אם היה רגע בזמן שיובל שמלא חשב שעונת הפרישה שלו ב"נינג'ה ישראל" תהיה משחק ילדים, אנחנו בטוחים שזה התהפך כששמע על המתחרה שיעלה מולו הערב (שני, אחרי החדשות, ערוץ 12) על מסלול המוקדמות. מלך הנינג'ה, שזו עונתו האחרונה, יפגוש במקצה הזה את הטוען לכתר, יוגב מלכה - מי שרבים ומנוסים בנינג'ה מסמנים אותו כהבטחה הגדולה של העונה הזאת, וככזה שלגמרי מסוגל לנצח את שמלא.

אם השם מוכר לכם, זה כי פגשנו את מלכה לראשונה בעונה הקודמת במקצה החיילים. הוא לא שרד את מסלול המוקדמות אמנם, אבל מאז הספיק להשתחרר מצה"ל והקדיש את חייו לאימונים לקראת חזרתו למסלול. מלכה שואף הכי גבוה שאפשר, הוא רוצה לטפס את הר מידוריאמה ולזכות בתואר הנינג'ה - ולקראת הצעד הראשון שיעשה הערב בדרך למידוריאמה, חקרנו, חיטטנו ומצאנו 16 עובדות שאולי כדאי שתדעו על מלכה.

  1. יוגב הוא בן הזקונים במשפחת מלכה. יש לו שלוש אחיות גדולות - אוראל בת ה-31, מאיה בת ה-27 וגל בת ה-25. גם בימים שלו"ז האימונים שלו צפוף מאוד, להיפגש עם האחיות וההורים זו לא בעיה בכלל - פשוט כי כולם גרים באותו הרחוב בקרית אתא.
  2. מלכה מתאמן בנינג'ה, טיפוס ואיגרוף תאילנדי. הרומן עם האיגרוף החל כשמלכה היה נער בן 13, אז אביו רשם אותו לחוג איגרוף תאילנדי כדי שיוכל לווסת את האנרגיות שלו ולפרוק את העצבים על שק האיגרוף.
    יוגב מלכה (צילום: שי בכר)
    הבטחת העונה. יוגב מלכה | צילום: שי בכר
  3. בצבא שירת מלכה כמדריך קרב מגע בבסיס האימון החטיבתי של הצנחנים. הוא לימד את לוחמי החטיבה איך להגן על עצמם באמצעות תרגילי מכות עם הידיים והרגליים, מכות נשק, איך להתחמק מדקירות סכין, מעגלי קרבות, אקטים של אגרסיביות ועוד.
  4. מכיוון שאת שלוש השנים האחרונות העביר בבסיס סגור, מלכה, שלא היה מוכן לוותר על האימונים, בנה בסיוע חבריו מסלול נינג'ה של ממש בתוך הבסיס. הוא ניצל כל דקה פנויה ביום כדי להתאמן לקראת תחרות הנינג'ה בשנה שעברה. "קניתי כל מיני אחיזות שלקחתי אותן איתי לבסיס וחברים בנו לי דברים - הרבה יצירתיות הייתה שם", הוא מספר, "יצרתי בבסיס מכשולים שלא נופלים מאלה שבמסלול עצמו".
  5. מסלול הבכורה של מלכה ב"נינג'ה ישראל" היה כאמור פחות מוצלח. הוא עבר מצויין את הסטפר המתכווץ, דרך הבנג'י וגשר הקוביות, אבל שבמכשול הרביעי, החבית המתגלגלת, לא הצליח לזנק כמו שצריך מהקפצית אל החבית הראשונה ונפל לבריכה. מלכה מתנשא לגובה 1.68 מטרים, מה שנחשב לחיסרון מסויים אצל מתמודדי נינג'ה. מרחק הזינוק בין הקפצית לחבית הראשונה, לצורך העניין, עמד על לא פחות משלושה מטרים.
  6. לא היה קשה בכלל להבחין באכזבה הענקית על פניו של מלכה אחרי הנפילה. "זה היה שוק. עד היום אני זוכר את הרגע הזה", מספר מלכה, "אחרי שנפלתי למים היה שקט לרגע, טרקתי את הידיים במים כי ממש התעצבנתי. אני מאמין שעבודה קשה משתלמת ועבדתי כל כך קשה, התכוננתי לזה, ובום - זה נטרק לי בפנים. הייתה תחושת אכזבה, חשבתי: 'למה זה קרה לי?', אבל מהר מאוד קמתי מזה וחזרתי להתאמן". בדיוק ככה עושים אלופים אמיתיים.
