ההמצאות הטכנולוגיות של מאה השנים האחרונות ממש שינו את חיינו, והכל קרה מהר מאוד. אם נעצור רגע לחשוב על כך, רבים מאיתנו עוד גדלו בתקופה בה רשת האינטרנט עוד לא הומצאה, וכיום - אפשר בכלל לדמיין את החיים שלנו בלעדיה? הסמארטפון הוא המצאה נוספת ששינתה את חיינו, וכיום אנחנו זמינים מאי פעם ויכולים לתקשר כמעט עם כל אחד בעולם ולבצע משימות אישיות ועסקיות בלחיצת אצבע. וכאילו לא ידענו כבר את כל זה, הגיע נגיף הקורונה רק כדי לחדד את זה עוד יותר.

הביצועים של הטלפונים החכמים הגיעו לרמות כל כך גבוהות שהם מהר מאוד החלו להחליף מכשירים אחרים. אנחנו שומעים בהם מוזיקה, מנהלים יומן פגישות, מצלמים ומעבדים תמונות משגעות וסרטוני אקסטרים והרשימה לא נגמרת. ישנם גם מכשירים שמאפשרים עריכה מהירה של מסמכים, המרה של טקסט בכתב לטקסט דיגיטלי, ייצוא לפורמטים של PDF/PPT/word, פעולות שהמחשב האישי שלנו לא יודע לבצע בקלות, וקיימת אפילו אפשרות לכתוב על מסך כבוי ולעשות צילום מסך בווידאו, כמו למשל במכשיר Galaxy Note20 Ultra מבית SAMSUNG, שעושה כל זאת בעזרת ה-S Pen המהפכני. למרות כל התכונות האלה, הסמארטפונים עדיין לא החליפו לחלוטין אצל המשתמשים את המחשבים האישיים, בין אם מדובר במחשב נייד או נייח.

האם זה השלב הבא? יכול מאוד להיות. נדמה שכיום הסמארטפון כבר יכול להחליף לחלוטין את המחשב האישי, והשיקול היחיד בבחירה ביניהם הוא עניין של נוחות, למרות שגם כאן - מדובר בהרגל. חלקנו מרגישים שפשוט יותר להקליד במקלדת של מחשב או שנוח לנו יותר להביט במסך הגדול יותר מהסמארטפון, אבל מלבד שתי התכונות האלה - הסמאטרפון כבר הגיע למצב כיום בו הוא נותן לנו בדיוק את אותן האפשרויות, ואף יותר.

נערה שוכבת על המיטה (צילום: Shutterstock, מעריב לנוער)
הסמארטפון כבר יכול להחליף לחלוטין את המחשב האישי | צילום: Shutterstock, מעריב לנוער

מענה על מגוון רחב של צרכים

מה לגבי נפח אחסון וזיכרון פנימי? גם שם הסמארטפונים של ימינו כבר מתחילים להציע מספרים תחרותיים. לא קשה היום למצוא טלפונים עם נפח אחסון של 256GB וזיכרון פנימי גבוה של 8GB, וב-Galaxy Note20 Ultra ישנה אפילו אפשרות להרחבת נפח האחסון עד 1TB.

קל לראות שהסמארטפונים של היום נותנים מענה עבור מגוון רחב של צרכים - אישיים ועסקיים, וחלקם אפילו מהווים תחליף ראוי למחשב האישי אפילו עבור גיימרים - אוכלוסייה עם דרישות טכנולוגיות גבוהות. מעבר לרזולוציה גבוהה, גיימרים מחפשים גם טלפונים עם חיבור מהיר ל-Wi-Fi ותגובה מהירה למגע. גם כאן, שווה לבדוק את Galaxy Note20 Ultra, שהוא בעל קצב רענון כפול של 120Hz עם גלילה חלקה ותגובה מהירה להפליא למגע, מעבד חכם שחודש לאחרונה, מערכת קירור משודרגת ו-Wi-Fi Optimizer המאפשר חיבור מהיר מאוד. בנוסף, למכשיר חיי סוללה ארוכים במיוחד וטעינה מהירה, כך שכל השימושים האלה המחליפים את המחשב לא יגרמו לכך שהסוללה תיגמר באמצע היום.

אפשר לומר שהבחירה להמשיך ולהשתמש כיום במחשב נייח או נייד היא בעיקר עניין של הרגל, אבל נדמה שככל שהסמארטפונים ממשיכים להשתדרג ולהשתפר ולענות על כל עולמות התוכן שלנו במקביל -WORK AND PLAY, לא רחוק היום בו חלקנו יבחרו כלל לא להשקיע במחשב, ולרכז את כל הכלים הבידוריים, האישיים והמקצועיים שהופכים את החיים שלנו להרבה יותר פשוטים - בכף היד.