23:09 - ישי כלפון לחץ על הבאזר והעפיל לשלב השני בגמר
את ישי כלפון פגשנו לראשונה בעונה הקודמת במקצה "סוויט 17", אבל מאז הוא עשה דרך ארוכה ומדהימה. כלפון נחשב לתופעת טבע של ממש, פיינליסט שלגמרי מסוגל לכבוש השנה את ההר. "בעיני הרבה אנשים הפכתי לילד הפלא של הנינג'ה", אמר כלפון, "זה מרגיש ממש מוזר. יש יותר משקל שמונח לי על הכתפיים, זה טיפה מלחיץ. אני בא לעשות באזר, רוצה לנצח השנה. עבדתי קשה".

 ישי כלפון בגמר (צילום: עודד קרני)
תופעת טבע. ישי כלפון | צילום: עודד קרני

אחרי מגה קיר שני לעונה הזאת כלפון המשיך אל המדפים הקורסים, והיה השני הערב שצלח אותו. השעון דחק בו, הזמן הלך ואזל, אבל הוא הצליח לסיים גם את המכשול התשיעי והאחרון וללחוץ על הבאזר. "הילד הזה מצליח להפתיע אותנו בכל פעם מחדש ולהשאיר אבק לתותחי הנינג'ה הכי גדולים", התפעל רסקין. כלפון המרוצה סיכם: "היה קשה בטירוף, יותר ממה שחשבתי. אני בקושי יכול להחזיק את המיקרופון. אני מרגיש מעולה ושמח שעשיתי את זה".

 ישי כלפון בגמר (צילום: עודד קרני)
"הילד הזה מצליח להפתיע אותנו בכל פעם מחדש". ישי כלפון | צילום: עודד קרני

במוצאי שבת יעלו על מסלול הגמר הפיינליסטים האחרונים ובהם גור ארד, טל קלפפר, אדם ברוטמן וכמובן, יובל שמלא - אולי האיש הכי מוטרד בסיום הערב הזה. דווקא בעונת הפרישה שלו, זוכה שמלא לתחרות הכי קשה שהוצבה מולו אי פעם - יוגב מלכה וישי כלפון.

 ישי כלפון בגמר (צילום: עודד קרני)
הכי ילד פלא שיש. ישי כלפון | צילום: עודד קרני

22:57 - הראל דודסון נפל למים במכשול השמיני, המדפים הקורסים
"זאת הייתה עונה מטורפת", סיכם הראל דודסון לפני שזינק למסלול הגמר, "עניין הזמנים מפחיד אותי מאוד הערב כי אני מאחר כרוני, מקווה שאצלח את המסלול המשוגע הזה בזמן. אני כל כך רוצה להצליח, בא לי להשתגע על המסלול הזה". מלך המגה קיר לא פספס עוד הזדמנות ל-10,000 שקלים וטיפס את המגה קיר בפעם החמישית, אלא שגם הוא נפל קורבן למכשול המדפים הקורסים ולא ימשיך לשלב 2. "זה מכשול קשה, מגיעים אליו בשלב שהידיים עייפות", הסביר, "עליתי שוב על המגה ואני שומר על תואר מלך המגה קיר. זה אחלה הישג מבחינתי. הייתה עונה ארוכה ומרתקת, מלאה בדרמות, וכאן היא נגמרת", סיכם דודסון.

הראל דודסון בגמר (צילום: עודד קרני)
מלך המגה קיר. הראל דודסון | צילום: עודד קרני
הראל דודסון בגמר (צילום: עודד קרני)
היחיד שטיפס את המגה קיר חמש פעמים. הראל דודסון | צילום: עודד קרני

הראל דודסון בגמר (צילום: עודד קרני)
"זאת הייתה עונה מטורפת". הראל דודסון | צילום: עודד קרני

22:35 - יוגב מלכה לחץ על הבאזר והעפיל לשלב השני בגמר
עונה שלמה סומן יוגב מלכה כיורש של שמלא, והערב הוא הוכיח שכל מה שנאמר עליו נכון - ואף יותר מזה. "בשנה האחרונה החלומות שלי היו על החבל, להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי", סיפר לפני ההזנקה, "אני הולך להילחם על כל סווינג וכל מכשול. אעלה למסלול עם חיוך, אבל גם עם פסים על הפנים - זאת הולכת להיות מלחמה. רוצה להשלים את העבודה".

