גאווה לאומית: יובל שמלא עשה היסטוריה כשזכה אמש (שבת) בתואר הנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם, אחרי שטיפס לפסגת הר מידוריאמה בתוך 26 שניות בלבד. זה היה קרב צמוד ומותח עד לרגע האחרון: יוגב מלכה השלים גם הוא את ההר אך עשה זאת ב-29 שניות ובכך איבד את התואר לשמלא והוכתר כסגנו. במקום השלישי סיים ישי כלפון, שטיפס את המידוריאמה אך לא השלים אותו בזמן: כלפון לחץ על הבאזר אחרי 36 שניות.

ארבע שנים חלפו מאז הפעם הראשונה ששמלא עלה על מסלול "נינג'ה ישראל" והכריז שהוא הולך להיות הנינג'ה הישראלי הראשון. אמש, השלים את המשימה והוא חוזר הביתה עם התואר ועם רבע מיליון שקלים. "אני מאושר, ארבע שנים שאני חולם על הרגע הזה", אמר שמלא לאסי עזר בפסגת המידוריאמה, "אני עוד שנייה מתעלף, לא יכול להסביר במילים מה זה בשבילי". אחרי שהתחבק עם המשפחה ועם החבר הטוב אלכס חזנוב, שמלא הניף את גביע הניצחון באוויר - ובכך, מסעו ב"נינג'ה ישראל" הסתיים.

יובל שמלא והמשפחה (צילום: עודד קרני)
חיבוק משפחתי אחרי הזכייה. יובל שמלא | צילום: עודד קרני

כזכור, בפתח העונה הודיע שמלא שזו תהיה עונתו האחרונה ב"נינג'ה ישראל". "החלטתי שזו תהיה העונה האחרונה שלי, אני מודיע על פרישה", אמר אז, "זה הניסיון האחרון שלי לעשות מידוריאמה ולסיים את הדבר הזה שהתחלתי בגיל 18. זה או שהשנה אני מצליח לעשות את המידוריאמה, או שזה כבר לא יהיה אני". שמלא הצליח הערב לעשות את מה שרק 15 איש בעולם עשו לפניו וקטף את תואר הנינג'ה עליו חלם במשך שנים.

יובל שמלא ואלכס חזנוב (צילום: עודד קרני)
החבר הטוב, אלכס חזנוב, מתרגש עד דמעות | צילום: עודד קרני

במהלך קריירת הנינג'ה המוצלחת שלו, שמלא ניצח בשלוש עונות מתוך ארבע. בעונה הראשונה טיפס על המידוריאמה והיה קרוב מאוד לזכות בתואר הנינג'ה, אבל שתי שניות חסרו לו. בעונה השנייה איבד את הכתר לגיל מרנץ, בעקבות נפילה מפתיעה בגמר בסולם הסלמון. בעונה השלישית חזר בכוחות מחודשים וכבש שוב את הניצחון, אבל מכשול אחד הפריד בינו לבין ההר. הערב שמלא סגר מעגל והגיע הכי רחוק שאפשר ב"נינג'ה ישראל", הוכתר כנינג'ה הישראלי הראשון - וכעת יפרוש כדי להתאמן לקראת אולימפיאדת פריז 2024.

יובל שמלא ויפתח קושניר (צילום: עודד קרני)
הנינג'ה הישראלי הראשון. יובל שמלא ויפתח קושניר | צילום: עודד קרני

יובל שמלא, יוגב מלכה וישי כלפון (צילום: עודד קרני)
זכה בתואר ועשה כבוד למדינה שלמה. יובל שמלא, יוגב מלכה וישי כלפון | צילום: עודד קרני