גמר "נינג'ה ישראל 2021" יצא לדרך הערב (שבת) ובחלקו הראשון והדרמטי, חמישה לחצו על הבאזר בסיום שלב 1 והבטיחו את מקומם בשלב 2 - גיל מרנץ, אלכס חזנוב, גור ארד, דימה דומקוב ונתאי הדר. הפיינליסטים פגשו הערב מסלול גמר קשוח וחסר רחמים שגבה לא מעט קורבנות כמו אור מיניאלי, טל קלפפר והראל דודסון, שפספס בשניות בודדות את הבאזר ונשאר מחוץ לתחרות. אז מה קרה הערב על מסלול הנינג'ה?

23:19 - האיש החזק בנינג'ה עשה זאת שוב: גיל מרנץ לחץ על הבאזר והעפיל לשלב השני בגמר
אלוף הנינג'ה ומנצח העונה השנייה, גיל מרנץ, עבר השנה דרך לא פשוטה עד לגמר, אבל הוא מגיע לרגע המכריע מכולם כשהוא חזק מאוד פיזית ומנטלית ומוכן לטרוף את מסלול הגמר כדי לשמור על התואר.

מרנץ צלח בקלילות את ששת המכשולים הראשונים, התקדם לשעון המשוגע ועבר גם אותו מצויין. הוא זינק לסולם הסלמון הכפול, הקפיץ מדהים את המוט על שני הסולמות, התנדנד על הטרפז ונחת על המזרון כשלפניו דקה וחצי כדי לסיים את המסלול. מרנץ טיפס לפסגת הבניין ולחץ על הבאזר בזמן המהיר ביותר מכולם. שנה שנייה ברציפות, מרנץ העפיל לשלב השני בגמר.

גיל מרנץ בגמר (צילום: עודד קרני)
גיל מרנץ בגמר | צילום: עודד קרני
גיל מרנץ בגמר (צילום: עודד קרני)
גיל מרנץ בגמר | צילום: עודד קרני

גיל מרנץ בגמר (צילום: עודד קרני)
גיל מרנץ בגמר | צילום: עודד קרני

23:14 - אחת ההפתעות הגדולות העונה: נתאי הדר לחץ על הבאזר והעפיל לשלב השני בגמר
רגע לפני שמרנץ עולה על המסלול, ארבעה פיינליסטים חזקים נוספים ניסו להגיע לבאזר. טל סיקסיק נאבק עם מתלה הטבעות, לא שרד אותו ונפל לבריכה. יפתח אלמגור נפל קורבן לגשר הכדוריות האדומות ונפל למים. גלב ליופוטין הגיע עד למכשול השעון המשוגע, אבל לא שרד את הקפיצה מהשעון הראשון לשני.

מי שהדהים הערב על מסלול הגמר והבטיח את מקומו בשלב השני הוא נתאי הדר. אחרי ביצוע חצי הגמר המצויין הייתה תחושה שהמתמודד הזה מסוגל להפתיע בענק, ואכן, גם הערב הוא לחץ על הבאזר - הישג מטורף עבורו. "ככה נולדים אלופים", סיכם רסקין, "ביצוע גמר מדהים".

טל סיקסיק בגמר (צילום: עודד קרני)
טל סיקסיק בגמר | צילום: עודד קרני
יפתח אלמגור בגמר (צילום: עודד קרני)
יפתח אלמגור בגמר | צילום: עודד קרני
גלב ליופוטין בגמר (צילום: עודד קרני)
גלב ליופוטין בגמר | צילום: עודד קרני

נתאי הדר בגמר (צילום: עודד קרני)
נתאי הדר בגמר | צילום: עודד קרני

22:57 - עלה חזנוב! אלכס חזנוב לחץ על הבאזר והעפיל לשלב השני בגמר
המטפס אלכס חזנוב, אחד המתחרים המזוהים ביותר עם "נינג'ה ישראל", חיכה לרגע הזה שנתיים שלמות. פיינליסט העונה הראשונה שסיים בגמר 2018 במקום השני, כל כך רוצה ללכת הפעם עד הסוף ולטפס את המידוריאמה.

חזנוב עלה על מסלול הגמר בכושר מדהים, הכי חזק, מרוכז ונחוש שראינו אותו אי פעם. אחרי דקה אחת בלבד כבר היה במתלה הטבעות וכמובן, עבר את המכשול בקלילות. אחרי שסיים עם הקיר המשיך לשעון המשוגע, צלח אותו וגם את סולם הסלמון הכפול ורץ אל הבניין. חזנוב לחץ על הבאזר בזמן והעפיל לשלב השני בגמר.

אלכס חזנוב בגמר (צילום: עודד קרני)
אלכס חזנוב בגמר | צילום: עודד קרני
אלכס חזנוב בגמר (צילום: עודד קרני)
אלכס חזנוב בגמר | צילום: עודד קרני

אלכס חזנוב בגמר (צילום: עודד קרני)
אלכס חזנוב בגמר | צילום: עודד קרני

22:34 - משלושה יוצא אחד: גור ארד לחץ על הבאזר והעפיל לשלב השני בגמר
אחרי החגיגות בעקבות העפלתו של דומקוב לשלב השני בגמר, עלו על המסלול גור ארד, מורד בלכנר ואסף חילי. אחרי שלוש עונות שבהן לא הצליח לטפס את הקיר, בלכנר סגר איתו חשבון וטיפס אותו בהצלחה. עם זאת, הוא לא שרד את השעון המשוגע וסיים בבריכה.

