מוכנים? ביום שני הקרוב זה קורה: שבוע הענקים של "נינג'ה ישראל 2022" יוצא לדרך, והוא ייפתח עם חזרתו למסלול של מלך הנינג'ה יובל שמלא, שהודיע כי זו עונת הפרישה שלו וההזדמנות האחרונה בהחלט לטפס את המידוריאמה ולהפוך לנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם. לשמלא מצפה תחרות קשה מאוד בדמות ההבטחה הגדולה ביותר של העונה - שמו יוגב מלכה, וכדאי שתשננו את השם כבר מעכשיו.

אבל עוד לפני כן, הערב (שבת) הסתיים מקצה מוקדמות קשוח מאוד שבמהלכו איבדנו כמה מתמודדי נינג'ה ותיקים ומצויינים שלא שרדו את המסלול. אדם דיין, ברק פרצמן ומתן רוזנפלד לא סיימו את המסלול, כשהשניים האחרונים נפסלו כיוון שלא צלחו את שלושת המכשולים הראשונים בתוך 30 שניות. הם לא היו היחידים שנפלו קורבן לשעון: גם רז כהן, מדריך הגלישה אוהד סטולרו וג'וזף סטאר טרסוב, אב המשפחה הכי מפורסמת ביוטיוב, לא עמדו בזמנים ומצאו את עצמם מחוץ לתחרות.

מי שכן זרחו במקצה הזה ולחצו על הבאזר הם הצנחן המשוחרר שכל כך התגעגענו אליו, יואב רוטשטיין, מתמודד חדש ומפתיע בשם חגי פאנו וכמובן, טל פליקר - ג'ודוקא בכיר ומעוטר וחברה הטוב של פרשנית הנינג'ה ירדן ג'רבי, שמיצב את עצמו כאחד המתחרים החזקים בעונה הזאת ועשה למסלול איפון בלתי נשכח.

נקמת הג'ודוקא

זה לא סוד שג'ודואי ארצנו לא כל כך הסתדרו עם מסלול הנינג'ה עד היום, אבל הערב מצאנו את הג'ודוקא שיודע לעשות נינג'ה לא פחות טוב מג'ודו. טל פליקר בן ה-29 הוא אחד הג'ודאים הבכירים בישראל. סגן אלוף אירופה לשנת 2020, ארבע פעמים אלוף ישראל, מקום שלישי באליפות העולם - ומדורג בעשירייה הראשונה בעולם. פליקר התאמן בשנה האחרונה לנינג'ה עם המאמן והמנטור גור ארד והגיע למסלול כשהוא מלווה על ידי חברו הג'ודוקא פיטר פלצ'יק, שניסה את מזלו במסלול בשנה שעברה ולא הצליח להעפיל לחצי הגמר.

"הג'ודו והנינג'ה דומים - יש המון מתח ולחץ מסביב ויש לך וואן שוט לעשות את זה נכון", הסביר פליקר, ואת הוואן שוט שלו הערב עשה הכי נכון שאפשר. הוא סיים במהירות את הסטפר המרחף, הצילינדר וגשר המגנטים, צלח את המכשול הרביעי והטריקי, קפיצת הקנגורו, ועבר מעולה בין 16 המאחזים באחיזת המעגל. הוא אמנם לא הצליח לטפס את המגה קיר, אבל טיפס את הקיר הרגיל ולחץ על הבאזר אחרי 3 דקות ו-59 שניות. הקהל בנמל חיפה עמד על הרגליים והריע לו, כולל ג'רבי שחיבקה: "איזה מלך, אני גאה בך". פליקר סיכם: "ללחוץ על הבאזר זה תענוג מטורף, כמו לדפוק איפון בתחרות גדולה". מחכים לך בחצי הגמר.

