שלב המוקדמות של "נינג'ה ישראל 2022" הגיע הערב (שני) לסיומו, עם שלושה באזרים בלתי נשכחים. מנצח העונה השנייה, גיל מרנץ, חזר למסלול ופתח את המסע שלו להר מידוריאמה. "פיטר פן הישראלי", עמיר כספי, חזר גם הוא השנה, חזק ומשופר יותר - וכמובן, ההבטחה הגדולה אלון מרון שהתגלה כאיום חדש ומשמעותי ביותר בתחרות וכבש את הבאזר עם האנרגיות המטורפות שלו ובחיוך ענק, כפי שהבטיח.

מחר בערב (שלישי, אחרי החדשות, ערוץ 12) ייערך מקצה ההזדמנות האחרונה שבסיומו אחד המתמודדים שנפלו במוקדמות יזכה בכרטיס האחרון בהחלט לחצי הגמר. בנוסף, כספי יטפס על ההאשיגו וינסה לקחת מאשד עצמון את 100,000 השקלים. זאת הולכת להיות משימה כמעט בלתי אפשרית: 35 שלבים בפחות מ-42 שניות, אבל אם יש מישהו שלגמרי מסוגל לעשות את זה - זה פיטר פן שלנו.

"השנה אחזיר לעצמי את הכתר"

גיל מרנץ, זוכה "נינג'ה ישראל 2019", נחשב לאחד המתמודדים החזקים והאהובים ביותר בתחרות. אחרי שהפסיד בשנה שעברה את תואר המנצח ליובל שמלא ופספס בפעם השנייה את המידוריאמה, הפעם מרנץ לגמרי מכוון מטרה. "השנה אני הולך לשים לעצמי את הכתר על הראש ולעשות את זה אחת ולתמיד", הודיע מרנץ, "הנינג'ה הפך להיות כל עולמי - זה האוויר שאני נושם, האוכל שאני אוכל, האהבה שלי, הקריירה שלי. נועדתי לספורט הזה. אני חייב לעצמי את התיקון הזה, חייב לזכות. השנה אני מנצח".

מרנץ צלח בקלות את שלושת המכשולים הראשונים, כולל את גשר הקוביות הידוע לשמצה. הוא שכח לרגע להוריד את הידית, אבל עשה זאת בזמן והתקדם למכשול תלוי במשקל שהפיל רבים וטובים למים. אחרי שסיים אותו ואת המוט המעופף התקדם לעבר המגה קיר, אלא שאז חש בכאבים ברגל. מרנץ החליט שלא לקחת סיכון, טיפס על הקיר הרגיל ולחץ על הבאזר אחרי 3 דקות ו-22 שניות. "מרנץ לא מאכזב ולמרות הפציעה, לחץ על הבאזר בפעם השביעית ב'נינג'ה ישראל'. מסלול פנומנלי", קבע רסקין. מרנץ הסביר: "הרגל ממש כאבה לי ולא רציתי לקחת סיכון שהפציעה הזאת תהפוך לגרועה יותר ותשפיע לי על המשך העונה. מקווה שיהיה לי קצת זמן להתאושש, אעשה פיזיותרפיה. המידוריאמה שלי השנה".

טרף את המסלול - עם הקליפה

לא יודעים מה איתכם, אבל החל מהערב יש לנו פייבוריט חדש: קוראים לו אלון מרון. המטפס בן ה-18 סיים במקום השמיני באליפות הארץ בטיפוס לבוגרים לשנת 2020, חבר בנבחרת ישראל בטיפוס ואוכל פירות עם הקליפה שלהן. עם אנרגיות משגעות ומדבקות מרון שרף את המסלול ולחץ על הבאזר אחרי 3 דקות ו-19 שניות.

"איזה כיף לראות את הדור החדש של הנינג'ות, ילדים בני 17, שעולים על המסלול בלי פחד ומראים לוותיקים שיש פה דור חדש", אמר רסקין, "כמה פוטנציאל יש בילד הזה, כמה כוח. ככל שיצבור יותר ניסיון ויעשה יותר מסלולים, זה שם שידבר בעונות הבאות של 'נינג'ה ישראל'". מרון סיכם: "התרגשתי מאוד, אני מאושר. לא רק שאני אוכל פירות עם הקליפה, אכלתי גם את המסלול עם הקליפה שלו". מחכים לך בחצי הגמר.

בדרך להאשיגו

היישר מארץ לעולם לא חזר אלינו פיטר פן האהוב מהעונה השנייה, שהוא כמובן עמיר כספי. "באתי השנה יותר בוגר. התאמנתי בשביל זה הרבה מאוד - מאות אימונים, תזונה ומסאז'ים", סיפר לפני שעלה על המסלול, "העפתי מסביבי את כל הסחות הדעת המיותרות. אני מגיע לטרוף את המסלול ומשאיר את המשחקים והצחוקים בבית. החלטתי שאני רוצה לנצח, ואם חשבתם שפיטר פן יודע לעוף - חכו שתראו אותי השנה".

כספי הוכיח שהדיבור החזק עליו בקרב מתמודדי הנינג'ה לגמרי מוצדק. הוא עבר מצויין את ששת המכשולים במסלול ולחץ על הבאזר תוך 3 דקות ו-38 שניות אחרי שטיפס את המגה קיר - מה שהבטיח לו הזדמנות על ההאשיגו. מחר בערב כספי יעלה על סולם ההאשיגו האימתני, המתמודד האחרון העונה שיעשה זאת, ינסה לשבור את השיא שקבע אשד עצמון ולקחת הביתה את 100,000 השקלים. בהצלחה.

הארבעה שהעפילו לחצי הגמר ממקצה זה: אלון מרון, גיל מרנץ, עמיר כספי ואיתי מזרחי