יוגב מלכה בגמר (צילום: עודד קרני)
היורש של יובל שמלא. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

מלכה היה הראשון הערב שעשה את הבלתי אפשרי וצלח את המדף הקורס השני. הוא המשיך אל מכשול תפסת מרובה, סיים גם אותו, לחץ על הבאזר והבטיח את מקומו בשלב 2 בגמר. "יוגב מלכה הרעיד את נמל חיפה", קרא רסקין, "הוא מועמד פוטנציאלי למידוריאמה ולתואר הנינג'ה הישראלי הראשון". מלכה עשה הערב עוד צעד חשוב לקראת ההר: "התאמנתי המון למידוריאמה, האמנתי בכל ליבי שאגיע לשם. אני עם הפנים קדימה לשלבים 2 ו-3, מת לשבור את המסלול".

יוגב מלכה בגמר (צילום: עודד קרני)
ביצוע לפנתיאון. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

יוגב מלכה בגמר (צילום: עודד קרני)
עוד צעד בדרך למידוריאמה. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

22:21 - יוסי בן יוסף נפל למים במכשול השמיני, המדפים הקורסים
לזה ממש, אבל ממש לא היינו מוכנים. אם יש מישהו שהיה צריך לשבור את הנאחס ולסיים את המסלול זה יוסי בן יוסף, מהפיינליסטים הכי חזקים וחדורי מטרה: "אני כל לילה מדמיין את עצמי עושה את החבל. מקווה שהיום הכל יתחבר בצורה מושלמת בפן המנטלי והפיזי. מאמין שהשנה יהיה נינג'ה חדש".

יוסי בן יוסף בגמר (צילום: עודד קרני)
אגדת נינג'ה. יוסי בן יוסף | צילום: עודד קרני

אלא שגם בן יוסף נפל במדפים הקורסים ושבר לכולנו את הלב. "הייתי כל כך מוכן השנה, אני לא מעכל. זה לגמריי עליי, אצטרך לחזור הביתה, לקבל את זה ולהמשיך הלאה". מיד אחרי בן יוסף עלו למסלול עוד שני פיינליסטים שנפלו במכשול הזה: יואב רוטשטיין ושליו 360 בצלאל.

יוסי בן יוסף בגמר (צילום: עודד קרני)
"הייתי כל כך מוכן השנה, אני לא מעכל". יוסי בן יוסף | צילום: עודד קרני

יוסי בן יוסף בגמר (צילום: עודד קרני)
נפילה בלתי נתפסת. יוסי בן יוסף | צילום: עודד קרני

21:59 - אשד עצמון נפל למים במכשול השמיני, המדפים הקורסים
אשד "הוא עובר את שמלא" עצמון רשם עונה מצויינת שבמהלכה זכה באליפות ההאשיגו ולקח הביתה 100,000 שקלים. "אני בן אדם תחרותי מאוד וגאה בדרך שעברתי עד עכשיו", אמר עצמון, "זה שילוב של יכולת ומזל. מקווה שהכל יסתדר הערב ושהמזל יהיה לטובתי". במדפים הקורסים, עצמון לא הצליח לתפוס את המדף השני וגם הוא מצא את עצמו במים. "לא חשבתי שאפול על המכשול הזה, הייתי בטוח שאגיע למעלה, להר", הופתע עצמון, "יום אחד אתה מצליח ויום אחד נופל".

