23:38 - יוגב מלכה טיפס את המידוריאמה ב-29 שניות, יובל שמלא הוא הנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם
היסטוריה ב"נינג'ה ישראל": יובל שמלא הוא הנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם. מלכה, שסבל מפציעה באצבע, הצליח אמנם לטפס על החבל בקצב מטורף, אבל לקראת הסוף האט ולחץ על הבאזר בפסגת ההר בתוך 29 שניות, שלוש שניות יותר משמלא - מה שאומר שעל אף שסיים את המידוריאמה בזמן, תואר הנינג'ה הישראלי הראשון הולך לשמלא ומלכה יסתפק בתואר הסגן.

יוגב מלכה בגמר (צילום: עודד קרני)
כל כך קרוב לתואר. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

"זה מרגיש מדהים, אפילו שאני מאוד מתוסכל ממה שקרה עכשיו. בעונה הבאה אהיה הזוכה", הבטיח מלכה, "עשיתי דרך קשה בשנה האחרונה, אמנם לא זכיתי במקום הראשון אבל אני שמח על המקום שהגעתי אליו. נהניתי בטירוף, תודה לאלוהים על הזכות הזאת ולמשפחה שתמכה בי".

יוגב מלכה בגמר (צילום: עודד קרני)
"שמח על המקום שהגעתי אליו". יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

23:32 - יובל שמלא טיפס את המידוריאמה ב-26 שניות, האם זה יספיק למקום הראשון?
שלוש שנים הוא חיכה לטפס שוב על המידוריאמה - והערב זה קרה. שמלא אחז בחבל וטיפס את ההר בתוך 26 שניות בלבד, מה שאומר שאם יוגב מלכה לא יעשה זאת מהר ממנו: שמלא יעשה היסטוריה ויוכתר כנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם. "אני מאושר, ארבע שנים שאני חולם על הדבר הזה", אמר לאסי בפסגת ההר, "אני עוד שנייה מתעלף, לא יכול להסביר במילים מה זה בשבילי". בעוד דקות נדע האם שמלא שומר על תואר הנינג'ה הראשון או מאבד אותו ליריב הגדול שלו העונה, שעקף אותו פעמיים בזמנים - גם במוקדמות וגם בחצי הגמר.

יובל שמלא בגמר (צילום: עודד קרני)
האם יזכה בתואר הנינג'ה? יובל שמלא | צילום: עודד קרני

יובל שמלא בגמר (צילום: עודד קרני)
"ארבע שנים חלמתי על הדבר הזה". יובל שמלא | צילום: עודד קרני

23:29 - ישי כלפון טיפס את המידוריאמה ב-36 שניות ולא זכה בתואר הנינג'ה
ליפנים והאוסטרלים זה לקח ארבע שנים, לאמריקאים שבע - האם השנה נכתיר את הנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם? המטרה: ללחוץ על הבאזר בפסגת הר מידוריאמה בפחות מ-30 שניות. מי שיעשה זאת, יזכה ברבע מיליון שקלים ובתואר הנינג'ה. אם יותר מאחד ילחצו על הבאזר בזמן, מי שיעשה זאת בזמן הקצר ביותר יהיה זה שיזכה בתואר ובכסף.

ישי כלפון בגמר (צילום: עודד קרני)
סיים את המידוריאמה ב-36 שניות. ישי כלפון | צילום: עודד קרני

כלפון היה הראשון הערב שטיפס את המידוריאמה. ההתחלה הייתה מהירה מאוד, אבל ככל שהתקרב לפסגת ההר התעייף והטיפוס נעשה איטי יותר. כלפון סיים את ההר בתוך 36 שניות ולכן לא יהיה הנינג'ה הישראלי הראשון - אבל איזו עונה מדהימה ושוברת שיאים זו הייתה למטפס הצעיר.

