בזמן שאנחנו ממתינים במתח לסיום מקצה המוקדמות החמישי שבו נגלה האם ספיידרמן יצלול שוב לבריכה או יגיע לבאזר (הערב, רביעי, אחרי החדשות, ערוץ 12), בארצות הברית יחל הלילה שלב הגמר של עונה 12 בו יתחרו 27 המתמודדים הטובים ביותר בתחרות.

בין הפיינליסטים תמצאו כמה שמות לא מפתיעים בכלל - מטפס המידוריאמה דניאל גיל, הנינג'ה עם השיער הירוק ג'יימי ראן, מנצח עונות 6 ו-9 ג'ו מורבסקי וכמובן, הוונדר-וומן ג'סי גראף. עם זאת, השם המבטיח מכולם שרבים שמים עליו את הז'יטונים הוא דווקא מתמודד חדש לגמרי בשם אמיר מאליק.

בכל שנה מגיעים לתחרות הנינג'ה מתמודדים חדשים שחלקם כל כך טובים, חזקים ונחושים, שהם הופכים מיד לאיום על אלה הוותיקים. מספיק להעיף מבט ברשימת הנינג'ות שהעפילו לחצי הגמר בעונה שלנו עד עכשיו: תומר כנען, יובל מבורך לוי, טל קלפפר וגור ארד, כולם מתמודדים חדשים שלחצו על הבאזר ורבים מעריכים שמסוגלים לנצח את העונה הזאת.

הפתעת העונה בנינג'ה האמריקאית היא כאמור מאליק בן ה-20, תושב ורמונט שניו אינגלנד, שמכנה את עצמו "סוניק" (ומקפיד תמיד ללבוש חולצה כחולה בהתאם). אחרי ביצועים מצויינים במוקדמות ובחצי הגמר, הפך מאליק לחביב הצופים והפרשנים - אבל הדרך שלו למסלול הנינג'ה נראתה לפעמים בלתי אפשרית.

מאליק צפה בתוכנית בהתלהבות מאז שהיה ילד וחיכה ליום שבו ימלאו לו 19 - הגיל שבו אפשר להירשם לתחרות הנינג'ה בארצות הברית - אלא שבגיל תשע קרה לו משהו שטרף את הקלפים. מאליק סיפר להוריו שהוא מרגיש משהו מוזר בלב. אחרי סדרת בדיקות, התגלה כי הוא סובל מתסמונת שנקראת וולף-פרקינסון-וייט. אם השם נשמע לכם מוכר, זה כי מדובר במום בלב ממנו סובל גם מייקל לואיס. הלוקים בתסמונת הלבבית הזו מתמודדים עם התקפים של דופק לב מהיר מאוד, שעלול במקרים מסויימים לגרום לסכנת חיים.

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

הרופאים הודיעו למאליק שהוא לא יוכל לקחת חלק בשום פעילות ספורט מכל סוג שהיא, כדי שלא להסתכן בדום לב. מאליק לא היה מוכן לוותר על החלום ובגיל 14 עבר פרוצדורה רפואית - אבלציה באמצעות קטטר, שנועדה "לסתום" את סיב ההולכה שגורם לדופק המואץ. אחרי שהסכנה חלפה, מאליק הפך את הספורט - או ליתר דיוק, את אימוני הנינג'ה - למשימת חייו. הוא התאמן מדי יום במרכז לאימוני נינג'ה בוורמונט ובנה מסלול נינג'ה משלו בחצר האחורית.

זה השתלם לו ובגדול: מאליק לחץ על הבאזר בשלב המוקדמות אחרי דקה ו-26 שניות באחד הביצועים המרשימים שנראו העונה. גם בחצי הגמר הוא שרף את המסלול ועבר את המכשולים כמעט מבלי להזיע, אלא שבמכשול האחרון, פיר המעלית, התקשה ולא צלח אותו. עם זאת, הוא עדיין השיג תוצאה טובה מאוד שהספיקה לו כדי להעפיל לגמר, כיוון שמרבית מתמודדי חצי הגמר כלל לא הצליחו להגיע לפיר המעלית. האם הוא יצליח לעמוד בציפיות ולהגיע עד לשלב מתקדם בגמר, אולי אפילו להר המידוריאמה?