ביום שני יצא לדרך שבוע הענקים של "נינג'ה ישראל 2022" והוא נפתח עם דו-קרב משוגע בין מלך הנינג'ה יובל שמלא לטוען לכתר, יוגב מלכה. תזכורת למקרה שפספסתם את הדרמה: בפעם הראשונה בתולדות "נינג'ה ישראל", מלכה הצליח לדחוק את שמלא מהמקום הראשון במוקדמות ולחץ על הבאזר מהר ממנו.

אלא שבניגוד למלכה, שמלא טיפס את המגה קיר והערב (רביעי, אחרי החדשות, ערוץ 12) יעלה על ההאשיגו, ינסה לשבור את השיא ולקחת הביתה 100,000 שקלים. בארבע העונות שלו בנינג'ה שמלא מעולם לא התמודד עם אתגר ענק שכזה ונזכיר שיש דם רע בינו לבין סולם הסלמון עוד מימי גמר העונה השנייה.

הבוקר שוחח מלכה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" וסיפר על התגובות מאז ששודר הדו-קרב בינו לבין שמלא. הרשת גועשת ועוסקת בשאלה מי המלך האמיתי מבין השניים. "התגובות מהממות, הרבה אנשים מפרגנים ושמחים בשמחתי, זה מדהים", תיאר מלכה, "אבל יש גם מעריצים של שמלא שבאים אליי ואומרים: 'אתה לא המלך, לך מפה'. זה רק המוקדמות, חצי הגמר לפנינו. צריך לקרות עוד הרבה עד שבאמת אוכתר כמלך החדש".

עד כמה שמלא התעצבן אחרי שניצחת אותו?
"מעבר לזה ששמלא ספורטאי מדהים, הוא בן אדם מדהים. הוא מפרגן, אמר לי - 'תקשיב, נתת לי בראש, איזה יופי שיש מתמודד כמוך בעונה הזאת'. כמה ימים אחרי מקצה המוקדמות כבר קבענו אימון ביחד".

יוגב מלכה (צילום: עודד קרני)
יורש פוטנציאלי. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

עקפת אותו ב-20 שניות.
"הייתי בקצב שלי. אם אני נח בין המכשולים טיפה יותר ממה שאני רגיל, זה מוציא אותי מהזון ומהקצב. באמת שלא יכולתי לנוח יותר מדי. הרגשתי מעולה על המסלול, אפילו שגלגל השיניים היה מכשול מאוד קשוח. היה נורא קשה לפתור אותו".

התאמנת מאוד קשה לקראת זה.
"התרכזתי בעבודה על המנטליות. הבנתי שאני הולך להקריב המון למען זה, ועשיתי הכל כדי לא ליפול - בין אם לעבוד על הניתור שלי על הקפצית ולעשות מלא אימוני כוח. התאמנתי 10-11 אימונים בשבוע. בבוקר בדרך כלל האימון היה קצר יחסית, שעה, אבל בערבים היו אימונים רציניים שנמשכו בין שעה וחצי לשלוש שעות".

יובל שמלא ויוגב מלכה (צילום: עודד קרני, באדיבות ספורט 1)
רק התחלנו. יובל שמלא ויוגב מלכה | צילום: עודד קרני, באדיבות ספורט 1