חלקו הראשון של גמר "נינג'ה ישראל 2022" סיפק לנו לא מעט הפתעות. למרבה הצער, נאלצנו במהלכו להיפרד מלא מעט הבטחות רציניות לזכייה בתחרות העונה כמו יוסי בן יוסף, אשד עצמון ובר סנפיר. רגע לפני שהגמר מגיע לנקודת רתיחה ונגלה האם הנינג'ה ה-16 יגיע מישראל (מוצאי שבת, אחרי החדשות קשת 12), זה הזמן לחזור לאחור ולהיזכר בנפילות הכואבות של הנינג'ות לאורך העונה, מהן אנחנו עדיין מנסים להתאושש.

גיל מרנץ

מנצח העונה השנייה שהפך את הנינג'ה לכל עולמו, חזר להתחרות פעם נוספת במטרה ללכת על כל הקופה. אל מסלול חצי הגמר הוא עלה בביטחון ובתחושה שהוא בדרך למפגש נוסף עם הבאזר - אלא שלא הכל הלך לפי התוכניות. בחצי הגמר מרנץ צלח מעולה את ארבעת המכשולים הראשונים והתקדם אל זינוק הטבעות. הוא עשה סווינג חזק כדי להיתלות עם הטבעת על הוו הראשון, אבל במקביל בעט ברגלו בטבעת השנייה - מה שמנע ממנו לצלוח את המכשול והוא התרסק למים

אלכס חזנוב

המטפס שמוגדר כמנייה הבטוחה והפייבוריט לזכייה בתחרות, שרף את המסלול במוקדמות ושלח מסר ברור לכל המתחרים. אבל רגע לפני שעלה על המסלול בשלב חצי הגמר, חזנוב לא חש בטוב אבל בחר לתת פייט כמו ספורטאי אמיתי. למרות זאת, גופו התשוש לא שרד את המכשול השני, ציר הפרפר, הוא נפל למים אחרי 27 שניות בלבד והותיר את כולם בהלם. 

שלמה 300 ויצמן

הנינג'ה האימתני סיפק הצגה מרשימה בשלב המוקדמות, אבל ספק אם גם הוא יצליח לשכוח את הנפילה בשלב חצי הגמר שקרתה בניגוד לכל תרחיש אפשרי שעלה בראשו. ויצמן הפציץ על המסלול בביצוע מעולה ונראה היה שהוא ישיג את הדייט שלו עם הבאזר, בהגה הכוח הוא צלח את שני הדרופים, אבל אז התקשה להזיז את ההגה ובסיום מאבק הירואי איבד אחיזה ונפל למים.

יוסי בן יוסף

מי שנחשב לאחד הפייטרים הכי גדולים בנינג'ה, פתח את העונה בצורה די מהוססת. אבל ככל שהתקדמה התחרות הוא סיפק את היכולת שאליה הורגלנו, טיפס על ההאשיגו והבטיח את מקומו בגמר. גם את השלב הראשון בגמר בן יוסף פתח בצורה נהדרת, אלא שבדומה לנינג'ות אחרות שפגשו במסלול את המדפים הקורסים ומצאו את עצמם במים, גם הנינג'ה הוותיק נכנס לרשימה. לצערו, הסווינג לא הספיק כדי להגיע אל המדף השני והותיר את כל הנוכחים בנמל חיפה בהלם מוחלט.

יהונתן הרן

הנינג'ה בן ה-17 שסומן כאחת ההבטחות של העונה וזכה לכינוי "שמלא החדש", הותיר את יושבי נמל חיפה בשוק במסלול חצי הגמר. אחרי התחלה די מבטיחה, הרן עבר יפה את דרך הבנג'י והפטיש, אלא שאל מקפצת העכביש הוא זינק לא טוב, נמוך מדי, והתקשה להחזיק את עצמו על המקפצה. אחרי שנאבק במשך שניות ארוכות ונתן פייט אדיר מצידו, כוחו אזל והוא קרס למים מוקדם מהצפוי. כתוצאה מכך, הוא איבד את מקומו בגמר, אבל אין ספק שעוד נשמע עליו והתיקון שלו יגיע בקרוב.

אשד עצמון

הפתעת העונה ומי שהצליח לנשל את האלוף המכהן, יובל שמלא, מזכייה בתואר מלך ההאשיגו ולקח הביתה 100,000 שקלים, הגיע למסלול הגמר במטרה לשחזר את היכולת הגבוהה שהציג לאורך התחרות. כהרגלו, עצמון פתח את המקצה במהירות שיא וללא עצירות אך גם הוא הצטרף לרשימה השחורה של המכשול ששלח הביתה בדמעות לא מעט נינג'ות לפניו - המדפים הקורסים. בניסיון לאחוז את המדף השני, עצמון החליק וקרס למים בניגוד להר הציפיות שהונחו על כתפיו.

הראל דודסון

הנינג'ה הוותיק שהוכתר כ"מלך המגה קיר", סיפק הוכחה נוספת במסלול הגמר שאין ראוי ממנו לתואר זה. אלא שגם ביצוע חצי הגמר שלו היה בלתי נשכח בכל המובנים. דודסון, היה הראשון באותו ערב שצלח את הדז'ה וו והמשיך אל הקובייה המתגלגלת. אחרי שהשלים גם את המכשול הזה הוא התקדם אל מגדל הכוח, ובמרחק של סווינג מוצלח מהבאזר וסנטימטרים ספורים מסיום המכשול, אפסו כוחותיו והוא החליק מהבר היישר אל המזרון.

טל קלפפר

אחד המתחרים המהירים והבולטים בנינג'ה ישראל, רצה לשרוף את המסלול כתיקון למוקדמות, אבל למכשול הדה ז'ה וו שהפיל לא מעט נינג'ות במהלך העונה היו תוכניות משלו. הנינג'ה שמוסמן כמי שמסוגל להגיע רחוק, לא הצליח ללחוץ על הבאזר והתרסק למים. למזלו, הוא הצליח לזנק אליו בזמן טוב ולכן קנה את מקומו בגמר. 

אדם מלכי

אחד מאייקוני הנינג'ה הגדולים והאהובים, חזר העונה במטרה לשבור את המחסום בדמות העפלה ראשונה למקצה הגמר. מאמן הנינג'ה שהכין מתמודדים רבים לעונה הזאת, עלה למסלול חצי הגמר נחוש ומלא מוטיבציה, עבר בזהירות מכשול אחרי מכשול, אבל כשפגש בהגה הכוח הוא התקשה ואחרי שנתן את כל מה שיש לו סיים בבריכה - פעם נוספת מחוץ לגמר.