אל גמר "נינג'ה ישראל 2021" שייצא לדרך במוצאי שבת (אחרי החדשות, ערוץ 12) הגיעו המתחרים החזקים והטובים ביותר העונה, חלק מהם ותיקים שראו גמר אחד או שניים וחלק חדשים לגמרי, הבטחות גדולות שמתמששות לנגד עינינו. כדי לזכות בכרטיס לגמר הם עבדו קשה מאוד והתמודדו עם מסלולים קשוחים, גם במוקדמות וגם בחצי הגמר.

אלא שהגמר זה סיפור אחר לגמרי, מדובר ברמת קושי בלתי נתפסת והכל, אבל הכל יכול לקרות על המסלול. טל קלפפר, ישי כלפון, אלכס חזנוב, יוסי בן יוסף ושאר הפיינליסטים של העונה יצטרכו לגבור על לא פחות מ-17 מכשולים, כולל טיפוס על הר מידוריאמה, כדי להפוך לנינג'ה ה-15 בעולם.

ככה זה יעבוד: השלב הראשון בגמר כולל תשעה מכשולים שעל המתמודדים לסיים בתוך 5 דקות ו-30 שניות. מי שילחץ על הבאזר באיחור או כמובן, יפול לבריכה במהלך אחד המכשולים, יסיים את דרכו בגמר. רק אלה שישלימו את תשעת המכשולים וילחצו על הבאזר בפרק הזמן שהוקצב יעברו אל השלב הבא.

הר מידוריאמה (צילום: עודד קרני)
הר מידוריאמה | צילום: עודד קרני

בין המכשולים בשלב הזה, גם כמה חדשים וקשים מאוד: פעמוני הרוח, השעון המשוגע וסולם הסלמון הכפול. כן, כן, שמלא - יש לך סיבה אמיתית להיות מודאג, כי בגמר הזה אין סולם אחד - אלא שניים. נזכיר כי אלוף הנינג'ה נפל בגמר השנה שעברה בסולם הסלמון והפסיד את הניצחון לגיל מרנץ. שמלא רצה לעשות תיקון על הסולם בחצי הגמר השנה, אלא שגם אז הנחית פעמיים את המוט לא טוב על שלבי הסולם וכמעט שפגש את הבריכה לראשונה. אם יגיע עד למכשול הזה במסלול הגמר, תחכה לו משימה ממש לא פשוטה.

מכשול סולם הסלמון הכפול (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול סולם הסלמון הכפול | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

בפעמוני הרוח, הפיינליסטים יצטרכו לחצות את הבריכה דרך תשעת פעמוני רוח מתנדנדים, כל אחד קצר מקודמו. אחרי הפעמונים מחכה חבל בנג'י גמיש ונמתח, כזה שהפיל לא מעט מתמודדים לבריכה בשנים קודמות. בשעון המשוגע, המתמודדים יצטרכו לזנק אל שעון, לאחוז במחוגים שלו ולסובב אותם - מחוג אחד בכיוון השעון והמחוג השני נגדו. אחרי שישלימו את הסיבוב, יצטרכו לזנק לשעון נוסף - ולסובב גם אותו באופן זהה. מדובר במכשול קשה ביותר שצלחו אותו רק טובי הנינג'ות בעולם כמו דרו דרשל וג'סי גראף.

מכשול פעמוני הרוח (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול פעמוני הרוח | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

בשלב השני יחכו לפיינליסטים שלושה מכשולים אותם הם יצטרכו לעבור תוך דקה אחת בלבד. בעונה שעברה מרנץ היה היחיד שלחץ על הבאזר בסיום השלב הזה והעפיל לשלב השלישי שבו ארבעה מכשולים קשוחים מאוד. רק מי שיעבור את ארבעת המכשולים האלה וילחץ על הבאזר, יקבל הזדמנות לטפס על הר מידוריאמה. המתמודד שיצליח לטפס על החבל עד לפסגת ההר וללחוץ על הבאזר בתוך פחות מ-30 שניות, יזכה בתואר הנינג'ה הישראלי הראשון. כך או כך, מנצח העונה יהיה המתמודד שיגיע למכשול הרחוק ביותר בזמן הקצר ביותר.

מכשול השעון המשוגע (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול השעון המשוגע | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1