אחרי ביצוע הבכורה המדהים של יהונתן הרן במקצה המוקדמות הראשון, הערב (שלישי) פגשנו על מסלול "נינג'ה ישראל 2022" עוד מתמודד צעיר ומבטיח מאוד, המטפס עידו פידל. אחרי שלושה באזרים מרשימים במקצה הזה עליהם חתומים סאן הנובר, אשד גל עוז ואלעד אדי, נותר מקום אחד בחצי הגמר עליו התחרו נציג "הדור הישן" של הנינג'ות, הפיינליסט האהוב הראל דודסון, ונציג הדור החדש - פידל. איך הסתיים הדו-קרב הבין-דורי הזה ומה קרה הפעם ללביא "ספיידי" מלבסקי על המסלול שהכניס את כולם להלם?

>> לא מפספסים אף מסלול? הכירו את אפליקציית +12 שתשאיר אתכם תמיד מעודכנים

התגלית: עידו פידל

עידו פידל בן ה-18, חבר בנבחרת ישראל בטיפוס, מטפס מגיל שמונה. כמה מהמתמודדים הוותיקים סימנו אותו כאחד המתחרים החזקים והמבטיחים העונה, ויש לו את הרזומה בשביל זה: בגיל 16 זכה באליפות ישראל לנוער בטיפוס וב"נינג'ה ילדים" היה השני הכי מהיר במוקדמות. "העתיד של הנינג'ה" כינה אותו רסקין, ובצדק: פידל עשה מסלול מצויין, אמנם נהג לעיתים בפזיזות ולקח כמה סיכונים - אבל זה לגמרי השתלם לו בסוף. את המגה קיר פידל לא צלח האמנם, אבל כן הביא באזר מרשים והעפיל לחצי הגמר.

הדז'ה וו: לביא "ספיידי" מלבסקי

מנהיג טים ספיידי, לביא "ספיידרמן" מלבסקי, חזר בעונה הזאת בגפו - אבל היה נראה חד וממוקד מטרה מאי פעם, עם פוטנציאל לחצי גמר לכל הפחות - ואולי בפעם הראשונה שלו גם גמר. אלא שבעת ביצוע המכשול השני, הטוויסטר לרשת, נגע עם רגלו במים - מה שהוביל כמובן לפסילתו המיידית מהתחרות. נזכיר כי לפני שנתיים נפל ספיידי פעמיים בסטפר אבל חזר עונה לאחר מכן והעפיל לחצי הגמר, לכן יש מצב שמלבסקי לא ירים ידיים גם הפעם ואולי זאת לא תהיה הפעם האחרונה שנשמע ממנו. "זה כואב, אבל מקווה שלפחות צחקתם בבית עוד פעם", סיכם. 

הבאזר המרשים: סאן הנובר

סאן הנובר, מתגליות העונה הקודמת, מכונה "האריה השקט" - ולא סתם. סבא שלו, דניס, ממציא שיטת "דניס הישרדות", הגדיר זאת הכי טוב: "סאן נראה שליו ושקט, אבל בתוך תוכו יש לו כוח של אריה". בעונה הזאת סבא דניס לא הגיע למסלול כדי לאפשר לסאן להוכיח שהוא מסוגל להצליח גם בכוחות עצמו, ואכן גם השנה סאן לא איכזב: על אף שכמעט נגע במים במכשול השני הוא התאושש, ובזכות השקט הנפשי, העוצמות וכוח הרצון, הגיע לבאזר בזמן מצויין והתמקם במקום הראשון במקצה הזה. נתראה בחצי הגמר.

החמצת הערב: הראל דודסון

הוא הישראלי הראשון שטיפס את המגה קיר והיחיד שעשה זאת שלוש פעמים, הוא רצה לכבוש אותו בפעם הרביעית, לטפס על ההאשיגו ואולי לשבור את השיא של אדם מלכי ולזכות ב-100,000 שקלים, אלא שהערב הראל דודסון עשה טעות על המסלול שעלתה לו בעונה. פיינליסט "נינג'ה ישראל" בשנים 2019 ו-2021 עשה מסלול מצויין, עד שהגיע למכשול החמישי, דרך המדפים. הוא לא הצליח לתפוס את המדף האחרון וקרס לבריכה, לתדהמת כולם. בכך, מצא את עצמו בפעם הראשונה מחוץ לחצי הגמר. 

הארבעה שהעפילו לחצי הגמר ממקצה זה: סאן הנובר, אשד גל עוז, עידו פידל ואלעד אדי