חודשיים חלפו מאז ההישג ההיסטורי של יובל שמלא ב"נינג'ה ישראל", ומודים שעוד לא לגמרי התאוששנו. אחרי ארבע עונות בתוכנית, מלך הנינג'ה טיפס את המידוריאמה ב-26 שניות ובכך הפך לנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם. בכך, סיים את דרכו בתחרות ופרש עם תואר הנינג'ה, הגביע ושלושה ניצחונות בקנה.

בימים אלו נערכים המיונים לעונה החדשה של "נינג'ה ישראל", כשלראשונה שמלא לא ישתתף בה. "זה מרגיש טוב, אבל שונה מאוד", הודה שמלא הבוקר (ראשון) בשיחה עם ניב רסקין, "יש רגעים שזה מוזר פתאום, לא לעשות את מה שאני רגיל לעשות מגיל 12 ולהתכונן לתחרות בקיץ. השנה אין את הנינג'ה ובחרתי גם להתחרות בפחות תחרויות בעולם הטיפוס. רוצה לעשות קיץ עם תחושות קצת אחרות, אבל יש גם מטרות אחרות".

"לסיים את המידוריאמה זה היה חלום. זה התחיל בעונה הראשונה ועקבתי אחרי החלום הזה במשך שנים", סיפר שמלא, "זה הרגיש מדהים. החלק הכי כיף בספורט זו התחושה של לשנות את מי שאתה בדרך למטרות, בדרך לחלום. הכי כיף זה להציב את המטרות האלה, לחפש אותן טוב ולהבין מה הדרך אליהן".

לאחרונה הצטלם שמלא לקמפיין חדש לחברת "פסגות" בצוקים היפים שבסרביה. "החיבור עם 'פסגות' הרגיש לי טבעי מאוד מהרגע הראשון, אני מאוד מתחבר לערכי החברה", סיפר שמלא, "היינו בסרביה, בצוקים. לא דמיינתי שנגיע למקומות כאלה. יצא סרטון של 40 שניות, אבל בשביל כל שוט צילמנו כמה שעות, מחמש בבוקר עד שבע בערב".

זה לא היה מסוכן?
"הייתה אבטחה וסידרנו שהיא לא תבלוט יותר מדי לעין. אני מטפס בטבע לא מעט, אבל פה הלכנו לצוקים שלא מיועדים לטיפוס, צוקים שכנראה אף אחד לא טיפס עליהם לפני כן. זאת הייתה חוויה שונה מאוד ממה שחוויתי בעבר, להגיע פתאום לצוק שאף אחד לא נגע בו לפני. היה מאוד קל להפיל אבנים ולכן וידאנו שאין אף אחד מתחת לצוק".

יובל שמלא, יוגב מלכה וישי כלפון (צילום: עודד קרני)
יובל שמלא אחרי כיבוש המידוריאמה | צילום: עודד קרני

חולמים להיות הנינג'ה הבא של ישראל? המיונים לעונה החדשה בעיצומם

שמלא לא באמת מתכוון לנוח יותר מדי והוא מכוון אל אולימפיאדת 2024. "הקריטריון ייערך בקיץ 2023. הנבחרת משתפרת משנה לשנה ואנחנו מנסים להבין מה אנחנו צריכים לעשות כדי להשיג את הקריטריון הזה", הסביר שמלא.

"לטוקיו היינו קרובים, אבל אלה היו תחרויות מאוד קשות. רק 20 אנשים מכל העולם מגיעים להתחרות באולימפיאדה ויש הגבלה לשני אנשים מכל מדינה. יש אפשרות לעשות את הקריטריון הזה בקיץ 2023 או בתחילת 2024, ממש לפני האולימפיאדה".

הלחץ על הכתפיים שלך גדול יותר בתחרויות האלה, בגלל שאתה יובל שמלא?
"כשאני בא להתחרות בחוץ לארץ אף אחד לא מכיר אותי מהנינג'ה, זה עולם אחר. אני מתחרה עם המטפסים הכי טובים בעולם, ולעשות שם הישגים זאת תחושה אחרת לגמרי. אני לא מרגיש שהוכחתי את עצמי בעולם הזה, אלא שבכל תחרות מתחיל מההתחלה".