ישי כלפון בגמר (צילום: עודד קרני)
ישי כלפון - אייקון נינג'ה חדש | צילום: עודד קרני

23:17 - בדרך למידוריאמה: יובל שמלא סיים את שלבים 2 ו-3 ויזכה לטפס על ההר
מלכה וכלפון בדרך למידוריאמה, האם שמלא יצטרף אליהם או שיאבד את תואר המנצח ואת הסיכוי להפוך לנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם? "יש לחץ, אבל זה לחץ טוב - כל כך הרבה זמן חיכיתי למסלול הזה", אמר שמלא לפני שיצא לדרך. רגע האמת הגיע ומלך הנינג'ה זינק לשלב 2. הוא סיים אותו במהירות וללא תקלות והמשיך מיד לשלב 3 הגורלי.

יובל שמלא בגמר (צילום: עודד קרני)
כמה חיכינו לרגע הזה. יובל שמלא | צילום: עודד קרני

אחרי שסיים את שלושת המכשולים הראשונים, הגיע לקפיצת מוט המתח - המכשול שבגללו לא טיפס את המידוריאמה בגמר השנה שעברה. שמלא סיים אותו הפעם, ובכך יזכה לטפס בפעם השנייה על הר מידוריאמה - ואולי לסגור חשבון עם ההר. "בא לי לבכות מאושר", הודה חברו הטוב חזנוב - והאמת, גם לנו. ארבע שנים חיכינו לרגע הזה, האם שמלא יעשה היסטוריה?

יובל שמלא בגמר (צילום: עודד קרני)
זה הזמן לסגור מעגל עם ההר. יובל שמלא | צילום: עודד קרני

23:06 - בדרך למידוריאמה: ישי כלפון סיים את שלבים 2 ו-3 ויזכה לטפס על ההר
מה יותר טוב ממתמודד אחד על ההר? שני מתמודדים על ההר. ישי כלפון הפך הערב לאייקון נינג'ה ולאחד המתחרים הכי טובים אי פעם, כשהשלים גם הוא את שלבים 2 ו-3. לפני שעלה על מסלול שלב 2 הודה כלפון כי "מדד הלחץ גבוה יחסית, אבל יהיה בסדר", ועל אף הלחץ סיים את שלושת המכשולים בפחות מדקה ו-40 שניות והתקדם מיד אל שלב 3.

ישי כלפון בגמר (צילום: עודד קרני)
הכי ילד פלא. ישי כלפון | צילום: עודד קרני

כלפון צלח את קליעת הוו ומתלה אצבעות הברזל והתקדם אל הלוחות הצפים, מהמכשולים הקשים בנינג'ה שמתמודדים בודדים הצליחו לסיים. ההתחלה הייתה מהוססת מעט, הוא מיקם את עצמו נמוך מדי על הלוח, אבל עשה את הלא ייאמן וצלח גם את המכשול הזה. אחרי שסיים גם את קפיצת מוט המתח, הבטיח את מקומו בשלב 4 - הר מידוריאמה, וכעת הוא נמצא במרחק 30 שניות מלעשות היסטוריה ולהפוך לנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם.

ישי כלפון בגמר (צילום: עודד קרני)
יעלה על המידוריאמה. ישי כלפון | צילום: עודד קרני

22:43 - בדרך למידוריאמה: יוגב מלכה סיים את שלבים 2 ו-3 ויזכה לטפס על ההר
קראנו לו "היורש", סימנו אותו כמתמודד שמסוגל לנצח את שמלא - והערב יוגב מלכה מימש את ההבטחה הגדולה והוכיח שיש בוס חדש על המסלול. מלכה היה הראשון לעלות על מסלול שלב 2 ופגש שלושה מכשולים קשוחים: טריפל X, הקיר השקוף והגלגל המתהפך. במכשול השלישי כמעט ואיבד אחיזה בגלגל, אבל הצליח לתקן וללחוץ על הבאזר והמשיך מיד לשלב 3.

