הוא כבר מחזיק בתארים סגן אלוף אירופה, ארבע פעמים אלוף ישראל ומקום שלישי באליפות העולם בג'ודו - אבל זה עדיין לא הספיק לג'ודוקא טל פליקר שחיפש את האתגר הבא. פלקר, החליט לפנות לתחום אחר לגמרי, שדורש שגרת אימונים מורכבת ושונה לחלוטין - "נינג'ה ישראל" (פרק חדש במוצ"ש אחרי החדשות, קשת 12).

רגע לפני שנגלה האם המדליסט המוערך יצלח את מסלול הנינג'ה האימתני, פליקר הגיע ל"לגלית ואילנית" וסיפר מדוע ההחלטה נעשתה בתזמון לא פחות ממושלם עבורו. "פסגת השאיפות היא האולימפיאדה, ואחרי שהאירוע הזה קורה יש מעין רגיעה. לכן, זה הגיע בתזמון מושלם. כי בדרך כלל אני מתכונן לתחרויות וחי ונושם ג'ודו 24/7".

לא מעט משתתפים סיפרו כי נינג'ה טוב לא נמדד רק בכוח הפיזי שלו - אלא בעיקר בחוזקה המנטלית שלו. דבר המהווה יתרון משמעותי עבור פליקר, שכבר שנים מחזק את הגוף ואת הנפש לקראת התחרות הבאה. "זה אחד לאחד אותו דבר", ענה פליקר על שאלתה של סיון קליין האם קיים דמיון בין הדברים, "זה לא משנה ממה מתרגשים בסופו של דבר, כולם מרגישים את אותה הרגשה בבטן. התרגשתי מאוד לפני שעליתי על המסלול - ממש כמו בתחרות ג'ודו".

הבנו שאתה לא אוהב שאשתך מגיעה לתחרויות.
"מאז שאנחנו מכירים אמרתי לה שהיא לא באה איתי לתחרויות, כי הן גם היו בחו"ל. אבל כשהביאו לארץ את אליפות אירופה לא יכולתי להגיד לה לא לבוא. זאת הייתה הפעם הראשונה שהיא באה, ואחרי שלקחתי שמה מדליה היא אמרה שהיא עשתה לי מזל. כשאני מתחרה מול אלפי אנשים בקהל, אני מתעסק בג'ודו אבל כשאומרים לך שהמשפחה רואה ומועדדת אותך - בא לך לנצח בשבילם".

טל פליקר על ההחלטה להשתתף ב"נינג'ה ישראל" (צילום: גלית ואילנית, באדיבות ספורט 1)
"אני מעריצה אותך, אתה דוגמה לכך שצריך להציב מטרה וללכת עליה בכל הכוח" | צילום: גלית ואילנית, באדיבות ספורט 1

במהלך השיחה, לפתע שודר סרטון של הג'ודוקא המועטרת ביותר בישראל - ירדן ג'רבי שאיחלה בהצלחה לפליקר שהתברר כחברה הטוב עוד מילדות. "אני חייבת לציין שאני ממש מתרגשת לקראת הפרק של מחר", אמרה פרשנית "נינג'ה ישראל" המרוגשת, "וברמה האישית אני חייבת להגיד שאני מעריצה אותך. אתה דוגמה לכך שאם משהו לא מסתדר, צריך להציב מטרה חדשה וללכת עליה בכל הכוח. אתה חבר טוב, ואני מאוד אוהבת אותך. שולחת חיבוק גדול - שיהיה בהצלחה".

אתם חברים טובים?
"אני מכיר את ירדן מאז שאנחנו ילדים, היינו מתאמנים ביחד. בתור ילד צעיר, הבנות היו מתאמנות עליי והייתי עושה קרבות עם ירדן. מדובר על טיסות ביחד, מחנות אימונים והתמודדות עם הפסדים וניצחונות. אני ממש שמח שהיא הייתה שם - היא נתנה לי כוח".