אליפות ההאשיגו הסתיימה הערב (שלישי) עם הכרזת המנצח - ואיזה קרב ענקים זה היה. מיריית הפתיחה המטורפת של אדם מלכי, דרך הביצוע הנדיר של רוני קפלנסקי, המופע האדיר של יובל שמלא שהיה הראשון שטיפס את כל 35 השלבים וכמובן, ההפתעה הגדולה של אשד עצמון שניצח את שמלא, טיפס את ההאשיגו חצי דקה מהר יותר ממנו ועורר את קריאת "הוא עובר את שמלא" הבלתי נשכחת של אסי.

אחרי שבפרק הקודם צלח את המגה קיר, עמיר כספי זכה הערב להזדמנות לטפס על ההאשיגו - המתמודד האחרון העונה לעשות זאת. כספי הצליח לטפס שמונה שלבים בלבד בסולם ובכך, אשד הוכתר כמנצח הגדול של ההאשיגו ולקח איתו הביתה פרס שווה וחסר תקדים בנינג'ה: 100,000 שקלים. ברכות.

עמיר כספי עולה על ההאשיגו (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2022", קשת12)
אשד עצמון, רגע ההכתרה לגמרי מגיע לו. אשד עצמון, אלוף ההאשיגו | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2022", קשת12

עוד הערב: 12 מתמודדים שהיו במרחק נגיעה מחצי הגמר אבל נפלו למים במוקדמות, התחרו על הכרטיס האחרון בהחלט לשלב חצי הגמר. בזמן שמתחרים חזקים כמו אדם דיין, לב רסין ותום שניאורסון נפלו לבריכה גם הערב, היה זה הראל דודסון שלחץ על הבאזר - ולא סתם, אלא אחרי עוד מגה קיר, הרביעי במספר. דודסון זכה לחזור לתחרות ויתמודד בשלב חצי הגמר שייצא לדרך במוצאי שבת הקרובה.

"ככה עושים קאמבק, ככה הופכים לאייקונים של נינג'ה", התפעל אסי ורותם הודתה: "בחיי שהייתי עם דמעות בעיניים. זה היה מרגש". דודסון סיכם: "עשיתי את זה, הבאתי את הדרקון. לא היה אכפת לי מהאלגנטיות ולא מהיופי, אלא רק לשרוף את המסלול - וזה מה שהיה". נתראה בחצי הגמר ודבר אחד בטוח: הולך להיות מטורף.