יובל שמלא, רגע לפני שאתה מטפס על ההאשיגו ומנסה לשבור את השיא של רוני קפלנסקי, כדאי שתשים לב טוב טוב לשני המתמודדים הבאים שיעלו על המסלול הערב (רביעי, אחרי החדשות, ערוץ 12). הראשון - נטע דורון, מטפס מוערך שאחיו תום מגדיר אותו כ"השמלא של הדור הזה". השנייה היא דורית דורון, אמא של נטע ותום - שמחזיקה בתואר המתמודדת הכי מבוגרת שהתחרתה אי פעם ב"נינג'ה ישראל".

משפחת דורון מוכרת ומוערכת מאוד בתחום הטיפוס. את קיר הטיפוס הראשון בארץ בנו מאחורי ביתם שברמת ישי. "הלכתי לשמור על נטע ותום, כי זה היה נראה מה-זה מפחיד ומסוכן", מספרת דורית לאסי ורותם. מה שהתחיל בתור השגחה הורית, הפך לאהבה גדולה לתחום הטיפוס. "היא עלתה על הקיר, ארבעה מטרים, פחדה פחד מוות, נשארה שם חמש דקות - ולא הפסיקה לטפס בחיים", מתאר תום.

בגיל 40 דורית התחילה להתחרות באליפויות הארץ ועמדה על הפודיום כמה וכמה פעמים. הערב, בגיל 63, היא תסתער על מסלול הנינג'ה ותנסה להגיע עד לבאזר. לדבריה, "63 זה רק מספר. גם על טיפוס אפשר להגיד שזה מסוכן". גם לבנה נטע יש רזומה מרשים בתחרויות: "התחלתי להתחרות בגיל תשע והייתי הישראלי הראשון שהתחרה באירופה. כשהייתי אלוף הארץ שמלא עוד לא ידע מה זה טיפוס".

משפחת דורון בהרכב מלא  (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
כזאת משפחה היינו רוצים. דורית, תום ונטע דורון | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

שמלא חייב מעט מההצלחה שלו למשפחת דורון, שהרי תום היה המאמן הראשון שלו בקיר הטיפוס בירושלים, בימים ששמלא עוד היה זאטוט ועשה את צעדיו הראשונים בענף. "ראיתי אותו ראשון ואמרתי לו - עזוב את כל מה שעושים החבר'ה האלה, בוא לנבחרת ישר", הוא נזכר, "שמלא היה ילד חזק בצורה לא נורמלית, הוא עלה מהר מאוד לרמות שהוא נמצא בהן היום". החוזקה הזאת תעמוד גם הערב למבחן, מציעים להאשיגו להיכנס לכוננות ספיגה.