יש לנו מנצח: הוא איבד את הכתר בשנה שעברה לגיל מרנץ, אבל העונה נתן את הכי טוב שלו וביצוע אחרי ביצוע הוכיח כי הוא הנינג'ה הישראלי הטוב מכולם - יובל שמלא ניצח בפעם השנייה את "נינג'ה ישראל" כשהגיע הכי רחוק מבין כולם ובזמן הקצר ביותר. שמלא היה קרוב מכשול אחד בלבד להר מידוריאמה, אבל לא זכה השנה להזדמנות לטפס על ההר ולעשות היסטוריה.

אל המכשול שלפני ההר, קפיצת מוט המתח, הגיעו שניים: שמלא וסגנו אלכס חזנוב שסיים גם העונה במקום השני. שלושה הגיעו אל מכשול 15, הלוחות הצפים, אך לא שרדו אותו: יוסי בן יוסף שסיים במקום החמישי, גיל מרנץ, שהיה כל כך קרוב לנצח הפעם את הלוחות אבל לא שרד את המעבר מהלוח האחרון אל המזרן וסיים את העונה הזאת במקום הרביעי ויניב הכט שסיים במקום השלישי.

>> רוצים להתחרות בעונה הבאה של נינג'ה ישראל? הרשמו עכשיו

שישה פיינליסטים נוספים העפילו עד לשלב 3: ישי כלפון, עומר מאיר, דימה דומקוב, פיליפ אנופרייב, רועי בן יקר ונתאי הדר. גור ארד, אחת מתגליות העונה, לא לחץ על הבאזר בזמן בסיום שלב 2 ופספס בשנייה אחת את שלב 3 על אף שצלח את שלושת המכשולים. זה מה שקרה בערב הגמר האחרון והמותח, דקה אחרי דקה.

יובל שמלא בגמר (צילום: עודד קרני)
מנצח "נינג'ה ישראל 2021". יובל שמלא | צילום: עודד קרני

23:23 - תצוגת תכלית מדהימה: יוסי בן יוסף נפל למים בשלב 3, מכשול 15 - הלוחות הצפים (07:11)
הפיינליסט האחרון שעלה על המסלול העונה הוא יוסי בן יוסף. פגשנו אותו לראשונה בשנה שעברה והציפיות ממנו היו גבוהות מאוד, כולם היו בטוחים שהוא ינצח את העונה ההיא אלא שבגמר הוא נפסל אחרי השלב הראשון. השנה הוא חזר בכוחות מחודשים, טוב יותר, חזק יותר ומפוקס על הניצחון.

בן יוסף כיכב השנה על המסלול ונתן תצוגת תכלית מדהימה, שלב אחרי שלב. בשלב 2 הוא צלח את גלגלי האופניים, הקפצת הטבעת והאקווריומים בלי בעיה בכלל והתקדם לשלב 3. אחרי שנשכב על המזרן, נרגע ונח מעט, הוא זינק למעבר השרביט, סיים גם אותו בהצלחה ואחריו את מתלה אצבעות הברזל. בלוחות הצפים, בן יוסף נפל במעבר שבין הלוח הראשון לשני ובכך, סיים את העונה במקום החמישי.

יוסי בן יוסף בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
כמה טוב שחזרת העונה. יוסי בן יוסף | צילום: עודד קרני
יוסי בן יוסף בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
יבוא יום והוא יכבוש את המידוריאמה. יוסי בן יוסף | צילום: עודד קרני

יוסי בן יוסף בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
אין עליו. יוסי בן יוסף | צילום: עודד קרני

23:08 - הכתר שוב שלו: יובל שמלא נפל למים בשלב 3, מכשול 16 - קפיצת מוט המתח (06:58)
יובל שמלא, מנצח העונה הראשונה, רצה לסגור חשבון עם הר מידוריאמה. "אם יש רגע אחד גדול ב'נינג'ה ישראל' זה הרגע הזה, שבו אלוף מתחרה שוב על התואר שאבד", תיאר רסקין, "יובל שמלא הוא הסמל של 'נינג'ה ישראל'. הצבי של הדואר? הוא הצבי שלנו, הסמל שלנו".

