אם יש משהו משותף לכוכבי נינג'ה ישראל הוא שמדובר בצעירים שמממשים את הפוטנציאל שלהם – לא משנה עם אילו נתוני פתיחה גדלו ואיזו גנטיקה הורישו להם. מי שהיו שם לצידם בעידוד, במסירות, בהקרבה ובדאגה לתזונה נכונה הן האימהות של כוכבי וכוכבות נינג'ה שמספרות איך מזהים ילד עם דרייב וכיצד ניתן לסייע לו.  

ענבל בן דוד אימא של אלירן

מתי הבנתם שהילד שלכם הוא נינג'ה?

"אלירן היה ילד שקט, מופנם ושמנמן שנמצא רוב הזמן במחשב ולא מתעניין בספורט. הוא החליט לעשות שינוי בגיל 13.5 כשהוא ראה את העונה הראשונה של נינג'ה ישראל שעוררה בו השראה מטורפת. הוא התחיל להתאמן במכוני נינג'ה והיה נוסע לבד ברכבות כדי להגיע לשם ולא היה מוכן לוותר. אפילו לחתונה של אחיו הגדול הוא הגיע אחרון כי היה לו אימון באותו יום. לקח זמן עד שהוא שיתף אותנו וביקש את התמיכה מהמשפחה. ראיתי שהוא חוזר עם אור בעיניים ונכנסתי לתמונה עם תמיכה מלאה".

איך זה התבטא בבית?

"בתמיכה רגשית, מנטאלית, פיזית וכספית. הוא התקין מתח ולייסטים בקיר. התקין שק אגרוף וקנה אביזרים לחיזוק האצבעות. התזונה גם השתנתה. חלבונים הם העיקר אצלנו בבית. השתמשנו בשירות של תזונאי שהדריך אותו במשך חצי שנה איך להוריד אחוזי שומן בגוף, וכשראינו שהילד זקוק גם לאימון מנטאלי, לקחנו אותו לפסיכולוג ספורט. אנחנו שם בשבילו באהבה גמורה". 

איזה "מתקן נינג'ה" הכי חביב על אלירן בסביבת הבית?

"אלירן חזק בכל מה שקשור לסיבולת, כוח ואצבעות. הוא טוב מאוד במעבר מלייסט ללייסט ומבר לבר".

יש היום מוצרים שדואגים באופן מהיר וקל להשלמה תזונתית לילדים. איך דאגת שאלירן יקבל את כל הוויטמינים והמינרלים כילד?

"לא נתתי לו שום דבר מיוחד. אלירן אכל בישולים רגילים והיה די בעייתי באוכל כך שהוא אכל דברים די מינימליים".

אלירן בן דוד ואמא שלו (צילום: הגר בדר )
אלירן בן דוד ואימא שלו | צילום: הגר בדר

אורנה כהן, אמא של ספיר כהן

מתי הבנתם שספיר היא נינג'ה?

"מגיל שנתיים וחצי זיהנו יכולות אצל ספיר. היא הייתה ילדה חזקה שעושה עמידות ראש, גלגלונים וקופצת ממקום למקום. בגיל 5 היא התחילה להתעמל בהתעמלות מכשירים ובהמשך הפכה למתעמלת בהפועל תל אביב. אנחנו גרים במושב שתולים והנסיעות היו מאוד מאתגרות לה ולכל המשפחה, אבל ברגע שהיא סימנה מטרה, אנחנו ליווינו אותה ותמכנו בה".

איך היכולות שלה התבטאו בבית?

"לספיר יש שני אחים גדולים והם היו משלבים אותה במשחקים שלהם. הם ראו בה שותפה לכל משחקי הטיפוס שלהם. הייתה תקופה שהאחים שלה בנו בית על עץ והיא הייתה מטפסת עליו יחד איתם והייתה גם שותפה לבנייה של בית העץ. מה שתמיד אפיין אותה זו משמעת עצמית מאוד גבוהה. היא הייתה מוכנה להשקיע את כל כולה, להקריב מעצמה ולהמשיך קדימה גם בתקופות של משברים וקשיים".

איזה "מתקן נינג'ה" היה הכי חביב על ספיר בסביבת הבית?

"סולם בצורת קשת שהיא הייתה מטפסת עליו כבר בגיל 3, כמובן עם השגחה. הרבה ילדים היו מוותרים כי זה כואב ואנחנו התפעלנו איך היא מחזיקה עליו כ"כ הרבה זמן".

איך דאגת שספיר תקבל את כל הוויטמינים והמינרלים כילדה?