מסיבת שחרור

בפעמיים הקודמות שפגשנו את יואב רוטשטיין ב"נינג'ה ישראל", בעונות הראשונה והשנייה, הוא שירת כצנחן. אפילו שבקושי מצא זמן להתאמן לקראת המסלול באותן שנים, הוא סיפק ביצועים מצויינים ופעמיים העפיל לגמר. אחרי הפסקה של שנה, רוטשטיין חזר הערב והודה כי ויתר על טיול אחרי צבא ועל כל עיסוק אחר מאז השחרור כדי להקדיש את כל זמנו לאימונים לקראת הנינג'ה. ובכן, זה השתלם לו ביג טיים.

אחרי כניסה בלתי נשכחת למסלול כשהוא מלווה בלהקת "מחולה" שרקדה סביבו ריקודי עם (ותודה לאסי ורותם), רוטשטיין הסתער על שלושת המכשולים הראשונים והוריד את הידית כשחמש שניות שלמות נותרו לו בשעון. הוא סיים בקלילות את קפיצת הקנגורו ואחיזת המעגל, טיפס את הקיר הרגיל ולחץ על הבאזר אחרי 2 דקות ו-40 שניות. התגעגענו אלייך רוטשטיין - וזו לגמרי הייתה אחלה מסיבת שחרור.

המסלול השמח

חגי פאנו הגיע למסלול ביחד עם חברו הטוב, מתן יהודה. השניים הכירו בצבא ועל אף שהם מגיעים מעולמות שונים לגמרי, הפכו בתוך זמן קצר לחברים הכי טובים. "הצבא זה כור היתוך. כל אחד בא ממקום אחר", סיפר מתן, "חגי מתנחל, אני עירוני - אבל היופי בצה"ל שכולם נהיים חברים, לא משנה מה. עברתי עם חגי תהליך משמעותי בצבא וכיום אני הולך לבית הכנסת בימי שישי ושר שירים מבלי לקרוא כמעט מהספר".

מתן לא צלח את קפיצת הקנגורו, אבל לחברו חגי היה מסלול מצויין שרסקין כינה "המסלול השמח". בן ה-24 מהיישוב קדומים, סיים את שלושת המכשולים הראשונים ממש על השנייה האחרונה שנותרה לו בשעון, אבל משם שמר על קצב טוב ולחץ על הבאזר אחרי 3 דקות ו-57 שניות. "אני לא יכול לחזור הביתה כי לא הצלחתי את המגה", צחק פאנו וסיכם, "היה מדהים, מסלול כייפי ממש". נתראה בקרוב מאוד בחצי הגמר.

ראש בקיר

ינון אייזיק בן ה-25 הוא סטודנט לאגרואקולוגיה ובריאות הצמח בפקולטה לחקלאות. הוא חובב צמחים מושבע, ועבורו הנינג'ה זה עיסוק משני. "אני יכול לדבר שעות על צמחים וחרקים, אבל דווקא את הנינג'ה לא חקרתי כל כך לעומק", הודה לפני שעלה למסלול, "די התגלגלתי לזה, אבל הספורט תמיד היה חלק מאוד מרכזי בחיי. אני לא מורעל על הנינג'ה יותר מדי, אני מאוד ריאלי. אם אעבור אשמח, אבל אם לא - גם סבבה".

אייזיק הוא נכדו של יוסל'ה מרימוביץ', מאמן נבחרת ישראל לשעבר ומי שנחשב לאחד הכדורגלנים והמאמנים הכי מוכרים ואהובים במכבי תל אביב בכדורגל. עם ייחוס משפחתי מכובד ובאדישות מסויימת, אייזיק עלה למסלול וחצה אותו במהירות ובנחישות. אלא שאז בחר לנסות את המגה קיר, ועל אף שהצליח לגעת בפסגת הקיר איבד אחיזה והתרסק. אייזיק לא הצליח לטפס את הקיר הרגיל בשני הניסיונות שנותרו לו וסיים את הערב עם מקום בחצי הגמר - אבל בלי באזר. "כזה עוד לא היה לנו", אמר רסקין, "הוא קיבל החלטה לא נכונה על המגה". ומה אייזיק עצמו חשב על זה? "לפחות לא נרטבתי. אני לא מאוכזב", טען.

הארבעה שהעפילו לחצי הגמר ממקצה זה: יואב רוטשטיין, חגי פאנו, טל פליקר וינון אייזיק