כשניב רסקין הציע לנו לזכור את השם ישי כלפון, הוא ידע בדיוק על מה הוא מדבר. המטפס בן ה-17 שנצץ במקצה "סוויט 17" וסומן על ידי מתמודדים רבים כאחת מהבטחות העונה, סיפק את הסחורה ובענק בשלב המוקדמות ובמוצאי שבת (אחרי החדשות, ערוץ 12) יתמודד עם האתגר הבא: מסלול חצי הגמר הסופר-סופר קשוח.

כלפון היה בן 15 כש"נינג'ה ישראל" עלתה לראשונה על מסך הטלוויזיה והוא נאלץ לחכות בסבלנות שנתיים שלמות כדי להגיע לגיל המינימום להרשמה. "כשהייתי בטיול בארצות הברית ראיתי את זה במקרה בטלוויזיה וזה היה נראה לי ממש מגניב, בסטייל שלי", הוא מגלה איך התאהב בנינג'ה, "זה נראה ספורט ממש נחמד עם מתקנים גדולים ויפים וזה משהו שהיה בא לי לעשות. רציתי לנסות להיות שם".

>> רוצים להתחרות בעונה הבאה של נינג'ה ישראל? הרשמו עכשיו

כמה ביקורים בודדים במכוני נינג'ה הספיקו לו כדי להבין שהוא סוג של נינג'ה מלידה. "לא ממש התאמנתי לקראת הנינג'ה, בעיקר המשכתי להתאמן בטיפוס כל יום והעלתי קצת את העצימות של הסיבולת", הוא מפרט, "הלכתי כמה פעמים למכוני נינג'ה בעיקר בשביל לקבל קצת טכניקה. בפעם הראשונה שעשיתי נינג'ה במכון של אדם מלכי זה בא לי די בטבעיות, בעיקר בגלל הטיפוס. הסגנון שלי כמטפס יחסית קרוב לנינג'ה - אני קופצני וטוב בצעדים דינמיים".

ישי כלפון באתגר הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
חיכה שנתיים שלמות כדי להירשם לתחרות. ישי כלפון | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

לא מעט מתמודדים קלטו די מהר שאתה איום רציני.
"יש הרבה נינג'ות שהם גם מטפסים ומכירים אותי מהטיפוס. הכרתי בתחרויות נינג'ה קטנות נינג'ות כמו סול ואמור, בר סנפיר והדס כהן, שהגדירו אותי כהבטחה והמליצו עליי".

יש ציפיות כל כך גבוהות ממך, זה מלחיץ להגיע ככה לחצי הגמר?
"זה מלחיץ אבל אין לי חשש לאכזב כי לא באתי בשביל להוכיח משהו. כשאעלה על המסלול אהיה לחוץ, אבל אני מניח שככל שהמסלול יתקדם הלחץ ייחלש. כמו כולם אני חושש מאוד ממכשול שיווי המשקל, זה מכשול שאי אפשר לדעת מה יקרה בו. גם המוט הטלסקופי מפחיד קצת, במקצה הקודם הרבה אנשים חזקים נפלו שם".

מכשול מעבר החצייה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
"חושש מאוד ממכשול שיווי המשקל, אי אפשר לדעת מה יקרה בו". מעבר החצייה | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

"מתחילות איתי באינסטגרם, אבל יש לי חברה שאני אוהב מאוד"

ממסלול המוקדמות כלפון יצא לא רק עם מחמאות מקיר לקיר, אלא גם עם צ'ק בסך 10,000 שקלים כפרס על טיפוס המגה קיר. "לא הייתי באופוריה מזה, אבל הרגשתי טוב מאוד", הוא נזכר בתחושות שאחרי הלחיצה על הבאזר, "חשבתי על מה שמחכה לי בשלב הבא ועל זה שקיבלתי 10,000 שקלים בן רגע. בינתיים אני שומר את הכסף עד שיהיה לי רעיון טוב מה לעשות איתו, אני חושב אולי לטוס למחנה אימונים של טיפוס עם חברה שלי".

כן, כלפון תפוס חזק - וזאת גם הסיבה שהוא לא ממהר לענות להודעות שהוא מקבל באינסטגרם: "קיבלתי הרבה הודעות מבנות שכתבו לי 'רוצה להכיר?'. ניסו להתחיל איתי, אבל לשמחתי יש לי חברה ואני מאוד אוהב אותה. נתתי לה למחוק את כל ההודעות".

היא בטח לא התלהבה במיוחד מתשומת הלב הזאת.
"לא אכפת לה, זה לא שאני מתייחס לזה. מקווה שאף אחד לא נעלב שאני מוחק הודעות, זה לא אישי, אני לא מסתכל מי שולח. אני לא כל כך מרגיש את זה ברחוב, אבל בבית הספר כן פתאום הרבה אנשים מתחילים איתי שיחות על הנינג'ה, שזה קצת צבוע ומעצבן".

נחזור רגע לרסקין שכאמור, לגמרי מבין עניין - אחת התחזיות שלו לגבי כלפון הייתה שהוא "העתודה של ישראל, מועמד לאולימפיאדה בהמשך הקריירה שלו". כשמסתכלים על ההישגים של המטפס הצעיר והמוכשר עד כה - מקום שני באליפות הארץ בטיפוס לנוער ומקום 13 בבוגרים - זה נשמע לגמרי ריאלי.

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

"אני עדיין לא ברמה הזאת, יש עוד הרבה מטפסים חזקים בגילי", מצטנע כלפון, "התוכניות שלי לעתיד הקרוב הן להשיג ספורטאי מצטיין, ואם אצליח לעשות את זה הסיכויים שלי להתקדם יהיו גבוהים יותר. אוכל להמשיך להתאמן בעצימות גבוהה ואולי באמת להגיע לאולימפיאדה, שזאת השאיפה בסופו של דבר".

ובינתיים במקביל לאימוני הטיפוס, תחרויות הנינג'ה וזמן האיכות עם החברה, כלפון לומד בבית ספר אנתרופוסופי ומפתח גם כמה תחביבים שווים במיוחד שאין קשר בינם לבין הספורט: "עכשיו זה קורה קצת פחות כי יש בגרויות, אבל אני יודע לסרוג, לתפור, לרקום ולגלף בעץ. אני מפסל קצת וזה מאוד נחמד".