שמלא צלח בקלילות את שלושת המכשולים שבשלב 2, לחץ על הבאזר והמשיך לשלב 3. אחרי שגבר על מעבר השרביט ומתלה אצבעות הברזל, הוא התייצב מול הלוחות הצפים. אחרי מאמץ אדיר ושאגות מטורפות, סיים את הלוחות והתקדם אל קפיצת מוט המתח. הוא לא צלח את הקפיצה הראשונה והרחוקה, לא זכה לטפס על המידוריאמה השנה ופגש בפעם הראשונה את הבריכה, אבל התוצאה המצויינת הזאת הספיקה לו כדי לנצח גם בעונה הזו.

יובל שמלא בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
הכי ראוי לניצחון. יובל שמלא | צילום: עודד קרני
יובל שמלא בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
פגש בפעם הראשונה את הבריכה. יובל שמלא | צילום: עודד קרני

יובל שמלא בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
הר מידוריאמה מחכה. יובל שמלא | צילום: עודד קרני

22:42 - הלם בנמל חיפה: גיל מרנץ נפל למים בשלב 3, מכשול 15 - הלוחות הצפים (07:07)
מנצח העונה השנייה, גיל מרנץ - האיש החזק בנינג'ה, רצה לא רק לשמור על תואר אלוף הנינג'ה אלא גם להעפיל לראשונה אל הר מידוריאמה. "לא אתן ללוחות הצפים להכניע אותי שוב, זה הדבר שהתאמנתי עליו הכי הרבה בשנה האחרונה", העיד מרנץ, "הלילה מבחינתי אין אפשרות אחרת. אני הולך לשבור את המידוריאמה ולהיות הנינג'ה הישראלי הראשון".

זו הייתה עונה סוערת ודרמטית עבור מרנץ, וכך היא גם הסתיימה עבורו. מרנץ עבר את שלושת המכשולים בשלב 2 ולחץ על הבאזר בתוך 50 שניות בלבד. בשלב 3 הוא עבר את מעבר השרביט ומתלה אצבעות הברזל והתייצב בפעם השנייה אל מול הלוחות הצפים. הוא כמעט כמעט עשה את זה, היה כל כך קרוב - אבל בין הלוח הרביעי למזרן איבד אחיזה, נפל למים וסיים את העונה הזאת במקום הרביעי.

גיל מרנץ בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
הוא עוד יפגוש את המידוריאמה. גיל מרנץ | צילום: עודד קרני
גיל מרנץ בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
עונה קשוחה אבל הוא יוצא ממנה מחוזק. גיל מרנץ | צילום: עודד קרני

גיל מרנץ בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
עונה קשוחה אבל הוא יוצא ממנה מחוזק. גיל מרנץ | צילום: עודד קרני

22:29 - כל כך קרוב למידוריאמה: אלכס חזנוב נפל למים בשלב 3, מכשול 16 - קפיצת מוט המתח (08:56)
"החלום הוא הר מידוריאמה", הצהיר המטפס אלכס חזנוב רגע לפני שהוזנק לשלב 2. בגמר העונה הראשונה סיים חזנוב במקום השני אחרי שנפל במכשול הלוחות הצפים, שני מכשולים לפני ההר. האם יעשה זאת השנה? האם יסיים את העונה הזאת כמנצח? אחרי מילות חיזוק מהחברה צליל, חזנוב יצא לדרך.

אחרי שסיים את גלגלי האופניים, קפיצת הטבעת והאקווריומים, הוא לחץ על הבאזר והמשיך לשלב 3. לאט אבל בטוח הוא העביר את השרביטים בין התושבות והתקדם למכשול מתלה אצבעות הברזל, אותו עבר בקלילות - בכל זאת, זה "הלחם והחמאה" שלו. חזנוב הגיע אל הלוחות הצפים, המכשול שממנו חשש יותר מכולם - ועבר בהצלחה בין ארבעת הלוחות. כשמכשול אחד עומד בינו לבין הר מידוריאמה הוא יצא אל קפיצת מוט המתח, אבל לא שרד את ההקפצה הראשונה. עם זאת, אחרי עונה מעולה ושיא אישי בנינג'ה הוא סיים במקום השני והמכובד.