חילי הפגין רמת ביצוע גבוהה מאוד על מסלול הגמר, עבר יפה ובקצב טוב את שבעת המכשולים הראשונים, אבל איבד אחיזה רגע לפני הזינוק מסולם הסלמון הכפול לטרפז וסיים את דרכו בגמר.

ארד טיפס על השעון המשוגע הראשון כששלוש דקות שלמות לפניו, סובב את המחוגים, זינק לשעון השני, סובב גם את המחוגים שלו ונחת יפה על המזרון. הוא צלח גם את סולם הסלמון הכפול, רץ אל הבניין, הפך את החומות הכבדות שבדרך, טיפס על החבלים ולחץ על הבאזר, מבטיח את מקומו בשלב השני בגמר.

מורד בלכנר בגמר (צילום: עודד קרני)
מורד בלכנר בגמר | צילום: עודד קרני
אסף חילי בגמר (צילום: עודד קרני)
אסף חילי בגמר | צילום: עודד קרני
גור ארד בגמר (צילום: עודד קרני)
גור ארד בגמר | צילום: עודד קרני

גור ארד בגמר (צילום: עודד קרני)
גור ארד בגמר | צילום: עודד קרני

22:24 - אין עליך, 'די טוויסט': דימה דומקוב לחץ על הבאזר והעפיל לשלב השני בגמר
הטרייסר דימה דומקוב, פיינליסט העונה השנייה, חשב שהעונה הזאת הסתיימה לו עוד במוקדמות. הוא נפל לבריכה מוקדם מהצפוי, אלא שבכל זאת סיים במקום השישי באותו הערב וזכה להתחרות במקצה ההזדמנות השנייה. אחרי ביצוע מצויין ומהיר הוא זכה בכרטיס לחצי הגמר, ואמנם פגש את הבריכה גם בשלב זה, אבל התברג לשביעיית העולים לגמר.

דומקוב רצה ללחוץ הערב על הבאזר, בפעם הראשונה שלו העונה - והוא עשה זאת ובענק. על אף הדרמה שקרתה לדודסון רק דקות קודם לכן, דומקוב בחר לטפס גם כן את המגה קיר וזכה גם הוא ב-10,000 שקלים. הוא מצא את עצמו במירוץ נגד השעון כשנותרו לו פחות משתי דקות לסיים את סולם הסלמון הכפול והבניין. עם 45 שניות בלבד על השעון הוא טס אל הבניין בכוחותיו האחרונים, טיפס קומה אחרי קומה והספיק ללחוץ על הבאזר בזמן - כשנותרו לו שתי שניות בשעון.

דימה דומקוב בגמר (צילום: עודד קרני)
דימה דומקוב בגמר | צילום: עודד קרני
דימה דומקוב בגמר (צילום: עודד קרני)
"דימה דומקוב בגמר" | צילום: עודד קרני

דימה דומקוב בגמר (צילום: עודד קרני)
דימה דומקוב בגמר | צילום: עודד קרני

22:10 - השעון ניצח: הראל דודסון לחץ על הבאזר באיחור של שניות בודדות ונותר מחוץ לשלב השני
זאת הפעם השנייה ברציפות שהראל דודסון בגמר "נינג'ה ישראל". בפעם הקודמת זה הסתיים באכזבה כשלא הצליח לסיים את השלב הראשון, האם הערב זה יגמר אחרת? בכל מקרה, בשביל דודסון - לנינג'ה יש משמעות גדולה יותר מאשר רק הניצחון. "ההשתתפות ב'נינג'ה ישראל' העצימה לי וחיזקה לי דברים שכבר ידעתי שקיימים בי", הודה, "אבל, לפני כל דבר אחר, אני אבא לבנות שלי. לראות אותן על המסלול מאושרות - זה הכל בשבילי".

דודסון התקדם במסלול בקצב טוב יחסית, עד כדי כך שהרשה לעצמו לטפס את המגה קיר - וזכה בפעם השלישית ב-10,000 שקלים. אלא שהזמן הלך ואזל וכשסיים אל סולם הסלמון הכפול נותר לו פחות מחצי דקה. בנקודה הזאת התחיל מירוץ נגד השעון - דודסון טס אל הבניין, טיפס קומה אחרי קומה במהירות אבל הזמן בשעון אזל. הוא לחץ על הבאזר באיחור וסיים את דרכו בגמר.

