22:30 - תופעת טבע: ישי כלפון לחץ על הבאזר אחרי 9 דקות ו-25 שניות

המטפס הצעיר והמוכשר ישי כלפון סיים ראשון במקצה המוקדמות שלו, עשה באזר, מגה קיר וגם האשיגו. מדובר בתופעת טבע של ממש, מתחרה שמסומן השנה לניצחון. "בכל פעם יש יותר ציפיות ממני, זה קצת מלחיץ", הודה, "אני משתדל להוריד את הלחץ ולבצע. אני מגיע לחצי הגמר בתחושה שאני צריך להפציץ ולעלות לגמר. המטרה היא לנצח את התוכנית, לא ללחוץ על הבאזר. אני יכול להגיע השנה למידוריאמה ועם קצת מזל גם לנצח".

כלפון הדהים הערב עם הביצוע הטוב ביותר שלו בתחרות עד היום, לחץ על הבאזר שבפסגת מגדל הכוח וככל הנראה הבטיח את מקומו בגמר. "כמה קלאסה, כמה שקט נפשי, כמה חוכמה", החמיא רסקין, "הילד הזה יגיע רחוק מאוד. אני אולי קצת נזהר אפילו, מפחד להגיד שיכול להיות שהוא ינצח את העונה הזאת. עד כדי כך. תשמעו מה אני אומר לכם".

ישי כלפון במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
"אני יכול להגיע השנה למידוריאמה ועם קצת מזל גם לנצח". ישי כלפון | צילום: עודד קרני, קשת12
ישי כלפון במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
"כמה קלאסה, כמה שקט נפשי, כמה חוכמה". ישי כלפון | צילום: עודד קרני, קשת12

ישי כלפון במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
רסקין מהמר - ישי כלפון עשוי לנצח את העונה | צילום: עודד קרני, קשת12

22:06 - פסילה כואבת: ארז זיו נפל נפסל במכשול הרביעי (03:43)

ארז זיו, איש הקרטון, שמפתיע בכל פעם מחדש עם תלבושת הורסת אחרת, נפל בשעון המשוגע במוקדמות אבל חזר בחצי הגמר בכוחות מחודשים. "הנפילה שלי הייתה ממקום מנטלי, של לחץ מול קהל ופחד מכישלון", הסביר, "אני מרגיש כמו אביר שחטף מכה קטנה אבל קם וממשיך להילחם. אני רוצה להרגיש את הבאזר מלמעלה, השמיים הם הגבול". ארז הלוחם צלח יפה את שלושת המכשולים הראשונים, אבל בסיום המכשול הרביעי נגע עם רגליו במים ונפסל. "אפיק מזה את הלקחים, זאת לא המילה האחרונה שלי", הבטיח ארז.

ארז זיו במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
לוחם. ארז זיו | צילום: עודד קרני, קשת12

ארז זיו במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
"מרגיש כמו אביר שחטף מכה קטנה אבל קם וממשיך להילחם". ארז זיו | צילום: עודד קרני, קשת12

22:00 - דייט עם הפאוור טאוור: אילן בלופרב לחץ על הבאזר אחרי 10 דקות ו-7 שניות

אילן בלופרב חזר השנה ל"נינג'ה ישראל" אחרי שבעונה השנייה סיים במקום השני אחרי גיל מרנץ. במוקדמות הפציץ עם ביצוע מדהים - ונראה שזו הייתה רק ההתחלה. "בא לי להתפוצץ על המסלול. במוקדמות עוד הייתי קצת מפוחד וחששתי, אבל אני כבר לא מפחד", הצהיר בלופרב, "אני מאמין בעצמי. אני יכול להגיע לגמר ולהתברג עוד הפעם גבוה".

וכן, הוא לגמרי יכול. בסיום ביצוע מושלם בלופרב הגיע אל מגדל הכוח, גלש בעמוד הכבאים, התקדם מאחז אחר מאחז וסולם אחרי סולם עד שהגיע לבאזר. "אילן בלופרב חזר ובגדול, איזה קאמבק ענק", התפעל רסקין וג'רבי הוסיפה, "רסקין, הוא בא לנצח את העונה". בלופרב סיכם את המסלול הקשוח שבסבירות גבוהה הבטיח לו גמר - "לא ידעתי כמה קשה זה הולך להיות. תוך כדי המסלול דירבנתי את עצמי כל הזמן ואמרתי, לא משנה מה - באזר".

