מקצה חצי גמר חדש הסתיים הערב (שבת) והוא כלל מסלול קשוח בו כיכב המכשול הקשה ביותר בתולדות "נינג'ה ישראל": המוט הטלסקופי. בסיום המקצה שבעת הטובים ביותר העפילו לגמר: אלכס חזנוב, יוסי בן יוסף, מורד בלכנר, יוסי שליט, יפתח אלמגור, דורון קמינר ואברהם פופקו, אבל בדרך היו לא מעט שברונות לב וגם פציעה אחת מדממת. 

הראשונים שעלו על המסלול הערב היו אמור פז וסול בוסיאן. בשלב המוקדמות, הזוג המלכותי של "נינג'ה ישראל" סיים את המסלול בהצלחה. אמור עשתה היסטוריה כשהפכה לאישה השנייה שלחצה על הבאזר בישראל ובכך סללה את הדרך לנשים נוספות בתחרות.

אמור פז בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
אלופה ולגמרי הג'סי גראף שלנו. אמור פז | צילום: עודד קרני

במסלול חצי הגמר, זינוק אחד פחות מוצלח במכשול הטיק טוק מהמטוטלת לרשת, שלח את אמור לבריכה וגדע את חלום הגמר שלה לשנה זו. "ארור הפטיש הזה. לא הגיוני בכלל שזה קרה לי עכשיו, אני סופר מבואסת", הודתה אמור, "אבל כמו שזה היה לי ברור שאעשה באזר - ברור לי שמתישהו אגיע לגמר".

סול עבר מצויין את ארבעת המכשולים הראשונים, אבל במכשול החמישי, סולם הסלמון אל ווים בשמיים, התקשה בהקפצת הטבעת האחרונה ונפל לבריכה. גם בשבילו התוצאה הזאת לא הספיקה לגמר וגם הוא סיים את דרכו בתחרות השנה. הלב של סול ואמור נשבר אמנם (וגם שלנו), אבל אחרי שלוש עונות שבהן למדנו להכיר אותם טוב טוב, אנחנו מרשים לעצמנו לנחש שהם כבר עמוק באימונים לקראת העונה הבאה.

סול בוסיאן בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
כל כך ראוי לגמר. סול בוסיאן | צילום: עודד קרני

>> רוצים להתחרות בעונה הבאה של נינג'ה ישראל? הרשמו עכשיו

אם הכאב על סול ואמור לא היה מספיק נורא, איבדנו בערב הזה גם את תומר כנען, אחת ההבטחות הגדולות העונה. בן ה-18 שזכה לכינוי "הנינג'ה הביישן" הבריק במוקדמות וסיים על הבאזר אחרי ביצוע לא פחות ממושלם. בחצי הגמר כנען הצטיין בשלושת המכשולים הראשונים וצלח אותם מבלי להזיע בכלל, אלא שבמעבר החצייה הוא מעד בבול העץ הרביעי ומצא את עצמו במים, המום ומאוכזב מאוד.

תומר כנען בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
אחת ההבטחות הגדולות העונה - במים. תומר כנען | צילום: עודד קרני

מיד אחרי כנען עלו על המסלול אלי רוט, אברהם פופקו והשחקן יוני גרין, מנצח מקצה ה-VIP. רוט, הנינג'ה החרדי האהוב שכבש במוקדמות את המגה קיר, מעד גם הוא במעבר החצייה ונפל למים. פופקו, אבריימי שלנו, לא שרד את הקפצת הטבעות על הווים וקרס גם הוא לבריכה. גרין, שהוכיח ב-VIP שהוא לא פחות טוב מהמתמודדים ה"רגילים" בתחרות, לא צלח את הקימורים המסוכנים. היחיד מבין השלושה שהתוצאה הספיקה לו כדי להעפיל לגמר הוא פופקו.

אלי רוט בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
השנה זה פשוט לא הספיק. אלי רוט | צילום: עודד קרני
אברהם פופקו בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
אבריימי, ניפגש בגמר. אברהם פופקו | צילום: עודד קרני

יוני גרין בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
שנה הבאה כמתמודד מן המניין? יוני גרין | צילום: עודד קרני

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

לא מעט פציעות, חלקן כואבות מאוד, קרו על מסלול הנינג'ה בשלוש השנים האחרונות, אבל פציעה כזאת דרמטית כמו שקרה לדוד בר נתן על המסלול הערב אנחנו לא זוכרים. בר נתן נגח עם ראשו בחוזקה בלוח הראשון במכשול הקימורים המסוכנים, פתח את הגבה ודימם מאוד. זה לא עצר בעדו מלהמשיך במסלול כאילו כלום, לסיים גם את מעבר החצייה וכמעט להשלים את סולם הסלמון אל ווים בשמיים, אלא שבעת הקפצת הטבעת נפל לבריכה.