אלכס חזנוב בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
אלכס חזנוב | צילום: עודד קרני
אלכס חזנוב בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
גם הפעם פספס את המידוריאמה. אלכס חזנוב | צילום: עודד קרני

אלכס חזנוב בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
למישהו עוד יש ספק שמדובר בנינג'ה אמיתי? אלכס חזנוב | צילום: עודד קרני

22:20 - תותחים: נתאי הדר נפל למים בשלב 3, מכשול 13 - מעבר השרביט, דימה דומקוב, רועי בן יקר ופיליפ אנופרייב נפלו למים בשלב 3, מכשול 14 - מתלה אצבעות הברזל
דימה דומקוב, הטרייסר שהגיע הכי רחוק בתחרות השנה, עבר יפה את שלב 2, אבל במתלה אצבעות הברזל בשלב 3 לא שרד את המעבר מהמתלה הראשון לשני. נתאי הדר עבר מצויין בין גלגלי האופניים, צלח גם את קפיצת הטבעת והאקווריומים ולחץ על הבאזר בסיום שלב 2. עם זאת, במעבר השרביט בשלב 3, התקשה במעבר לתושבת האחרונה ונפל לבריכה.

רועי בן יקר, מאמן הנינג'ה הביישן, צלח את שלב 2 והתקדם לשלב 3. במעבר השרביט הגיע לאותו מעבר מסוכן שהפיל את נתאי, איבד את השרביט אבל לא הזדקק לו וזינק לתושבת האחרונה. בקפיצה אל המתלה האחרון במכשול מתלה אצבעות הברזל הוא נפל למים, ממש סנטימטרים מהמזרן.

פיליפ אנופרייב, המתחרה המבוגר ביותר בגמר, הגיע אל מכשול האקווריומים כשפחות מ-20 שניות נותרו לו בשעון. עם זאת, הוא הצליח לעבור בין שלושת האקווריומים בזמן וללחוץ על הבאזר בשנייה האחרונה ממש. אחרי שצלח את מעבר השרביט אנופרייב התקדם למתלה אצבעות הברזל, אבל גם הוא לא שרד את הקפיצה אל המתלה האחרון ונפל למים.

דימה דומקוב בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
עונה מצויינת לטרייסר הטוב מכולם. דימה דומקוב | צילום: עודד קרני
נתאי הדר בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
רק בן 18 - אבל אחת מהפתעות העונה. נתאי הדר | צילום: עודד קרני
רועי בן יקר בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
שקט, אבל חזק בצורה בלתי רגילה. רועי בן יקר | צילום: עודד קרני

פיליפ אנופרייב בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
עונה מדהימה לפיליפ אנופרייב | צילום: עודד קרני

22:04 - ג'וקר העונה: יניב הכט נפל למים בשלב 3, מכשול 15 - הלוחות הצפים (06:05)
אם הייתם שואלים אותנו בתחילת העונה האם יניב הכט, שתמיד היה מתחרה מצויין אבל אף פעם לא העפיל מעבר לשלב 1 בגמר, יגיע עד למכשול כל כך מתקדם כמו הלוחות הצפים ויסיים את העונה במקום השלישי - לא בטוח שהיינו מאמינים.

זאת לגמרי הייתה ה-עונה של הכט. "קרתה פה סגירת מעגל מבחינתי. אם פעם שנאתי להתחרות ופחדתי להיכשל, הנינג'ה החזירה לי את האמונה בעצמי ואת הרצון לנצח", סיפר לפני שעלה על מסלול שלב 2.

