חזק בטירוף, מפלצת, מכונה, יכול ללכת עד הסוף: אלה רק חלק מהסופרלטיבים שמתמודדי הנינג'ה משתמשים בהם כדי לתאר את יוגב מלכה, מי שסומן השנה כאחד שיכול לקחת את העונה. אם הלחץ הזה לא מספיק גדול, דמיינו איך זה מרגיש לגלות שמי שיתחרה מולכם במקצה הוא לא אחר ממלך הנינג'ה, יובל שמלא.

רגע לפני דו-קרב הענקים הערב (שני, אחרי החדשות, ערוץ 12) בין השניים, סיפר מלכה ב"גלית ויואב", "לשים מולי מתמודד נורא חזק דוחף מאוד לקצה. מקווה שהערב על המסלול שנינו נדחוף אחד את השני. כשאני עולה על המסלול אני משתדל להגיד לעצמי שאני לא מול שום מתמודד אחר, אלא אך ורק נגד המסלול. אף אחד אחר לא מעניין אותי, אני שם הכל בצד. מעניין אותי רק לתת את הביצוע הכי טוב שלי וללחוץ על הבאזר".

את מלכה פגשנו לראשונה בעונה הקודמת במקצה החיילים. הוא לא שרד את המכשול הרביעי במסלול המוקדמות ומצא את עצמו בבריכה, חוויה שנצרבה בו. "אחרי הנפילה שהייתה לי בשנה שעברה הייתי מרוסק. זה היה כל כך קשה, כי באמת האמנתי שאני יכול להגיע רחוק. בשנייה אחת נקטף החלום הזה. להתאמן שוב שנה שלמה בידיעה שזה יכול לקרות שוב פעם, בהתחלה לא ידעתי איך אעשה את זה, אבל החלטתי לעבוד הכי קשה שאפשר. אמרתי לעצמי, אני לא רוצה לגעת במים שוב - אעבוד קשה כדי שזה לא יקרה".

יוגב מלכה (צילום: שי בכר)
"אני לא רוצה לגעת במים שוב, אעבוד קשה כדי שזה לא יקרה". יוגב מלכה | צילום: שי בכר

קרעת את עצמך השנה באימונים.
"החלטתי לקחת את זה בצורה הכי רצינית שיש כדי לעלות למסלול ולתת בראש. היו תקופות שהתאמנתי פעמיים ביום, בסביבות 10-11 אימונים בשבוע. תוך כדי עבדתי גם בעסק המשפחתי של אבא שלי, וזה היה לא פשוט בכלל. רוב מכוני הנינג'ה נמצאים במרכז ואני מאיזור הקריות, זה הצריך ממני לקום מוקדם בבוקר ולנסוע המון".

מנטלית, זה יותר קל להגיע למסלול בפעם השנייה?
"למתמודדים שחוו הצלחה כן, אבל אני חוויתי נפילה נורא קשה. חוץ מזה, הגעתי השנה למסלול עם המון ציפיות, המון חבר'ה דיברו עליי. זה היה טיפה מלחיץ, אבל כדי להירגע שאלתי את עצמי שאלה: יכולת לעשות בשנה הזאת משהו טוב יותר כדי להתכונן למסלול? כל פעם ששאלתי את זה לא הייתה לי תשובה אחרת מלבד - לא".