יוגב מלכה בגמר (צילום: עודד קרני)
ההבטחה התממשה. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

בשלב 3 חיכו למלכה ארבעה מכשולים: קליעת הוו, מתלה אצבעות הברזל, הלוחות הצפים וקפיצת מוט המתח. בקליעת הוו היה נראה שהסיפור גמור מבחינתו - מלכה לא הצליח לשחרר את הטבעת מהוו במשך שניות ארוכות ובזבז אנרגיות רבות, אבל בכוחותיו האחרונים עשה את הבלתי ייאמן והשלים את המכשול. עם זאת, במהלך ביצוע המכשול נפצע באצבע - מה שעלול לפגוע בו מאוד בהמשך. על אף הפציעה מלכה השלים את שלושת המכשולים הבאים, כולל את קפיצת מוט המתח שעד לאותו רגע רק שניים הצליחו לסיים - שמלא ואלכס חזנוב. מלכה הדהים את כולם הערב והוא בדרך להר - האם ישיג את תואר הנינג'ה הראשון? "שמח שהצלחתי לעשות את זה, אשים קרח ויאללה, למידוריאמה", אמר.

יוגב מלכה בגמר (צילום: עודד קרני)
"אשים קרח - ויאללה למידוריאמה". יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

22:22 - יובל שמלא לחץ על הבאזר והעפיל לשלב השני בגמר
השליט הבלתי מעורער של "נינג'ה ישראל", הפנומן הגדול מכולם - יובל שמלא, עלה הערב על המסלול בפעם האחרונה. "בארבע השנים בנינג'ה זכיתי בעונה הראשונה והשלישית, אבל עדיין יש לי חלום גדול שלא הגשמתי - לטפס את החבל, לסיים את המידוריאמה ולהיות הנינג'ה הישראלי הראשון", סיפר לפני ההזנקה.

"זו עונה אחרת לגמרי, עונת הפרישה שלי, וכל מכשול וכל שלב אני עושה בפעם האחרונה. אני כל כך רוצה לעשות את זה השנה. יש ממני המון ציפיות, זה מחמיא ומרגש אבל גם מפחיד. אני ממש לא חושב שאני בלתי מנוצח, יש כל כך הרבה אנשים חזקים. זאת רמה אחרת, תחרות אחרת, כל אחד יכול לזכות בעונה הזאת. אני צריך לעשות את מה שלא עשיתי מעולם ולשבור את השיא של עצמי. בשבילי זאת ההזדמנות האחרונה: או שאצליח עכשיו או שזה כבר לא יהיה אני".

שמלא היה הראשון הערב לצלוח את המדפים הקורסים, והמשיך מיד לתפסת מרובה. אחרי שהשלים אותו לחץ על הבאזר והעפיל לשלב 2. קלארק קנט הפך שוב לסופרמן והוכיח לנו איזה ספורטאי ענק הוא. "זה הבאזר הכי משמעותי בשבילי עד עכשיו בנינג'ה", הודה שמלא, "הלילה רק התחיל, יש עוד את שלבים 2 ו-3 ואולי החבל. אני מפנטז על המידוריאמה השנה. זו הולכת להיות מלחמה קשה".

יובל שמלא בגמר (צילום: עודד קרני)
הפעם האחרונה על המסלול. יובל שמלא | צילום: עודד קרני

יובל שמלא בגמר (צילום: עודד קרני)
"זה הבאזר הכי משמעותי בשבילי עד עכשיו בנינג'ה". יובל שמלא | צילום: עודד קרני

21:57 - גור ארד נפל למים במכשול השמיני, המדפים הקורסים
נס רפואי: אין מילה אחרת לתאר את מה שקרה לגור ארד העונה. בשלב המוקדמות נפצע, סבל מקרע מלא בשריר והרופאים העריכו שייקח חודשים רבים עד שיעמוד שוב על הרגליים. אבל ארד לא היה מוכן לוותר, יצא למסע שיקום מזורז בן שלושה שבועות וחזר למסלול חצי הגמר כמו חדש. "העונה הזאת היא מתנה בשבילי. הכרתי את עצמי מחדש, גיליתי שאני מסוגל להשיג כל מה שאני רוצה. הוכחתי בחצי הגמר שגם עם הכאבים האלה אני מסוגל לעשות הכל. המטרה שלי בגמר זה לנצח, אני מאוד רוצה להיות הנינג'ה הישראלי הראשון. שום פציעה לא תעצור אותי".

