הכדורגלן והדוגמן אבי צבאג הגיע בשנה שעברה למסלול הנינג'ה במטרה להפוך לשחקן הכדורגל הראשון שילחץ על הבאזר, אך לא שרד את המכשול השני. השנה הוא חזר על תקן המלווה של אחיו אלון שמתמודד עם לקות ראייה. "אני רואה רק בעין אחת. עין אחת לא רואה, ובשנייה יש לקות", סיפר אלון במחנה האימונים, "קשה לי לקרוא מרחוק ולזהות אנשים ברחוב, אתה יכול לעבור לידי ולא אשים לב".

עוד סיפר אלון כי רבים חשבו שאין לו מה לחפש על מסלול הנינג'ה: "כשסיפרתי לאנשים שאני רוצה ללכת לנינג'ה ושאני מתאמן לקראת זה, הם הטילו בי ספק. הלקות שלי יכולה להוות אתגר במסלול, אבל זה לא משהו שאני מפחד ממנו. אני רוצה שאנשים בבית יראו שבן אדם לקוי ראייה יכול לעשות את המסלול הזה כמו כולם".

אלון צבאג (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
"הלקות יכולה להוות אתגר במסלול, אבל זה לא משהו שאני מפחד ממנו". אלון צבאג | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

רגע לפני שמקצה הגלדיאטורים ממשיך (מוצאי שבת, אחרי החדשות, ערוץ 12), קיבלנו הצצה בלעדית למסלול מעורר ההשראה של אלון. הוא התחיל במכשול הסטפר המתכווץ ועבר אותו בקלילות, אבל במכשול השני, דרך הצינורות, התקשה לעבור מהחבל השלישי לצינור הראשון ונפל לבריכה אחרי 41 שניות של גבורה.

מחוץ למסלול חיכה לו אחיו אבי והשניים פרצו בבכי מהתרגשות. "איזה גבר אתה, אין לך מושג מה עשית לי עכשיו", התקשה אבי לעצור את הדמעות, "אתה אלוף, תרים את הראש. תראה לאן הגעת. אתה דוגמה לכך שאפשר לעשות מה שרוצים, לא משנה מה, גם נינג'ה. תהיה גאה בעצמך". בסיומו של אחד מהמסלולים הכי מרגשים שהיו לנו עד כה העונה סיכמה רותם סלע: "יש אנשים שמגיעים אלינו בלי שום מגבלה ונופלים איפה שאתה נפלת ולפנייך גם. עצם זה שעשית את זה, זה שאפו ענק. תצא בראש מורם".

אלון צבאג במסלול הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
ככה עושים את זה. אלון צבאג מעורר השראה | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1