אשד עצמון בגמר (צילום: עודד קרני)
אלוף ההאשיגו. אשד עצמון | צילום: עודד קרני
אשד עצמון בגמר (צילום: עודד קרני)
"גאה בדרך שעברתי עד עכשיו". אשד עצמון | צילום: עודד קרני

אשד עצמון בגמר (צילום: עודד קרני)
"הייתי בטוח שאגיע למעלה, להר". אשד עצמון | צילום: עודד קרני

21:48 - אלכס קוסטנקו נפל למים במכשול השמיני, המדפים הקורסים
הגמר הכי קשוח בתולדות "נינג'ה ישראל" ממשיך לגבות קורבנות. אלכס קוסטנקו, "מאסטר ספורטה", הודה לפני שעלה על המסלול כי הוא משתתף ב"נינג'ה ישראל" בעיקר כדי ליהנות: "כשאני מגיע לכאן אני הופך להיות נער בן 17, אני מת על זה". קוסטנקו, כמו רבים וטובים לפניו, לא הצליח לתפוס את המדף הקורס השני, נפל למים ואיבד את הסיכוי לטפס על ההר.

אלכס קוסטנקו בגמר (צילום: עודד קרני)
עוד קורבן למדפים הקורסים. אלכס קוסטנקו | צילום: עודד קרני
אלכס קוסטנקו בגמר (צילום: עודד קרני)
"כשאני מגיע לכאן אני הופך להיות נער בן 17". אלכס קוסטנקו | צילום: עודד קרני

אלכס קוסטנקו בגמר (צילום: עודד קרני)
מקצוען אמיתי. אלכס קוסטנקו | צילום: עודד קרני

21:46 - בר סנפיר נפל למים במכשול השמיני, המדפים הקורסים
זאת הייתה עונה מצויינת עבור בר סנפיר. "אני מגיע מאוד אופטימי השנה, בשאיפה ששנה הבאה לא יחזירו אותי בגלל ונדליזם, כי שברתי להם את המסלול", צחק. סנפיר עבר מצויין את שבעת המכשולים הראשונים במסלול והגיע למדפים הקורסים. הוא תפס בהצלחה את המדף הקורס הראשון, אבל לא שרד את המעבר למדף השני ונפל לבריכה. "בתחילת הערב הייתי מוכן לחתום שאני לוקח את המידוריאמה", התבאס סנפיר, "הייתה עונה מדהימה, נהניתי מאוד".

בר סנפיר בגמר (צילום: עודד קרני)
בשיא שלו. בר סנפיר | צילום: עודד קרני
בר סנפיר בגמר (צילום: עודד קרני)
"הייתה עונה מדהימה, נהניתי מאוד". גם אנחנו | צילום: עודד קרני

בר סנפיר בגמר (צילום: עודד קרני)
אולי בשנה הבאה. בר סנפיר | צילום: עודד קרני

21:44 - יואב כנפו נפל למים במכשול השמיני, המדפים הקורסים
יואב כנפו, מי שסיפק מסלולים מטורפים השנה וכונה "הפתעת העונה הרביעית", היה הראשון הערב שצלח את דרך הקפסולות. הוא המשיך אל הקיר, התגבר גם על סולם הסלמון הכפול וממנו התקדם אל המדפים הקורסים, מכשול אכזרי שדורש שתי קפיצות ממרחק בלתי אפשרי של שני מטרים ו-70 סנטימטרים. כנפו לא שרד את הקפיצה השנייה ונפל לבריכה.

יואב כנפו בגמר (צילום: עודד קרני)
הפתעת העונה הרביעית. יואב כנפו | צילום: עודד קרני
יואב כנפו בגמר (צילום: עודד קרני)
מסיים עונה מצויינת מבחינתו. יואב כנפו | צילום: עודד קרני

יואב כנפו בגמר (צילום: עודד קרני)
עוד קורבן למדפים הקורסים. יואב כנפו | צילום: עודד קרני

21:41 - רוני קפלנסקי נפל למים במכשול החמישי, דרך הקפסולות
מנפץ הבאזרים ושובר האצבעות, רוני קפלנסקי, הבטיח לאסי בפתח המסלול כי כשיסיים את שלב 1 ילחץ לו יד לאות פיוס אחרי תקרית האצבעות. אלא שקפלנסקי התקשה על המסלול הערב ולא שרד גם הוא את דרך הקפסולות. "רציתי לפגוש את ההר היום. אולי הלחץ עשה את שלו", התבאס.

