ערב כזה עוד לא היה במסלול הנינג'ה: גיל מרנץ, מנצח העונה שעברה, חזר למסלול בפעם השנייה ולא תיאר לעצמו שהוא עומד להיות במרכזה של דרמה ענקית ומרגשת שלא נראתה כמוה ב"נינג'ה ישראל".

מרנץ, מי שחולק את תואר הנינג'ה החזק והטוב בישראל לצד יובל שמלא, עלה על המסלול כשהוא מוכן ונחוש ללכת השנה עד הסוף ולסיים את הר מידוריאמה. אלא שדקה לתוך המסלול, במכשול השלישי, גשר הקוביות, מרנץ מעד ונפל לבריכה. זאת המכה הכואבת ביותר שהיה אפשר להעלות על הדעת - נפילה בשלב המוקדמות, במכשול מוקדם מאוד ובתוצאה שלא מספיקה לחצי גמר - אירוע בלתי ייאמן שהשאיר את כולנו, וכמובן גם את אסי, רותם, רסקין ורותם ישראל, בתדהמה גדולה.

המסלול של מרנץ התחיל מצויין: הוא סיים בקלילות את הסטפר המתכווץ ודרך הצינורות וניגש לגשר הקוביות. הוא היסס שניות ארוכות לפני שיצא לגשר, יודע שזה המכשול שמסוכן לו יותר מכולם - ובדיוק כמו בסיוטים הכי גרועים שלו, מעד בקובייה השנייה והתרסק למים.

"אלוף הנינג'ה, גיל מרנץ, הודח", זעק רסקין בהלם, "הוא מאבד את התואר כבר במוקדמות. גיל מרנץ בחוץ, איזו הדחה דרמטית". מרנץ ההמום סירב לצאת מהמים דקות ארוכות, וכשעשה זאת לבסוף עזב מיד את המסלול כשהוא מתרחק מהחברים והמשפחה שביקשו לנחם אותו.

הנפילה של גיל מרנץ וההודעה הדרמטית של רסקין (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
גיל מרנץ לא מאמין שזה קרה לו | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

אחרי צפייה נוספת בהילוך החוזר, רסקין שם לב שמשהו ממש לא בסדר. "רגע, משהו פה מוזר. שימי לב רותם, קובייה שתיים קצת באלכסון", חשף. אחרי שנערכה השוואה בין מיקום הקוביות במסלולים של המתמודדים האחרים לעומת זה של מרנץ, התגלה כי הקובייה השנייה אכן מוקמה בזווית בלתי אפשרית ולא הוגנת. "הזווית מוטת. אין למתמודד דרך אמיתית לעבור על המכשול הזה כשאין לו לא קובייה ראשונה, לא שנייה ולא שלישית בזווית שאפשר להניח עליה רגל", הסביר רסקין.

אסי ורותם ביקשו ממרנץ לחזור למסלול והודיעו לו את החדשות הדרמטיות: מדובר בתקלה שנבעה מטעות אנוש במהלך הכנת המסלול והוא זכאי להזדמנות נוספת. "הראינו את זה לצוות האמריקאי של נינג'ה העולמית שנמצא בניידת השידור שלנו. הם ראו את הקטעים וההמלצה שלהם היא שאתה תקבל הזדמנות נוספת לעשות את המסלול", בישר רסקין.

הנפילה של גיל מרנץ וההודעה הדרמטית של רסקין (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
המכשול שגרם לדרמה ענקית | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

האם מרנץ מסוגל להתעלות מעל האירוע הקשה הזה ולעלות שוב על המסלול? אחרי שהתלבט, בחר לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים ולנסות לתקן - ואיזה תיקון מדהים זה היה. אחרי שעבר את הסטפר המתכווץ ודרך הצינורות, הגיע שוב אל גשר הקוביות וכעבור שניות ארוכות ומורטות עצבים בצורה בלתי רגילה, חצה אותו בהצלחה והגיע לנקודת הפיצול, רגוע.

מרנץ בחר במסלול A, התקדם לחבית המתגלגלת, עבר יפה בין החבית הראשונה לשנייה, זינק מעבר לחומה והמשיך למכשול החמישי והקשוח, מדרגות הברזל. הוא הקפיץ את המוט בין המדרגות, נחת עם שתי הרגליים על המזרון, רץ אל הקיר, טיפס אותו ולחץ על הבאזר אחרי 3 דקות ו-8 שניות, מבטיח את מקומו בחצי הגמר וגורם לאסי, ולכולנו, לפרוץ בבכי מרוב התרגשות. 

הנפילה של גיל מרנץ וההודעה הדרמטית של רסקין (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
גיל מרנץ - החליט לקחת את ההזדמנות שנייה | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

"אתם לא מבינים כמה זה אכזרי בפנים", סיפר מרנץ אחרי שלחץ על הבאזר, "אני חושב שזה כל מה שהנינג'ה מסמל - ההתמודדות מול עצמך, להוציא את עצמך כשאתה הכי חושב שאתה לא מסוגל ושכל הביטחון שלך מתחת לרצפה. תודה על ההזדמנות. זה היה הדבר הכי נוראי שעברתי, אני לא מאחל לאף אחד לעבור את הדבר הזה. הגוף שלי במערבולת, הלב והנפש שלי במערבולת".

ההזדמנות השנייה של גיל מרנץ על המסלול (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
עשה זאת בגדול. גיל מרנץ | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

מה עוד קרה על המסלול הערב? אלי רוט, הנינג'ה החרדי האהוב שהעפיל עד לגמר בעונה שעברה, צלח גם השנה את מסלול המוקדמות בביצוע מדהים ושמח שהסתיים במגה קיר מטורף, באזר וכרטיס לחצי הגמר. רועי בן יקר, פיינליסט העונה הראשונה, חזר גם הוא למסלול, שרף מכשול אחרי מכשול, לחץ על הבאזר והבטיח את מקומו בחצי הגמר לצד רוט ומרנץ. עוד עלו לחצי הגמר: האחים התאומים כפיר ואשד עצמון בני ה-23 שטרפו את המסלול בביס אחד ובזה אחר זה לחצו על הבאזר. במוצאי שבת, אחרי החדשות בערוץ 12: מקצה ה-VIP יוצא לדרך, כשבסיומו: הסלב שיגיע הכי רחוק ובזמן הכי טוב יעפיל לחצי הגמר.

אשד עצמון באתגר הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
כפיר ואשד עצמון, התאומים ששרפו את המסלול ועלו לחצי הגמר | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12