גור ארד בגמר (צילום: עודד קרני)
סגר חשבון עם הקיר. גור ארד | צילום: עודד קרני

במסלול שלב 1 ארד נאלץ להתמודד עם המכשול שבו נפצע וממנו פחד יותר מכל: הקיר. הוא הצליח לטפס את הקיר על הניסיון הראשון, סגר מעגל והמשיך הלאה. אחרי שסיים עם סולם הסלמון הכפול, ארד פגש את המדפים הקורסים - וגם הוא לא שרד את הקפיצה השנייה.

גור ארד בגמר (צילום: עודד קרני)
עשה את הבלתי ייאמן העונה. גור ארד | צילום: עודד קרני

21:48 - דימה דומקוב נפל למים במכשול השמיני, המדפים הקורסים
זה הגמר השלישי ברציפות של הטרייסר דימה דומקוב, אחד המתחרים החזקים ביותר שתמיד מצליח לספק את הסחורה. בגמר עונה השנייה נפל דומקוב בשלושת החישוקים ולא צלח את שלב 1. בגמר העונה הקודמת סיים את שלב 1, אבל בשלב 2 נפל בגלגלי האופניים. הערב, דומקוב פתח חזק מאוד ואף טיפס את המגה קיר וזכה ב-10,000 שקלים. הוא צלח גם את סולם הסלמון הכפול, אלא שאז פגש את המכשול האכזרי מכולם: המדפים הקורסים. בדומה למתחרים רבים בערב הקודם, דומקוב לא צלח את הזינוק למדף השני ונפל לבריכה.

דימה דומקוב בגמר (צילום: עודד קרני)
הגמר השלישי ברציפות. דימה דומקוב | צילום: עודד קרני

דימה דומקוב בגמר (צילום: עודד קרני)
לא שרד את המדפים הקורסים. דימה דומקוב | צילום: עודד קרני

21:42 - אדם ברוטמן נפל למים במכשול החמישי, דרך הקפסולות
אדם ברוטמן, מסמלי "נינג'ה ישראל", עלה הערב על המסלול בפעם האחרונה. מימי העונה הראשונה הוא איתנו, חוזר שנה אחרי שנה ולא מוותר על החלום - לכבוש את המידוריאמה. "זה הרגע להביא את עצמי לידי ביטוי", אמר לפני ההזנקה, "הנינג'ה הייתה חוויה מדהימה, משנה חיים ומרגשת בטירוף. בארבע השנים האחרונות צמחתי והתפתחתי בכל תחום בחיים. הכל מתחבר ומתנקז לנקודה הזאת, זה אושר שקשה לתאר. אעלה על המסלול הערב הכי חזק וחדור מטרה שהייתי בכל העונות האלה. אין לי עוד הזדמנות, זאת הפעם האחרונה. בא לי להשאיר חותם על הלמעלה של הר מידוריאמה, שייזכרו אותי ושאהיה הנינג'ה הישראלי הראשון".

אדם ברוטמן בגמר (צילום: עודד קרני)
הריקוד האחרון. אדם ברוטמן | צילום: עודד קרני

ברוטמן יצא ל"ריקוד האחרון" שלו על המסלול, שהסתיים מוקדם מהצפוי - במכשול החמישי, דרך הקפסולות. זאת נפילה מפתיעה ועצובה של אגדת נינג'ה שלא תשוב. "קורה, חבל. לא התעייפתי, זה מכשול שאני מכיר ועושה אותו באימונים, מרגיש איתו סופר בנוח, הייתי אמור לעבור אותו ואם הייתי עובר הייתי גם מסיים - אבל לא אוכיח את זה לא הערב ולא אף פעם. תודה על ארבע עונות, זו הייתה חוויה מטורפת. תודה על כל רגע ועל ההזדמנות להיות פה". ברוטמן, אנחנו כבר מתגעגעים בטירוף.

