הר מידוריאמה (צילום: עודד קרני)
הר מידוריאמה | צילום: עודד קרני

בנמל חיפה נשלמות ההכנות האחרונות לקראת "נינג'ה ישראל 2022" שהולכת להיות גדולה, מפתיעה ומאתגרת יותר מקודמותיה. לצד כמה חידושים במסלול, לתחרות יגיעו השנה מתמודדים חדשים ומבטיחים שיאיימו על הוותיקים והמנוסים יותר. עם זאת, ותיקים וחדשים כאחד, לכולם מטרה אחת: להעפיל לפסגת הר מידוריאמה.

ההר האימתני ממתין למתחרים בסיום מסלול הגמר. נכון, הדרך לשם עוד ארוכה ורצופה בדרמות ובהפתעות - אבל גם המסע למידוריאמה מתחיל בצעד אחד קטן אותו יעשו המתחרים ביום רביעי הקרוב עם פתיחת העונה. אלה העובדות שאתם מוכרחים לדעת על ההר, פסגת השאיפות של מתמודדי הנינג'ה.

  1. למקרה שתהיתם, הר מידוריאמה לא קיים במציאות ולא תמצאו אותו על המפות. "מידוריאמה" מיפנית פירושו "ההר הירוק", והוא נקרא כך על שם אולפני הטלוויזיה שבהם צולמה "סאסקה", גרסת המקור היפנית של תחרות הנינג'ה.
  2. הר מידוריאמה המרשים והמאיים מתנשא לגובה 23.5 מטרים - כמו בניין תשע קומות. בפעם הראשונה שמכשול ההר הוצג ב"סאסקה" גובהו היה כ-15 מטרים בלבד. עם השנים הפך גבוה וקשה יותר, כשרק בעונה 28 היפנית התקבע לגובהו הנוכחי.
  3. כדי להשלים את שלב 4 בגמר ולהפוך לנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם, המתמודד יצטרך לטפס עד לפסגת המידוריאמה באמצעות חבל ולעשות זאת בתוך 30 שניות בלבד. אם יצליח, יזכה בתואר וב-250 אלף שקלים.
  4. יובל שמלא היה, בינתיים, הישראלי היחיד שהעפיל לשלב 4 בגמר וזכה לטפס על ההר. חסרו לו שתי שניות בלבד כדי להפוך לנינג'ה הישראלי הראשון. הוא התקרב מאוד להר גם בעונה הקודמת, אבל נפל מכשול אחד לפני.
    יובל שמלא בהר מידוריאמה (צילום: עודד קרני)
    שתי שניות חסרו לו. יובל שמלא בהר מידוריאמה, "נינג'ה ישראל 2018" | צילום: עודד קרני
  5. אחת הדרמות הגדולות סביב המידוריאמה נרשמה בעונה השביעית של הנינג'ה האמריקאית, כשבפעם הראשונה מתמודד אמריקאי הצליח לכבוש את ההר. ג'ף בריטן השלים את טיפוס ההר בתוך 29.95 שניות וזכה בתואר הנינג'ה ובמיליון דולר, אלא שמיד אחריו עלה איזק קלדיירו שסיים גם הוא את שלב 3 באותו הלילה. קלדיירו טיפס את המידוריאמה בזמן טוב יותר מבריטן, 26.14 שניות, ו"חטף" ממנו את מיליון הדולר.
  6. בעונה ה-11 של הנינג'ה האמריקאית נערך עוד דו-קרב מותח בהר מידוריאמה בין שניים מהמתמודדים החזקים בתחרות. דרו דרשל הצליח לטפס את ההר בתוך 27 שניות בלבד וזכה בתואר הנינג'ה ובמיליון דולר. דניאל גיל שטיפס על המידוריאמה מיד אחריו לא הצליח להגיע לפסגה בזמן - ויצא בידיים ריקות.
  7. ב-38 העונות של "סאסקה" היפנית 36 מתחרים בלבד, מתוך אלפים רבים, הצליחו להעפיל לשלב 4 ולנסות את מזלם על המידוריאמה. מתוכם, שישה בלבד השלימו את המשימה וקיבלו את תואר הנינג'ה.
  8. באוסטרליה, שלושה מתחרים הצליחו לסיים את הר מידוריאמה בתוך 30 שניות באותו הלילה: בן פולסון, צ'רלי רובינס וזאק שטולץ, אלא שפולסון עשה זאת בזמן הקצר ביותר וזכה בתואר הנינג'ה האוסטרלי הראשון.
    יוסוקה מורימוטו (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
    הנינג'ה החזק בעולם. יוסוקה מורימוטו | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1
  9. בנינג'ה הבריטית חלפו חמש עונות עד שאחד המתחרים הצליח בכלל להעפיל לשלב 4: היה זה טים צ'מפיון שכבר באותו ערב עשה היסטוריה בממלכה כשהגיע לפסגת המידוריאמה, כששנייה אחת בלבד נותרה לו בשעון, והפך לנינג'ה האנגלי הראשון.
  10. שני מתמודדים בסך הכל הצליחו לכבוש את הר מידוריאמה פעמיים. אחד מהם הוא יוסוקה מורימוטו היפני, מהנינג'ות החזקים בעולם, שהשלים השנה את ההר בפעם השנייה. המידוריאמה היפני מורכב משלושה שלבים שונים: בחלק הראשון טיפוס על ההר באמצעות הידיים והרגליים כמו במכשול פיר המעלית, בחלק השני הקפצת מוט כמו בסולם הסלמון עם הבדל אחד קטן - 15 הקפצות במקום ארבע, ובשלב האחרון טיפוס על חבל לראש ההר.