"כמו כל הורה רציתי שכילדה, ובמיוחד כספורטאית, שספיר תקפיד על תזונה בריאה אבל לא הלך לנו איתה. יחד עם זאת היא הקפידה על ארוחות מסודרות שכללו פחמימה, חלבון ופירות. מבחינה רפואית היא הייתה מאוזנת ולא היה צורך בתוספים".

רחלי פופקו אימא של אברהם (אבריימי) פופקו

מתי הבנתם שאבריימי הוא נינג'ה?

"אבריימי היה ילד פעיל ויצירתי מאוד. כזה שמארגן את כל השכונה למדורה או מחנה קיץ ביער ואוסף את כל הקרשים והרפסודות, דופק מסמרים וסוחב ספות ובדים. הוא אהב מאוד כדורגל ובהמשך למד סיסטמה - שיטת לחימה שמגיעה מרוסיה. לכל מקום הוא רכב על אופניים. הוא היה ילד מאוד אנרגטי, שמח ואהוב. את הכל הוא יזם והוביל ואני אפשרתי. אני מודה לאלוקים שנתן לי את התושייה וההבנה שאני צריכה לזרום איתו".

איך זה התבטא בבית?

"אבריימי היה קושר חבל בחדר מדרגות ועושה סנפלינג מקומה אחת לשנייה. פעם אחת שכנה פנתה אליי כי הדלת שלה נטרקה והילדה הקטנה שלה נתקעה בבית. בעלי קשר סדין במרפסת שלנו ואבריימי טיפס עליו בלי פחד ובלי בעיה, עבר לדירה של השכנה ופתח את הדלת. חשוב לי לציין שאני לא ממליצה לנסות את זה בבית".

איזה "מתקן נינג'ה" היה הכי חביב על אבריימי בסביבת הבית?

"טיפוס על מקומות גבוהים, עצים או מתקנים בגני שעשועים - גם מעבר למה שהמתקן מאפשר. הוא גם הלך להמון חוגים. יש לנו 8 ילדים ובעלי קצת חשש מה יהיה עם אבריימי אבל אני הרגעתי ואמרתי שכל עוד הוא שמח – הכל בסדר. הוא ילד חכם שעסוק רק בטוב, רגיש לזולת ועם לב זהב. יש לי כתר על הראש כי אני אימא של אבריימי".

איך דאגת שאבריימי יקבל את כל הוויטמינים והמינרלים כילד?

"הייתי נותנת לו מולטי ויטמין שבא בג'לי כמו סוכריות, כך שזה היה פשוט לקחת לפני בית ספר. כל יום הייתה אצלי ארוחת ערב מבושלת בשרית ואבריימי אהב לאכול ארוחה חמה. בצהריים הייתי חותכת מפרות העונה".

אבריימי פופקו ואמא שלו (צילום: הגר בדר)
אבריימי פופקו ואימא שלו | צילום: הגר בדר

מיכל מאיר, אימא של נועה

מתי הבנתם שנועה היא נינג'ה?

"נועה תמיד הפגינה התמדה, נחישות, קור רוח ושאיפה למצוינות. כבר כילדה היא אהבה לטפס על מתקנים בגני שעשועים בלי לפחד שזה קשה מדי או גבוה מדי. בגיל 5 היא הייתה הילדה היחידה ששיחקה כדורגל בקבוצות של בנים. כשהיא ראתה את התוכנית נינג'ה ישראל בפעם הראשונה בגיל 13.5 היא התאהבה ואמרה לי 'אימא, אני אהיה על המסלול'".

איך זה התבטא בבית?

"נועה הלכה על כל הדברים המאתגרים. היא משחקת טניס שנים וזכתה בגביעים, למדה התעמלות קרקע ושחמט ואפילו לימדה את עצמה קרוא וכתוב בגיל 4. היא לא מוכנה להיות בינונית. באימוני נינג'ה היא מצליחה להחזיק חצי שעה על מתח. גברים חסונים מסתכלים ומופתעים מהיכולות שלה. אני אומרת לה שהיא ההשראה שלי". 

איזה "מתקן נינג'ה" היה הכי חביב עליה בסביבת הבית?

"מתקני מתח מעץ בפארק בבלי שעליהם היא הייתה נתלית. בתור ילדה רזה וקטנה היא הייתה אומרת שבזכות זה שיראו אותה מצליחה להתמודד עם מסלולים קשים ומתקנים גבוהים, זה יעודד נשים אחרות וייתן להן הכרה".

איך דאגת שנועה תקבל את כל הוויטמינים והמינרלים כילדה?

"הייתי מתייעצת עם רופא ילדים ודיאטנית שמתמחה בתזונת ספורט על מנת לדאוג לתזונה בריאה ומגוונת".

נועה מאיר ואימא שלה (צילום: הגר בדר)
נועה מאיר ואימא שלה | צילום: הגר בדר