אי שם, בעונה הראשונה של "נינג'ה ישראל", פגשנו את אורי סוחרניקוב לראשונה. הוא נחשב לאחד המתמודדים החזקים והבולטים באותה שנה, ובזכות קשיחות חיננית ודבקות במטרה העפיל עד לגמר. מאז לא שמענו ממנו, ובמוצאי שבת (אחרי החדשות, ערוץ 12) סוף סוף נפגוש אותו שוב - ונגלה מה קרה איתו מאז אותו גמר בלתי נשכח.

"בעונה הראשונה הגעתי אורי אחד, והיום אני בן אדם אחר לחלוטין", הוא מודה רגע לפני הקאמבק המתבקש למסלול הנינג'ה ומגלה כי חזר בתשובה, "חוויתי בדידות ואני לא רגיל להיות לבד. כשראיתי סרטונים של דת, פתאום זה דיבר אליי. אבא התגלה אליי. לאט לאט התחזקתי, עשיתי מצוות פה ושם וכשפקחתי עיניים בבוקר הייתי אומר 'מודה אני'".

"מאז שחוויתי את הדיכאון, נהייתי בן אדם אחר, בן אדם טוב", מספר סוחרניקוב, "למה? בשביל שהוא יתגאה בי. אני גאה להתפלל מנחה וערבית, גאה להיות יהודי. אני לא מייצג את עצמי, קודם כל אני מייצג אותו".

>> לא מפספסים אף מסלול? הכירו את אפליקציית +12 שתשאיר אתכם תמיד מעודכנים

זה בוודאי מראה לא שגרתי עבור המתפללים בבית הכנסת, כשלמקום נכנס בחור עם כיפה, תפילין, טלית - וקעקועי שרוול בולטים בשתי הידיים. "כשרואים בחור עם קעקועים, מסתכלים עליי כאילו אני איזה חייזר או משהו", הוא מתאר, "כאילו אני עוף מוזר. אבל אני לא עושה את זה בשבילם. הלב, זה מה שקובע". אם תשאלו אותנו הלב של סוחרניקוב לגמרי נמצא במקום הנכון, וזה מה שיגרום לו אולי להצליח על המסלול גם השנה.