אדם ברוטמן בגמר (צילום: עודד קרני)
"הכל מתחבר ומתנקז לנקודה הזאת". אדם ברוטמן | צילום: עודד קרני

מיד אחרי ברוטמן עלו על המסלול חמישה פיינליסטים נוספים שגם הם לא שרדו את דרך הקפסולות ואיבדו את הסיכוי לנצח את העונה: ינאי ארבר, שחר גולדפרב, סאן הנובר, עידו פידל ופיליפ אנופרייב.

21:35 - טל קלפפר נפל למים במכשול השביעי, סולם הסלמון הכפול
בסיום העונה הקודמת טל קלפפר הכריז שלא יחזור שוב ל"נינג'ה ישראל", אבל הוא חזר בסוף - ובגדול. "אני בהלם מעצמי שהסכמתי לבוא לעונה הזאת", הודה קלפפר לפני ההזנקה, "יש לי את היכולת לסיים את הגמר, אפילו שאני לא חזק פיזית כמו המתמודדים האחרים. אני זז אחרת עם הגוף. אני רוצה לסיים ואלחם על זה, זה המאני טיים. אני רגוע ובאתי ליהנות".

טל קלפפר בגמר (צילום: עודד קרני)
"זה המאני טיים". טל קלפפר | צילום: עודד קרני

קלפפר סיים מצויין את ששת המכשולים הראשונים בשלב 1 והתקדם אל סולם הסלמון הכפול. על אף יכולותיו הגבוהות הוא לא הצליח לממש אותן הערב, ולא צלח את סולם הסלמון. "השלב הזה הרבה יותר קשה מבשנה שעברה, בארבע או חמש רמות", סיפר ביציאה מהבריכה, "לא ציפיתי ליפול בסלמון, אני טוב בזה, אבל פספסתי ולא שמתי לב. אני ממש אוהב את המסלול הזה, גם אם נפלתי".

טל קלפפר בגמר (צילום: עודד קרני)
"לא ציפיתי ליפול בסלמון, אני טוב בזה". טל קלפפר | צילום: עודד קרני

21:25 - יוצאים לדרך: מי יוכתר כמנצח העונה?
ארבע שנים אנחנו מחכים לנינג'ה ישראלי ראשון - ומעולם זה לא היה קרוב כל כך. בחלק הראשון והמפתיע של גמר "נינג'ה ישראל 2022", נפלו למים בזה אחר זה כמה מהפיינליסטים החזקים ביותר שלא שרדו את מסלול שלב 1 הבלתי אפשרי. שניים בלבד לחצו על הבאזר והבטיחו את מקומם בשלב 2: יוגב "היורש" מלכה וישי "תופעת טבע" כלפון.

הערב יתחרו בשלב 1 פיינליסטים נוספים, ביניהם גם יובל שמלא - שהערב נראה אותו על מסלול הנינג'ה בפעם האחרונה בהחלט. המתחרים שישלימו את שלב זה יצטרפו למלכה וכלפון בשלב 2. נזכיר: בשלב 1 על המתמודדים לסיים תשעה מכשולים בחמש דקות ו-45 שניות. בשלב 2, יש להשלים שלושה מכשולים בדקה ו-40 שניות. מי שיעשו זאת בהצלחה, ימשיכו מיד לשלב 3 שבו ארבעה מכשולים קשים מאוד ללא הגבלת זמן. רק מי שיסיימו את שלב זה ימשיכו לשלב 4 והאחרון בהחלט: הר מידוריאמה. מי שיטפס את ההר בפחות מ-30 שניות, יוכתר כנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם. האם בעונה הזו זה סוף סוף יקרה?

ניב רסקין, ירדן ג'רבי ולינוי אשרם (צילום: עודד קרני)
ערב של אלופים ואלופות. ניב רסקין, ירדן ג'רבי ולינוי אשרם | צילום: עודד קרני

זיקוקים בהר מידוריאמה (צילום: עודד קרני)
יוצאים לדרך. גמר "נינג'ה ישראל 2022" | צילום: עודד קרני