעו על המסך. רותם רשמה את הופעת הבכורה שלה כששיחקה בתפקיד אורח באחד מפרקי הסדרה "שמש", כשהייתה בת 19. אסי עזר השתתף בשנת 1994 בשעשועון "תיק תק" אותו הנחתה אפרת רייטן, היום חברת כנסת. כשנשאל אסי מה ירצה לעשות כשיהיה גדול, השיב: "להיות תסריטאי" - מה שלגמרי התגשם. מה שפחות התגשם, זה שרייטן סיפרה כי אסי מחפש חברה. האמת? הוא נטף אבק כוכבים כבר אז, בגיל 15.

רותם סלע ב"שמש" (צילום:   צילום מסך, צילום מסך/YouTube)
הופעת הבכורה ב"שמש". רותם סלע | צילום: צילום מסך, צילום מסך/YouTube

View this post on Instagram

A post shared by Assi Azar (@assiazar)