שלב חצי הגמר של "נינג'ה ישראל 2022" מתקרב בצעדי ענק, והמסלולים לא הולכים ונהיים קלים יותר - בדיוק להפך. שני מכשולים קשוחים הפילו במוקדמות השנה מתחרים טובים למים - הדרקון והשעון המשוגע. הערב (שני) איבדנו בגללם שני ספורטאים חזקים - הג'ודוקא הצעיר אושר סיונוב שלא שרד את ההקפצה השנייה במכשול הדרקון וגולש הרוח אופק אלימלך האילתי, ספורטאי אולימפי, שלא הצליח לתפוס את השעון המשוגע השני, נפל למים והודה: "עשיתי עשרות אליפויות עולם - בנינג'ה יותר מלחיץ".

למסלול האימתני היה עוד קורבן, כזה שלא יכולנו לדמיין שלא ילחץ על הבאזר בסיום הערב. שמו טל קלפפר, ואתם בוודאי זוכרים אותו כאחת ההבטחות הגדולות בעונה שעברה. אחרי ששבר את שיא המהירות במוקדמות והפציץ גם בחצי הגמר, טעות קטנה בשלב 1 בגמר מנעה ממנו מלהמשיך ואולי אף לנצח את העונה.

קלפפר הבטיח שלא יחזור לעונה נוספת, אבל בעקבות בקשת הקהל - ולגמרי בצדק, חזר לסיבוב נוסף. קלפפר התנסה במכשול השעון המשוגע בגמר העונה הקודמת, ואם יש מישהו שהיה צריך לתקתק אותו בקלות זה הוא. אחרי פתיחה חזקה מאוד במסלול כשסיים את ארבעת המכשולים הראשונים בתוך דקה, הוא זינק לשעון הראשון, סובב את המחוגים וקפץ למדף, אלא שלא צלח את המעבר לשעון השני ונפל למים. למזלו, כיוון שזינק למכשול החמישי בזמן מצויין קלפפר העפיל לחצי הגמר, אבל התדהמה הייתה ענקית.

"אכזבה גדולה בנמל חיפה - טל קלפפר במים", נדהם רסקין, "ציפינו לבאזר והאשיגו, אבל זה לא קרה. אנשים שאתה בטוח בלי למצמץ שיילחצו על הבאזר פשוט מתרסקים בעונה הזאת. אבל, אם צריך לקבל סטירת לחי - טוב שזה קרה אחרי שהבטיח את מקומו בחצי הגמר. לחצי הגמר הוא יגיע מוכן". ביציאה מהבריכה הסביר קלפפר: "הרמה עלתה. חמשת המכשולים הראשונים בגמר בשנה שעברה היו קלים יותר מארבעת המכשולים הראשונים במוקדמות". קלפפר, היכולות המטורפות שלך ידועות לכולם ואנחנו מצפים לתיקון בחצי הגמר.

>> לא מפספסים אף מסלול? הכירו את אפליקציית +12 שתשאיר אתכם תמיד מעודכנים

"כמה חיכיתי לעשות תיקון, זה חלום אדיר"

זוכרים את שליו 360? טוב, הכרתם אותו בשם שליו בצלאל - אבל אחרי מה שעבר עליו במוקדמות השנה שעברה, אין פלא שהוא זכה לכינוי החדש. שליו 360 סיפק את אחת הדרמות הגדולות בתולדות "נינג'ה ישראל", כשבמהלך מכשול ידיות הכוח סובב את הכתף ב-360 מעלות - ואפילו שרד כדי לספר על זה.

אחרי שיקום שנמשך חודשים רבים ועבודה פיזית ומנטלית רבה שביצע בשנה החולפת, שליו 360 חזר למסלול כדי לסגור מעגל וללחוץ על הבאזר. מאמן הנינג'ה דילג על הסטפר כמו איילה וסיים גם את הטוויסטר הכפול והגשר בלי בעיות. הוא טיפס על הדרקון, חצה אותו בנחישות כמו מקצוען והיה הראשון הערב שגבר על השעון המשוגע.