הראל דודסון בגמר (צילום: עודד קרני)
"הראל דודסון בגמר" | צילום: עודד קרני

הראל דודסון בגמר (צילום: עודד קרני)
"הראל דודסון בגמר" | צילום: עודד קרני

21:58 - רעידת אדמה: הבטחת העונה במים! טל קלפפר נפל למים במכשול השמיני, סולם הסלמון הכפול
שיאן המוקדמות ואחת התגליות הגדולות העונה, טל קלפפר, היה אחד ההימורים הבטוחים לניצחון ולא מעט שמו עליו את הז'יטונים. "אין לי חשק להירטב, זה מה שמונע ממני ליפול", צחק קלפפר. לפני שעלה על המסלול זכה למחמאה גדולה מאסי: "בכל עונה אנחנו רואים המון מתמודדים, באיזור ה-300, אבל מהעונה הזאת אני אזכור אותך. היית משב רוח רענן".

לקלפפר היה ביצוע מושלם וזריז מאוד - הוא הגיע אל סולם הסלמון הכפול כשיש לו שתיים וחצי דקות להשלים את המסלול. הוא סיים מצויין את הקפצת המוט על שני הסולמות, עבר אל הטרפז המתנדנד ובעת הקפיצה ממנו אל המזרון רגלו נגעה במים והוא נפסל. סיום כואב ולא ייאמן לאחד הפייבוריטים העונה.

טל קלפפר בגמר (צילום: עודד קרני, באדיבות ספורט 1)
טל קלפפר בגמר | צילום: עודד קרני, באדיבות ספורט 1

טל קלפפר בגמר (צילום: עודד קרני)
טל קלפפר בגמר | צילום: עודד קרני

21:37 - דרמת ענק: אור מיניאלי נפל למים במכשול השביעי, השעון המשוגע
זאת הייתה עונה מצויינת למטפס אור מיניאלי, מאבני היסוד של "נינג'ה ישראל". על מסלול הגמר הוא עלה עם מטרה ברורה - להגיע הכי רחוק שאפשר. בעונה הראשונה הוא לא צלח את השלב הראשון בגמר כיוון שנפל במכשול הלפני אחרון והשנה קיווה שזה יסתיים אחרת. "אני מגיע בטירוף של החיים שלי", העיד מיניאלי לפני העלייה למסלול, "אני עם דם בעיניים - הולך לתת את כל מה שיש לי".

מיניאלי עבר מצויין את ששת המכשולים הראשונים ואף צלח את השעון המשוגע הראשון, אלא שהזינוק לשעון השני לא היה מספיק טוב והוא קרס אל הבריכה, לתדהמת כולם. לזה ממש, אבל ממש לא ציפינו.

אור מיניאלי בגמר (צילום: עודד קרני, באדיבות ספורט 1)
אור מיניאלי בגמר | צילום: עודד קרני, באדיבות ספורט 1
אור מיניאלי בגמר (צילום: עודד קרני, באדיבות ספורט 1)
אור מיניאלי בגמר | צילום: עודד קרני, באדיבות ספורט 1

אור מיניאלי בגמר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
אור מיניאלי בגמר | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

21:30 - מכשולי הגמר נחשפים
כמדי שנה, הגמר מחולק לשלושה שלבים: בשלב הראשון תשעה מכשולים בזמן מוגבל של חמש דקות וחצי בלבד. רק מי שיעבור את תשעת המכשולים הללו וילחץ על הבאזר בזמן, ימשיך לשלבים הבאים שבהם יחכו שבעה מכשולים קשים נוספים ובסיומם, כמובן, הר מידוריאמה.

ומה במסלול השלב הראשון? הסטפר המתכווץ, פעמוני הרוח, גשר הכדוריות האדומות, קפצית לרשת, מתלה הטבעות, הקיר והמגה קיר, מי שיבחר לטפס על המגה קיר יחזור הביתה עם 10,000 שקלים.

מכשול פעמוני הרוח (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול פעמוני הרוח | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

מכשול קפצית לרשת (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול קפצית לרשת | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

אחרי הקיר - שלושה מכשולים נוספים וקשים מאוד. השעון המשוגע שבו יצטרכו המתמודדים לחצות שני שעונים באמצעות זינוק תוך כדי סיבוב המחוגים. אחר כך: המכשול שכולם חוששים ממנו, סולם הסלמון אבל הפעם לא סולם אחד, אלא שניים - סולם סלמון כפול. הפיינליסטים שיצלחו את סולם הסלמון יגיעו בשארית כוחותיהם אל הבניין, שבפסגתו יחכה הבאזר.

מכשול השעון המשוגע (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול השעון המשוגע | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

מכשול סולם סלמון כפול (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול סולם סלמון כפול | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

21:26 - גמר נינג'ה ישראל 2021 יצא לדרך
כמה שחיכינו לרגע הזה, והנה זה קורה: הגמר יוצא לדרך. 29 הפיינליסטים יצטרכו לגבור על 17 מכשולים קשים ומאתגרים כפי שלא נראו עד היום, ובסיום המסלול יחכה להם האתגר האימתני והקשה מכולם: הר מידוריאמה. מי שיטפס את ההר יזכה ברבע מיליון שקלים ובתואר הנינג'ה הישראלי הראשון. מי יסיים את הערב הזה כמנצח והאם הנינג'ה ה-15 יהיה ישראלי?

הגמר המוגזם של נינג'ה ישראל יוצא לדרך (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
אסי עזר ורותם סלע | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12