דוד בר נתן בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
גם פצע מדמם לא עצר אותו מלהמשיך. דוד בר נתן | צילום: עודד קרני

אסף גורן, מנצח "נינג'ה ישראל VIP" בעבר ומתמודד מן המניין בהווה, טיפס את הקיר במוקדמות כנגד כל הסיכויים כשהוא סובל מכתף פצועה. הציפיות ממנו הערב היו גבוהות מאוד, אלא שהוא לא צלח את מכשול הקימורים המסוכנים ונותר מחוץ לגמר. מי שכן העפיל לגמר הוא מורד בלכנר, הרוחניק שהתברגן וחזר לנינג'ה בלי השיער והזקן המפורסמים שלו. בלכנר נפל במכשול החמישי, סולם הסלמון אל ווים בשמיים, בזמן שהספיק לו כדי להמשיך לשלב הבא.

אסף גורן בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
אולי בשנה הבאה. אסף גורן | צילום: עודד קרני

מורד בלכנר בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
רוצה לסגור חשבון עם הקיר. מורד בלכנר | צילום: עודד קרני

שלושה מתמודדים נוספים עלו הערב על מסלול חצי הגמר: המטפס דורון קמינר, יפתח אלמגור ממקצה "סוויט 17" ואלון דורון שהתחרה במקצה החיילים. השלושה נפלו באותו המכשול בדיוק - סולם הסלמון אל ווים בשמיים - בעת הניסיון להקפיץ את הטבעת לוו, אלא שרק קמינר זינק למכשול בזמן מספיק טוב כדי להעפיל לגמר.

דורון קמינר בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
לא שרד את הקפצת הטבעת. דורון קמינר | צילום: עודד קרני
יפתח אלמגור בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
מכשול הטבעות גובה קורבנות גם השנה. יפתח אלמגור | צילום: עודד קרני

אלון דורון בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
ייצג את צה"ל בכבוד. אלון דורון | צילום: עודד קרני

אלכס חזנוב, המטפס הבכיר שרשם השנה את הקאמבק המרשים ביותר, ממשיך להוכיח שזאת לגמרי יכולה להיות העונה שלו. חזנוב הביא את הביצוע הטוב ביותר במקצה הזה והיה הראשון שהגיע אל המכשול השישי והבלתי אפשרי במסלול, המוט הטלסקופי. הוא צלח שתי הקפצות מצויינות עם המוט המתכוונן והיה מרחק סנטימטרים מהמזרון, אלא שבהקפצה האחרונה נפל למים. חזנוב התמקם במקום הראשון בטבלה והוא עם הפנים לגמר, או כפי שהוא צעק לחברו הטוב יובל שמלא שליווה אותו בצד המסלול - "יאללה יובל, למידוריאמה".

אלכס חזנוב בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
"זה חזנוב אחר השנה". אלכס חזנוב | צילום: עודד קרני

אלכס חזנוב בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
נתן פייט למוט הטלסקופי. אלכס חזנוב | צילום: עודד קרני

יוסי שליט, מי שהכריז במוקדמות כי הוא בא לקחת את העונה הזאת וצרח לשמיים אחרי שלחץ על הבאזר, סיפק גם הערב ביצוע מצויין על המסלול והתקרב עוד צעד לעבר הגשמת החלום. אחרי פתיחה מרשימה בארבעת המכשולים הראשונים הוא הגיע אל סולם הסלמון, צלח אותו והתקדם אל ווים בשמיים, אך בשלב זה התעייף ולא שרד את הקפצת הטבעת השנייה. עם זאת, שליט זינק לסולם בזמן מספיק מהיר כדי להבטיח את מקומו בשביעייה שממשיכה לגמר.

יוסי שליט בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
מתחילים להאמין לו. יוסי "באתי לנצח את העונה" שליט | צילום: עודד קרני

מי שחתם את המקצה הערב הוא המטפס יוסי בן יוסף, שאם במקרה הספקתם לשכוח - היה קרוב מאוד לנצח את העונה הקודמת ורק בגלל פסילה טכנית לא המשיך לשלב השני בגמר. יוסי טרף את מסלול חצי הגמר ואפילו סיים את שלוש ההקפצות במוט הטלסקופי, אלא שבעת הזינוק למזרון איבד אחיזה על המוט וזה מה שמנע ממנו לסיים את המכשול ואולי גם את המסלול. למרות הנפילה לבריכה, יוסי מוכיח גם השנה שהוא אחד המתמודדים החזקים ביותר בתחרות והוא מיצב את עצמו כהבטחה ענקית לניצחון.

יוסי בן יוסף בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
אגדה. יוסי בן יוסף | צילום: עודד קרני

יוסי בן יוסף בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
כל כך רוצים את זה בשבילו. יוסי בן יוסף | צילום: עודד קרני