הוא אמנם לא הצליח לטפס את המגה קיר וגם לא את הקיר הרגיל בניסיון הראשון, אבל בניסיון השני והמכריע עשה זאת ולחץ על הבאזר אחרי 4 דקות ו-12 שניות. את צרחות האושר שלו שמעו כנראה בכל אזור הצפון. "כמה חיכיתי לרגע הזה, אני כל כך מתרגש ושמח לסגור מעגל", אמר לאסי ורותם אחרי הבאזר, "לא הצלחתי לישון בלילה לשנייה מרוב התרגשות. זה חלום אדיר לעשות באזר ואת התיקון הזה". בונים עלייך לחצי הגמר.

הנבואה שלא התגשמה

יונתן גלוזמן הוא מטפל בנוער בסיכון בכפר הנוער נירים, פארקוריסט וגם אמן חושים. "העולם הוא קסם אחד גדול. אני אוהב לשחק לאנשים במוח ולגרום להם להיות מופתעים", סיפר לפני שעלה על המסלול, "אני לא דתי אבל גם לא חילוני, אני מחפש את המקום שלי ואת הדרך שלי בחיים ואוהב לטעום מכל העולמות". אמן החושים התבקש לחזות האם יצליח ללחוץ על הבאזר או לא - וניבא שכן. האם צדק?

אחרי שצלח את הסטפר המרחף, גלוזמן הסתבך מעט בטוויסטר הכפול אבל הצליח לסיים אותו ואת גשר הדומינו תוך 30 שניות. אחרי שהסדיר נשימה ואירגן את מחשבותיו זינק על הדרקון. אחרי שסיים גם אותו בהצלחה המשיך לשעון המשוגע. הוא סובב את המחוגים בשעון הראשון, זינק לעבר המדף אבל לא הצליח לתפוס אותו וקרס לבריכה. "הרגשתי מעולה כל המסלול, אבל בקפיצה הרגשתי מפומפם קצת. נפלתי בגלל שבאתי עייף למכשול הזה", הסביר גלוזמן מדוע נבואתו לא התגשמה, "אין קסמים, אני צריך לעבוד קשה ולהתחזק עוד יותר. אני צריך לבוא למסלול מוכן לגמרי ולהתכונן לזה גם בראש וגם בידיים".

"זו לא המילה האחרונה שלי. עוד אלחץ על הבאזר"

ארז זיו, אחד מגיבורי "טים ספיידי", ניסה השנה את מזלו בקריירת סולו ועלה על המסלול בתחפושת רובוטריק שעיצב בעצמו מקרטונים. האמן והיוצר המוכשר בן ה-35 שכבש את ליבנו בשתי העונות הקודמות והוכיח פעם אחרי פעם שהוא נינג'ה לתפארת רצה גם הפעם ללחוץ על הבאזר, אלא שלשעון המשוגע היו תוכניות אחרות עבורו.

ארז חצה את שני המכשולים הראשונים בתוך 22 שניות בלבד. במכשול הדרקון הוכיח שהוא יודע לא רק לבנות דרקונים ולהתחפש לכאלו, אלא גם לנצח את הדרקון שבמסלול הנינג'ה. בשעון המשוגע הוא נפל בדיוק באותו המקום כמו גלוזמן, בעת הזינוק למדף. הוא יצא מהמים מאוכזב מאוד, על אף שזה הספיק לו כדי להעפיל לחצי הגמר. "זאת ממש לא המילה האחרונה שלי, זה לא הסוף", הבטיח ארז, "אני עוד אלחץ על הבאזר".

הארבעה שהעפילו לחצי הגמר ממקצה זה: שליו בצלאל, טל קלפפר, יונתן גלוזמן וארז זיו