הכט סיים מצויין את גלגל האופניים, צלח גם את זינוק הטבעת ונשארה לו חצי דקה בלבד לאקווריומים. הוא עבר אותם בקצב טוב, לחץ על הבאזר והמשיך לשלב 3. במעבר השרביט הוא העביר את המוטות בין התושבות תוך שהוא מקפיד על ידיים ישרות כדי לחסוך במאמץ. אחרי מנוחה קצרה ומדיטציה, עלה על מתלה האצבעות הראשון, זינק לשני, עבר לשלישי ואחרי שסיים גם את הרביעי נחת על המזרן. הוא טיפס על הלוח הצף הראשון בלי יותר מדי תכנון מראש ונפל למים כבר במעבר ללוח השני.

יניב הכט בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
עשה קרנבל על המסלול. יניב הכט | צילום: עודד קרני
יניב הכט בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
תענוג לצפות בו השנה. יניב הכט | צילום: עודד קרני

יניב הכט בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
הכט הוכיח העונה כי הוא מסוגל להגיע הכי רחוק שאפשר. יניב הכט | צילום: עודד קרני

21:54 - נתן את המקסימום: עומר מאיר נפל למים בשלב 3, מכשול 14 - מתלה אצבעות הברזל (05:01)
נציג קבוצת "וואח נינג'ות" ודניס הישרדות בגמר, עומר מאיר, סיים מצויין את שלושת המכשולים בשלב 2, לחץ על הבאזר ממש על מאית השנייה ועל הדרך גם שבר את הבאזר, בפעם השנייה העונה.

בשלב 3, עומר עבר בשקט וביציבות תושבת אחרי תושבת במעבר השרביט, תוך שהוא משקיע מאמץ וריכוז אדירים. הוא המשיך למתלה אצבעות הברזל, עבר יפה מהמתלה הראשון לשני תוך שהוא נאנק מכאבים, אך במעבר מהמתלה השלישי לרביעי נפל למים.

עומר מאיר בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
אחד המתחרים הכי חזקים העונה. עומר מאיר | צילום: עודד קרני
עומר מאיר בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
עשה כבוד גדול ל"וואח נינג'ות". עומר מאיר | צילום: עודד קרני

עומר מאיר בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
האימונים בדניס הישרדות לגמרי השתלמו. עומר מאיר | צילום: עודד קרני

21:49 - תפר את המסלול: ישי כלפון נפל למים בשלב 3, מכשול 13 - מעבר השרביט (03:58)
המטפס הצעיר ישי כלפון, בן 17 בלבד, סומן מהרגע הראשון כהבטחת העונה - וההבטחה הזאת התממשה לנגד עינינו. "מרגיש שמילאתי את הציפיות ועברתי לשחק במגרש של הגדולים. זאת תחושה משוגעת", הודה כלפון. האם יהפוך הערב לנינג'ה הכי צעיר בעולם?

כלפון קפץ אל הגלגל הראשון, התנדנד עליו, זינק לשני ונחת על המזרן בבטחה. הוא זינק במהירות אל הטבעת הראשונה, לא הצליח לנעול אותה בפעם הראשונה אבל כן בשנייה, וכשפחות מחצי דקה נותרה לו הוא טיפס על האקווריום הראשון, עבר ממנו אל השני, סיים את השלישי ולחץ על הבאזר בזמן.

בשלב 3, כלפון התקשה מעט במכשול מעבר השרביט, אבל בזכות עבודה מאומצת ומדוייקת הצליח להגיע אל התושבת האחרונה. "הוא עובד כמו תופר, כמו חייט - זה כמו עבודה עם חוט ומחט", תיאר רסקין. עם זאת, בעת המעבר מהתושבת אל המזרן הוא ביצע נדנוד הפוך שלא צלח ונפל למים.