    יוגב מלכה (צילום: פרטי)
    מגיע הכי מוכן שיש. יוגב מלכה | צילום: פרטי
  7. החברים בקיר הטיפוס מכנים את מלכה "פופאי", זאת בגלל אמות הידיים הגדולות והעבות במיוחד שלו, ממש כמו של המלח המצויר.
  8. מלכה פגש את הבחורה שהפכה לאהבת חייו כשהיה בן 15 בלבד, בכיתה י'. שבע שנים שהוא ובת הזוג ביחד. "היא הכי מכילה בעולם", הוא מספר, "היינו רגילים לאינטנסיביות, להיות הרבה ביחד בסופי השבוע, ופתאום משום מקום, באמצע החיים, באתי עם היציאה של - אני ספורטאי עכשיו. היא הייתה יכולה להגיד, 'זה לא מתאים לי, תוריד רגע הילוך, זה לוקח יותר מדי זמן מהזוגיות שלנו', אבל היא הכי מקבלת את זה, תומכת בי ובאה איתי לאימונים ותחרויות. זה נותן לי המון כוחות להמשיך את המסע הזה למרות שהוא קשה".
  9. כדי להיות הכי מוכן שיש למסלול השנה מלכה התאמן אצל הטובים ביותר: אדם מלכי, ממאמני הנינג'ה הבכירים בישראל, ומאמן הטיפוס רועי פלגי.
  10. עד כמה מלכי השקיע באימונים בשנה הזאת? מאז השחרור הוא מתאמן שבעה ימים בשבוע, פעמיים ביום. "לא חושב שיש מישהו בעונה הזאת שהתאמן כמו שאני התאמנתי ועשה את מה שאני עשיתי", מתאר מלכה, "התאמנתי כמה שיותר, כתבתי לעצמי דגשים והתחלתי לאכול בריא יותר. הכל, בשביל להגיע לעונה הזאת ולהגיד לעצמי: עשיתי הכל בשביל לא ליפול למים ולהגיע הכי רחוק שאפשר. אני רוצה לעלות למסלול המוקדמות בלב שלם, כשאני יודע שנתתי הכל. מכאן - תן חיוך ותילחם עד הסוף".
    יוגב מלכה (צילום: שי בכר)
    "לא חושב שיש מישהו בעונה הזאת שהתאמן כמו שאני התאמנתי". יוגב מלכה | צילום: שי בכר
  11. בין האימונים, מלכה עובד בחנות למוצרי חשמל שבבעלות אביו. זה סדר היום שלו: הוא קם בחמש וחצי בבוקר, נוסע לאימון, ממשיך לעסק, עובד עד שעות אחר הצהריים ונוסע לאימון נוסף. מלכה מעיד שבחלק מהזמן, במהלך יום העבודה, הוא מתחבא במחסן וצופה בסרטוני נינג'ה בטלפון. מכור או לא מכור?
  12. אם תהיתם לאן נעלמו המשקפיים של מלכה, אז דעו שלאחרונה הוא עשה ניתוח לייזר בעיניים להסרת משקפי הראייה.
  13. אבל מה שמלכה ממש לא מתכוון להסיר זה את האותיות הרומיות שמקועקעות לו על השכם ולהן משמעות מיוחדת בעיניו.
    יוגב מלכה (צילום: פרטי)
    רוצה להתחרות בנינג'ה גם בעולם. יוגב מלכה | צילום: פרטי
  14. מלכה הוא חיית כושר מטורפת ויודע לבצע כמה תרגילים מאתגרים מאוד. השיא שלו במתח על יד אחת, לדוגמה, עומד על 11 חזרות. מרשים ביותר.
  15. בשנה החולפת מלכה השתתף בתחרויות נינג'ה מקומיות, ניצח בחלקן ואף מארגן בעצמו תחרויות נינג'ה באיזור הצפון.
  16. למלכה יש חלומות גדולים ושאפתניים מאוד באשר לקריירת הנינג'ה שלו, שלא מסתיימים בניצחון ב"נינג'ה ישראל". בעתיד הוא מתכנן לטוס לארצות הברית ולהתחרות גם שם בנינג'ה. האם באמת מדובר בנינג'ה ברמה בינלאומית? עצה שלנו - לא כדאי לכם לפספס הערב את דו-קרב הענקים בינו לבין שמלא.