אילן בלופרב במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
כבר לא מפחד. אילן בלופרב | צילום: עודד קרני, קשת12
אילן בלופרב במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
בא לנצח את העונה. אילן בלופרב | צילום: עודד קרני, קשת12

אילן בלופרב במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
מאמינים בך לגמרי. אילן בלופרב | צילום: עודד קרני, קשת12

21:35 - טעות בסווינג: נטע דורון נפל למים במכשול השישי (09:59)

נטע דורון, מטפס תחרותי לשעבר, עלה על המסלול חצי הגמר בפעם הראשונה - וסיפק ביצוע מדהים. "רוב המתמודדים צעירים ממני לפחות בעשר שנים. באתי להוכיח לעצמי, לקהל ולמשפחה שיש בי עוד משהו", סיפר לפני העלייה למסלול, "לא מיציתי את הפוטנציאל פה, אני מדמיין את עצמי עומד למעלה על המגדל ולוחץ על הבאזר". נטע היה הראשון הערב שצלח את הזינוק בעלייה הכפול, עבר יפה גם את הפותחנים והתקדם להגה הכוח. הוא שרד את שלושת הדרופים, הגיע לסיום המסילה - אבל בגלל שלא עשה סווינג מספיק חזק, נפל למים.

נטע דורון במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
"לא מיציתי את הפוטנציאל פה". נטע דורון | צילום: עודד קרני, קשת12

נטע דורון במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
יספיק לו כדי להעפיל לגמר? נטע דורון | צילום: עודד קרני, קשת12

21:25 - עוד קורבן למסילה: עדי בטיה נפל למים במכשול הרביעי (02:24)

הג'ודוקא המוכשר עדי בטיה העפיל לחצי הגמר על אף שלא לחץ על הבאזר במוקדמות באשמת מכשול גלגלי השיניים, אבל זה ממש לא הוציא לו את הרוח מהמפרשים. "בגלל שלא הגעתי לבאזר, אני מגיע היום יותר רעב. אני ממשיך קדימה בכל הכוח. כל עוד הנר דולק - אפשר לתקן", אמר לפני שעלה למסלול. בזינוק בעלייה הכפול עטיה צלח את המעבר מהמסילה הראשונה לשנייה, אבל לקראת סוף המסילה השנייה איבד אחיזה והתרסק לבריכה: "מודה, אני מאוד מבואס, זו חוויה שרציתי הרבה זמן והתכוננתי אליה", סיכם עטיה.

עדי בטיה במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
"כל עוד הנר דולק - אפשר לתקן". עדי בטיה | צילום: עודד קרני, קשת12

עדי בטיה במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
נפילה מבאסת. עדי בטיה | צילום: עודד קרני, קשת12

21:20 - "נתלשתי למים": אלון פרבר נפל למים במכשול הרביעי (03:23)

הראשון שעלה הערב על המסלול הוא אלון פרבר, שלא חשב שישתתף בעונה הזאת. במוקדמות אסי ורותם הפתיעו אותו ונתנו לו הזדמנות לעלות על המסלול בספונטניות. פרבר לא לחץ על הבאזר, כן עשה מסלול מצויין והעפיל לחצי הגמר. הערב, פרבר צלח יפה את שלושת המכשולים הראשונים, אך בזינוק בעלייה הכפול לא אחז נכון במוט וירד מהמסילה. "איזו פאשלה מטומטמת", התאכזב פרבר, "נתלשתי למים. זה מבאס מאוד. מתסכל ליפול על דבר כזה".

אלון פרבר במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
"מבאס מאוד, מתסכל ליפול על דבר כזה". אלון פרבר | צילום: עודד קרני, קשת12

אלון פרבר במסלול חצי גמר הנינג'ה (צילום: עודד קרני, קשת12)
המסילה שלא לוקחת שבויים. אלון פרבר | צילום: עודד קרני, קשת12

21:15 - חצי הגמר השני יוצא לדרך

מקצה חצי הגמר השני נפתח והערב יעלו למסלול מתמודדים אהובים כמו אילן בלופרב - המקום השני בגמר העונה השנייה, וישי כלפון - המטפס הצעיר שלגמרי יכול לקחת את העונה. השניים האלה ועוד שורת מתמודדים חזקים יאבקו על ארבעה כרטיסים בלבד לגמר, כשלפניהם מסלול קשוח עם כמה מכשולים אימתניים כמו זינוק בעלייה כפול, הפותחנים, הגה כוח וכמובן, מגדל הכוח שבפסגתו נמצא הבאזר. מי הארבעה שיבטיחו את מקומם בגמר?

אסי עזר ורותם סלע (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2022", קשת12)
אסי ורותם מתכוננים לנינג'ות שיעלו על המסלול | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2022", קשת12