רוני קפלנסקי בגמר (צילום: עודד קרני, קשת12)
"אולי הלחץ עשה את שלו". רוני קפלנסקי | צילום: עודד קרני, קשת12

רוני קפלנסקי בגמר (צילום: עודד קרני, קשת12)
מנפץ הבאזרים ושובר האצבעות, רוני קפלנסקי | צילום: עודד קרני, קשת12

21:36 - אילן בלופרב נפל למים במכשול החמישי, דרך הקפסולות
פיינליסט העונה השנייה שסיים במקום השני אחרי גיל מרנץ, חזר העונה כדי להוכיח שזה ממש לא קרה במקרה. "אחרי העונה השנייה שאלתי את עצמי האם זה פוקס, האם סתם הייתי הסגן ולא אהיה מסוגל לעשות את זה עוד הפעם", הודה בלופרב, "מה שמשמח אותי במסע שלי העונה זה שאני מרגיש שהגעתי לגמר בזכות ולא בחסד. זאת טפיחה גדולה לאגו וזריקת ביטחון מאוד רצינית. זה חשוב לי".

אילן בלופרב בגמר (צילום: עודד קרני)
"הגעתי לגמר בזכות ולא בחסד". אילן בלופרב | צילום: עודד קרני

בדיוק כמו פפו, גם בלופרב לא שרד את דרך הקפסולות האכזרית. "קפסולת רעל", כינה רסקין את המכשול הנורא הזה. בלופרב סיכם ביציאה מהבריכה: "היה כיף לחזור, מרגיש שהוכחתי לעצמי הרבה מאוד דברים. על המסלול היה לי פקשוש קטן אבל זה בסדר, אני שלם עם זה".

אילן בלופרב בגמר (צילום: עודד קרני, קשת12)
הכי לא פוקס. אילן בלופרב | צילום: עודד קרני, קשת12

21:30 - רועי פפו נפל למים במכשול החמישי, דרך הקפסולות
רועי פפו, מהמתמודדים החדשים והמבטיחים ביותר העונה, קטף את כרטיס הזהב לגמר אחרי שהכל כבר היה נראה אבוד. "אני לא לוקח כמובן מאליו את זה שאני פה", אמר פפו לפני שהוזנק, "האמנתי שאהיה בגמר, אבל עברתי רכבת הרים בדרך לשם. הגעתי לגמר בראש של חיים או מוות, יש פה מלחמה. באתי לתת בראש ומאמין שאני יכול להגיע עד הסוף".

רועי פפו בגמר (צילום: עודד קרני)
"עברתי רכבת הרים בדרך לגמר". רועי פפו | צילום: עודד קרני

פפו צלח את ארבעת המכשולים הראשונים במסלול הגמר: הסטפר המתעקל, הטוויסטר הכפול, הגשר השבור וקפיצת הטבעות, והתייצב אל מול דרך הקפסולות - מכשול קשוח מאוד שהפיל רבים בעולם. פפו לא שרד את מכשול זה וסיים את דרכו העונה. "מבאס, אני מרגיש פרש לגמרי. אמשיך להתאמן ואגיע גם לעונה הבאה, ואז לא יהיה אפשר לעצור אותי", הבטיח.

רועי פפו בגמר (צילום: עודד קרני)
"אגיע לעונה הבאה - ואז לא יהיה אפשר לעצור אותי". רועי פפו | צילום: עודד קרני

21:18 - התרגשות שיא: גמר "נינג'ה ישראל 2022" יוצא לדרך
23 פיינליסטים נרגשים ומתוחים יעלו הערב ובשבת על מסלול הגמר שבסיומו מחכה להם האתגר האימתני והקשה מכולם, הר מידוריאמה. מי שיגבר על 17 המכשולים שבארבעת שלבי הגמר, שהאחרון שבהם הוא טיפוס על המידוריאמה בתוך פחות מ-30 שניות, יהפוך לנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם ויזכה ברבע מיליון שקלים. אחרי שלוש עונות, האם זה הגמר שבסיומו ישראל תעשה היסטוריה?

גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני)
המידוריאמה בהיכון | צילום: עודד קרני