העור מכיל מעל 20% מכמות המים. מצד אחד, זה הופך אותו לצרכן המים הגדול ביותר בגוף האדם. אז עוד לפני שהמים שאתם שותים מרווים את צימאונכם, הם נספגים בעור. מצד שני, זה גם הופך את העור לרגיש במיוחד למחסור בנוזלים. אז מה עושים? שותים.

הבעיה היא שבעוד כולנו מבינים למה חשוב לשתות מים מינרלים בקיץ, דווקא החורף מציב אתגר לא פשוט. קודם כל, רובנו בכלל לא מרגישים צמאים. הקור לא מעודד אותנו לשתות, אנחנו פחות מזיעים ורובנו נעדיף תה חם על מים צוננים. חוץ מזה, יש לנו תירוץ ביולוגי: בעונת החורף הירידה ברמת הנוזלים היא איטית והדרגתית.

העור הוא כמובן הקורבן העיקרי. אם לא נשתה מספיק מים, אנחנו נתייבש ולא נוכל לשמור על תפקוד תקין של הגוף. אבל גם ברמה האסתטית, שתיים מים עוזרת להזין את העור בלחות, מאטה את קצב ההזדקנות שלו ותורמת לגמישות ולמראה הטבעי לתקופה ארוכה יותר.

כמה מים כדאי לשתות?

נעשה את זה פשוט: גברים צריכים לשתות כ-3 ליטר מים מינרלים ליום, בעוד נשים יכולות להסתפק ב-2.2 ליטר מים מינרלים לשתייה ביום. כן, גם בחורף וגם בקיץ. שתיתם? מצוין, עכשיו בואו ניכנס לרזולוציות גבוהות יותר.

ראשית, גברים ונשים שמבצעים פעילות גופנית צריכים מטבע הדברים לשתות כמות מים מינרלים רבה יותר. בגלל שבמהלך הפעילות הגוף מאבד נוזלים, זו אחריותנו להשלים אותם. על הדרך, נרוויח ממים מינרלים עוד הרבה יתרונות – החל ממגנזיום שחיוני לספורטאים ועד סידן ואשלגן שמשפרים את התפקוד.

בנוסף, הגוף דורש מאיתנו שתיית מים מרובה במצבים של חולי או במקרה של נטילת תרופות אנטיביוטיות. זה אמנם נסיבתי בלבד, אבל סבירות גבוהה שתפגשו אישית מחלה כזאת גם בחורף סטנדרטי שלא כולל מגפה של פעם ב-100 שנה (יאללה שיגיע כבר!). אם מערכת החיסון חשובה לכם, מים מינרלים יספקו שכבת הגנה פרימיום.

המזגן דולק והגוף מתייבש

האוויר בחורף יבש יותר ולא צריך להיות מטאורולוג מוסמך כדי להרגיש את זה. כמו כן, סביר להניח שאתם מאבדים נוזלים כאשר החימום והמיזוג מופעלים בבית, במשרד או בכל חלל סגור אחר. במקרים כאלה אתם כנראה אפילו מזיעים, בלי שתשימו לב.

בדיוק כאן המים המינרלים נכנסים לתמונה. בקבוק מים צמוד הוא כל מה שאתם צריכים כדי לעבור את החורף בשלום, עם עור פנים מתוח ורווי בלחות. הבונוס הוא ששתיית מים מרובה תגביר את תחושת השובע, תסייע לשמור על משקל תקין ותעזור לכם להמעיט באכילה מופרזת (ספוילר: קרמבו לא באמת עוזר לכם להתחמם בלילות הקרים).

במילים אחרות, זה פשוט: מים נחוצים לתהליך העיכול ומשתתפים בתהליך חילוף החומרים בגוף. בניגוד למשקאות שמכילים קפאין או אלכוהול ושגורמים לגוף לאבד נוזלים באופן בלתי מודע, מים עושים בדיוק את ההפך והיעילות שלהם מיידית ומוכחת.

טוב נו, איך הופכים את זה לתכלס?

החדשות הטובות הן ששתיית מים יכולה להיות כבר היום חלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח והבריאות שלכם. אחרי שהעלינו את הנושא למודעות, הנה כמה טיפים שכדאי לכם לאמץ באופן מיידי:

  • השאירו על שולחן העבודה בקבוק מים מינרלים שיזכיר לכם לשתות
  • קחו איתכם בקבוק מים מינרלים בתיק לכל מקום שאליו אתם הולכים – גם ברכב
  • הראו דוגמא אישית לילדים ושתו מים גם בבית
  • גוונו את סוגי בקבוקי המים המינרלים שיש לכם במזווה: בקבוק ליטר וחצי לנסיעות, בקבוק חצי ליטר לאימון ובקבוק שליש לעבודה
  • נסו טעמי מים חדשים - הכניסו פרוסת פרי אהוב לכוס והוסיפו מים מינרלים רותחים לחליטה טבעית