שלו חודורוב בן ה-24 מירושלים חולם כמו רבים לעלות על מסלול הנינג'ה וללחוץ על הבאזר בסיומו, אלא שבמקרה שלו מדובר במשימה מורכבת, בלתי אפשרית כמעט. חודורוב נולד עם לקות ראייה בשם "עצב חיוור" שבגינה שדה הראייה שלו מצומצם מאוד. "עצב הראייה שלי פגום, אני לא רואה", סיפר לאסי ורותם, "יש לי 90 עד 100% נכות ותעודת עיוור". אלא שאם חשבתם שהמוגבלות הזו עוצרת את חודורוב מלהגשים את חלומותיו הגדולים, אתם לגמרי טועים. לראשונה בעולם, עלה הערב (שלישי) על מסלול הנינג'ה מתמודד שאינו רואה - ולימד אותנו שיעור חשוב ומרגש מאוד.

>> לא מפספסים אף מסלול? הכירו את אפליקציית +12 שתשאיר אתכם תמיד מעודכנים

"עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה", אמר חודורוב לפני שעלה למסלול - אלא שכישלון מפואר ממש לא היה פה. חודורוב מעד בסטפר אמנם, אבל הצליח לתקן ולסיים את המכשול בהצלחה. הוא צלח גם את הצילינדר, טס את גשר המגנטים והמשיך למכשול הרביעי, קפיצת הקנגורו. הוא עבר טוב מהמוט הראשון לשני, אלא שאז איבד אחיזה ונפל לבריכה. "ביצוע מרגש מאוד, מאמץ עילאי. אנחנו מריעים לו", אמר רסקין וג'רבי הוסיפה: "זה הישג בלתי נתפס עבורו, לעשות מסלול כזה עם הקשיים שלו. להסיר בפניו את הכובע". 

תגלית הערב: אור כהן

את אור "חומר של גמר" כהן, בן 28 מתל אביב, סטודנט למנהל עסקים ויזמות, הכרנו כגיס של הדוגמנית בר זומר - אלא שהספיק ביצוע אחד על המסלול כדי לגלות שהוא לגמרי מתחרה חזק שלוותיקים יש סיבה לחשוש ממנו. "אני נינג'ה שעומדים לזכור, באתי לתת את הכל", הצהיר לפני שהוזנק - ולגמרי סיפק את הסחורה. כהן צלח את מסלול המוקדמות בקלילות ועל אף גובהו, 1.66 מטרים, שעשוי היה להוות קושי משמעותי עבורו על הקיר - טיפס אותו, לחץ על הבאזר והבטיח את מקומו בחצי הגמר. סחתיין עלייך. 

פעמיים פאריינתי

עומר ושגיא פאריינתי בני ה-18 הם אחים תאומים, אבל מגיעים משני עולמות שונים לגמרי. שגיא הוא רקדן שרקד בלט בעברו, בעוד שעומר עוסק 12 שנים בקראטה ומחזיק בחגורה חומה. זאת הפעם הראשונה שהשניים מתחרים באותו ענף ספורט, מי יתגלה כטוב יותר - האח שמגיע מהקראטה או דווקא מהריקוד? 

הראשון שעלה על המסלול היה עומר. הוא כמעט מעד בסטפר אבל התאושש, סיים מהר את הצילינדר וחצה את גשר המגנטים. אחרי שצלח את קפיצת הקנגורו הוא המשיך לאחיזת המעגל, אבל לא הצליח לעבור מהבר לחבל הבנג'י ונפל לבריכה. אחיו התאום שגיא עלה מיד אחריו ונפל באותו המכשול בדיוק - הוא תפס את חבל הבנג'י נמוך מדי, לא הצליח לתפוס את אחד המאחזים שבגלגל וקרס למים. 

הארבעה שהעפילו לחצי הגמר ממקצה זה: אור כהן, ינאי ארבר, שניר שרהבני ושגיא פאריינתי