ישי כלפון בגמר, שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
רק בן 17 - אבל נינג'ה אמיתי. ישי כלפון | צילום: עודד קרני
ישי כלפון בגמר, שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
הבטחת העונה שהתממשה לנגד עינינו. ישי כלפון | צילום: עודד קרני

ישי כלפון בגמר, שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
אם זה מה שהוא עשה בשנה הראשונה שלו בנינג'ה, מה יקרה בשנה הבאה? ישי כלפון | צילום: עודד קרני

21:30 - החמצה אדירה: גור ארד לחץ על הבאזר באיחור של שנייה אחת בלבד בסיום שלב 2
גור ארד, אחת ההפתעות הגדולות השנה בתחרות, רצה "להסתכל על כולם מלמעלה אחרי המידוריאמה", אלא ששנייה אחת איחור בלחיצה על הבאזר השאירה אותו מחוץ לשלב 3.

גור זינק על גלגל האופניים הראשון, ייצר סווינג טוב, זינק לגלגל השני וממנו למזרן. בזינוק הטבעת הוא הקפיץ את הטבעת על הוו, תפס את הטבעת השנייה, התנדנד ונחת על המזרון. כש-25 שניות בלבד נותרו לו הוא טיפס על האקווריום הראשון, עבר ממנו לשני ואז לשלישי, אלא שזה לקח לו שנייה אחת יותר מדי - והוא פספס את הבאזר. "גאה בעצמי מאוד על הדרך, הוכחתי לעצמי ולמשפחה למה אני מסוגל", סיכם גור, "והכי חשוב, הוכחתי שגם אם לא מצליחים, עדיין צריך לחייך כמה שאפשר. הכל בסדר, הכל לטובה - ומנפילות צומחים".

גור ארד בגמר, שלב 2 (צילום: עודד קרני)
אחת התגליות הגדולות ביותר העונה. גור ארד | צילום: עודד קרני
גור ארד בגמר, שלב 2 (צילום: עודד קרני)
עשה זאת תמיד עם חיוך מקסים על הפנים. גור ארד | צילום: עודד קרני

גור ארד בגמר, שלב 2 (צילום: עודד קרני)
שנייה אחת שעלתה לו, אולי, בניצחון. גור ארד | צילום: עודד קרני

21:22 - גמר נינג'ה ישראל 2021 מגיע לסיומו הדרמטי: מי ינצח את העונה?
12 פיינליסטים, המתחרים הכי חזקים השנה ב"נינג'ה ישראל": אלכס חזנוב, ישי כלפון, יוסי בן יוסף, גור ארד, דימה דומקוב, יניב הכט, פיליפ אנופרייב, רועי בן יקר, נתאי הדר, עומר מאיר, גיל מרנץ ויובל שמלא, לחצו על הבאזר בסיום שלב 1 בגמר וכעת לפניהם שבעה מכשולים מטורפים שאחריהם, הר מידוריאמה.

בשלב 2 יחכו למתחרים שלושה מכשולים אותם יצטרכו לסיים בתוך דקה אחת בלבד: גלגל האופניים, זינוק הטבעת והאקווריומים. מי שילחצו על הבאזר בתוך 60 שניות ימשיכו לשלב 3 שבו ארבעה מכשולים נוספים והקשים מכולם: מכשול חדש בשם מעבר השרביט, מתלה אצבעות הברזל, אימת המתמודדים - הלוחות הצפים והמכשול הרביעי קפיצת מוט המתח שהיחיד שעבר אותו עד היום הוא יובל שמלא, מנצח העונה הראשונה. השנה המכשול הזה קשה יותר והקפיצה הראשונה עם המוט עד לתושבת היא למרחק 2.5 מטרים.

מי שיצלח את שבעת המכשולים, יזכה להזדמנות לטפס על הר מידוריאמה. המתחרה שילחץ על הבאזר שבפסגת ההר בתוך 30 שניות, יהפוך לנינג'ה הישראלי הראשון וה-15 בעולם ויזכה ברבע מיליון שקלים.

עמדת מגישים וזיקוקים (צילום: עודד קרני)
מי ינצח בגמר "נינג'ה ישראל 2021"? | צילום: עודד קרני