שבוע הענקים של "נינג'ה ישראל 2022" ייצא לדרך מחר (שני, אחרי החדשות, ערוץ 12), והוא ייפתח עם אירוע דרמטי מאוד: הפעם האחרונה של יובל שמלא על מסלול המוקדמות, ואולי על המסלול בכלל. מלך הנינג'ה הכריז כי זאת העונה האחרונה בהחלט שלו ואחריה יפרוש, מה שהוא לא ידע זה שדווקא למקצה שלו יגיע אחד המתמודדים החזקים ביותר בעונה הזו, יוגב מלכה - מי שרוצה ומסוגל לקחת לו את התואר.

הפרישה של שמלא הפתיעה והעציבה רבים, אבל גם ברחבי העולם מתחרים חזקים ואהובים בוחרים לפעמים לפרוש מהנינג'ה אחרי שנים של הישגים אדירים על המסלול. מה קרה בעונת הפרישה שלהם, האם סיימו את קריירת הנינג'ה בטעם טוב או דווקא באכזבה מרה ואיך נראו החיים שלהם ביום שאחרי?

איזק קלדיירו

איזק קלדיירו, נהג אוטובוס לשעבר ומטפס הרים מקצועי, היה האמריקאי הראשון שזכה בתואר הנינג'ה וגרף לכיסו מיליון דולר. במשך שנים נחשב קלדיירו לאחד האייקונים הבולטים והאהובים בתחרות הנינג'ה, אבל אחרי שכבש את המידוריאמה בעונה השביעית החליט שזה לגמרי הספיק לו ובישר למעריצים המאוכזבים שלא יחזור. שלוש שנים אחר כך התחרט וחזר בפעם האחרונה בהחלט, בעונה העשירית, אבל נפל בגשר הקוביות בחצי הגמר - מה שרבים מחשיבים כאחת הנפילות המפתיעות בתולדות התוכנית. אבל אין סיבה לרחם עליו: קלדיירו ממשיך ליהנות מהחיים הפשוטים שהיו לו לפני ועדיין גר בקרוואן יחד עם בת הזוג לאורה.

ג'ף בריטן

קלדיירו לא היה האמריקאי היחיד שטיפס את המידוריאמה בתוך פחות מ-30 שניות בערב ההוא, אלא גם ג'ף בריטן. הוא אמנם לא זכה במיליון הדולר בגלל שקלדיירו טיפס את ההר מהר ממנו, אבל כן זכה בתואר הנינג'ה - מה שלא מנע בעדו מלחזור שנה אחר כך שוב וליפול בשלב הראשון בגמר במכשול הסטפר, מבוכה גדולה שאחריה לקח פסק זמן מהנינג'ה. בשנים שאחרי עבד קלדיירו כטסטר של המכשולים החדשים שנבנו עבור לתחרות ובהמשך חזר לעונת פרידה - אבל אפילו לא צלח את מקצה המוקדמות כיוון שנפל בגשר השבור. שמלא, אנחנו מקווים שהתאמנת כמו שצריך לקראת העונה הזו כי אנחנו לא מוכנים לאבד אותך כבר במוקדמות.

 

קייסי קטנזארו

המתאבקת המקצועית קייסי קטנזארו נחשבת לאחת מאגדות הנינג'ה הגדולות באמריקה. בחמש העונות שבהן השתתפה בתחרות היא שברה את כל השיאים הנשיים האפשריים, כולל האישה הראשונה שעברה את הקיר והאישה הראשונה שסיימה את מסלול חצי הגמר. חמש פעמים העפילה קטנזארו לגמר אבל לא שרדה את שלב 1. ב-2017 הודיעה על פרישה ומאז היא מתמקדת בקריירת ההיאבקות שלה ב-WWE.

טראוויס רוזן

במשך עשר עונות שהתפרסו על פני עשור שלם התחרה טראוויס רוזן בנינג'ה האמריקאית והפך לאחת הדמויות הכי מזוהות איתה. בשנים שכיכב על המסלול העפיל לא פחות מתשע פעמים לגמר ובמקביל דאג לאמן ולטפח את הדורות הבאים של הנינג'ות. פעם אחת בלבד הצליח רוזן להעפיל לשלב 3 בגמר ונפל קרוב מאוד להר מידוריאמה, במכשול הלוחות הצפים. אפילו שלא השלים את המשימה ולא זכה בתואר הנינג'ה, חלום חייו, בגמר עונה 11 הודיע כי עוזב את הענף. מאז, הוא ממנף היטב את השם שרכש לעצמו בזכות ההישגים בתחרות - הוא מרצה מבוקש, סופר, מנטור ואף הוציא ליין אופנה שנושא את שמו.

נגאנו מאקוטו

הדייג היפני נגאנו מאקוטו נחשב לאחד הנינג'ות המוכרים בעולם. הוא התחרה בלא פחות מ-27 עונות של "סאסקה" לפני שהדהים את כולם ובישר על הפרישה שלו. מדובר באחד המתחרים החזקים ביותר שמחזיק בשיא מטורף - חמש פעמים זכה לטפס על הר מידוריאמה, ופעם אחת השלים את ההר בזמן וזכה בתואר הנינג'ה. שנים אחרי פרישתו חזר לעונת ספיישל אחת שהופקה בשיא מגפת הקורונה במטרה להרים את המורל של העם היפני. מאז הפרישה, מאקוטו משמש גם כפרשן בתוכנית. לגמרי יכולים לדמיין את שמלא ליד רסקין וג'רבי.